Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Leuke bestemming in Frankrijk  (gelezen 8156 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieterbst

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Leuke bestemming in Frankrijk
« Gepost op: maart 26, 2019, 08:57:05 am »

Hallo allemaal,

Met ons gezin (2 ouders, kind 4 jaar, kind 1 jaar) willen we dit jaar gaan kamperen in Frankrijk. We zijn niet bekend in Frankrijk en graag zouden we tips van jullie willen ontvangen mbt leuke bestemmingen aldaar.

Voorwaarden zijn: in ongeveer tien uur te rijden vanuit Arnhem. Niet al te veel kans op regen. Mooie natuur. Rustige omgeving (niet al te toeristisch). Aan een meer of rivier zou leuk zijn, maar niet noodzakelijk.

Graag laten we door jullie verassen met interessante bestemmingen!
Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Leuke bestemming in Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: maart 26, 2019, 09:06:23 am »

Hallo allemaal,

Met ons gezin (2 ouders, kind 4 jaar, kind 1 jaar) willen we dit jaar gaan kamperen in Frankrijk. We zijn niet bekend in Frankrijk en graag zouden we tips van jullie willen ontvangen mbt leuke bestemmingen aldaar.

Voorwaarden zijn: in ongeveer tien uur te rijden vanuit Arnhem. Niet al te veel kans op regen. Mooie natuur. Rustige omgeving (niet al te toeristisch). Aan een meer of rivier zou leuk zijn, maar niet noodzakelijk.

Graag laten we door jullie verassen met interessante bestemmingen!
Ik ga dit jaar voor t eerst naar camping les trois lacs in beaumont
Met 2 kids, 5 en 2 jr oud

Ik lees alleen maar lovende rescenties.
Dicht bij diverse meren, riviertje langs de camping.
Zwembaden voor de kleintjes, afgezet met hekwerk
Zou daar eens naar kijken :)16]



Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk

Gelogd

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: Leuke bestemming in Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: maart 26, 2019, 09:35:21 am »

Wij zijn enkele jaren naar Le Soleil Fruite (www.lesoleilfruite.com) geweest met onze kids van, toen, 4 en 1.
Heerlijke, kleinschalige camping wat wij met kleine kids heerlijk vonden.
Schoon sanitair wat ook heel belangrijk is als je met een eigen kampeermodel gaat.
Er word genoeg, maar niet teveel, aan animatie gedaan en er is ook een kleine speeltuin voor de kids.
Er zijn 4 zwembaden, waarvan er 1 overdekt en verwarmd is en ik meen dat er sinds vorig jaar ok een buitenbad verwarmd is.
De camping ligt niet aan een rivier of meer, maar om de hoek ligt een meer waar je zo heen kunt.
De camping ligt op 5 minuten van de snelweg zodat je niet eerst een uur door de binnenlanden hoeft te rijden, maar ook zo dat je er geen last van hebt.
De LeClerc, type hyperMarche, ligt op 5 minuten en er zijn genoeg bezienswaardigheden op korte afstand, bijvoorbeeld het Chocolademuseum, Tournon-sur-Rhone en de Train de L'Ardeche (stoomtrein). Wij gaan zelf naar Le Castelet dit jaar, deze camping ligt vlakbij de Train de L' Ardeche en is ook een kleinschalige camping. Deze ligt wel aan een zijtak van een riviertje en is volgens de reviews ook een heerlijke camping. www.camping-lecastelet.com/nl/
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Leuke bestemming in Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: maart 26, 2019, 11:14:58 am »

Beetje op de rand van jullie reistijd, maar de Ardeche is een hele mooie regio . En dat vinden wij, die totaal geen Frankrijk liefhebbers zijn.
Mooie natuur, leuke kano-tocht op rivier de Ardeche, nog niet al te toeristisch. Camping tips heb ik zo niet. Is te lang geleden dat we daar waren. De camping waar we toen waren is inmiddels van eigenaar gewisseld.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Leuke bestemming in Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: maart 26, 2019, 11:19:52 am »

10 uur rijden is heel relatief, aan hoeveel km denk je ongeveer?
Zelf ben ik fan van de Franse alpen, Lac de Bourget is een prachtig meer wat minder toeristisch is als het meer van Annecy.
Camping les Lacs in Saint Jean de Chevelu is een heel nette en gezellige camping, maar is misschien wat te ver weg voor jullie
Gelogd

Pieterbst

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Leuke bestemming in Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: maart 26, 2019, 02:57:15 pm »

Dank voor jullie antwoord! Het zijn allemaal mooie campings welke jullie hebben doorgestuurd. Les trois lacs zit helaas al vol begin augustus.
We hebben stof tot nadenken. De regio's waarin de campings zich bevinden spreekt ons wel aan, dus we hebben nu concrete zoekgebieden.

Is het gebruikelijk dat er nu al campings volgeboekt zijn daar? Met andere woorden, moeten we nu snel zijn om iets vast te leggen?

@urgje: het aantal te rijden kilometers is max 950.
Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Leuke bestemming in Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: maart 26, 2019, 03:11:13 pm »

Dank voor jullie antwoord! Het zijn allemaal mooie campings welke jullie hebben doorgestuurd. Les trois lacs zit helaas al vol begin augustus.
We hebben stof tot nadenken. De regio's waarin de campings zich bevinden spreekt ons wel aan, dus we hebben nu concrete zoekgebieden.

Is het gebruikelijk dat er nu al campings volgeboekt zijn daar? Met andere woorden, moeten we nu snel zijn om iets vast te leggen?

@urgje: het aantal te rijden kilometers is max 950.
Ik ga dit jaar voor t eerst kamperen, maar ik hen begrepen dat in februari al veel campings gereserveerd worden, tenminste de populaire dan. Dus ik denk wel dat t handig is om wat knopen te gaan doorhakken:)6]

Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk

Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Leuke bestemming in Frankrijk
« Reactie #7 Gepost op: maart 26, 2019, 03:59:01 pm »

Hangt helemaal af van wat je wilt.
Wij hebben nog nooit zo vroeg gereserveerd en altijd een plekje op een mooie camping.
Ik heb even wat foto's van het meertje bij camping des Lacs en de omgeving bijgevoegd.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Leuke bestemming in Frankrijk
« Reactie #8 Gepost op: maart 26, 2019, 04:19:53 pm »

Tja, is allemaal erg persoonlijk... wij vinden Frankrijk an sich mooi. Maar we zijn denk ik ook de enige nederlamders die de fransen een sympathiek volk vinden :#
Vlak bij Limoges ligt de camping van Arjan (tevens sponsor van deze site): www.camping-desalouettes.com De omgaving is wel ok, voldoende te doen.
Erg mooi vinden wij de Morvan, bijvoorbeeld camping les deux rivieres. Erg leuk met kinderen, vonden wij.
Als je er van houdt, is ook Les quattre toits een leuke plek. De omgeving erg mooi, heerlijk zwembad op een extreem kleine camping (2 plekken, 4 huurtenten en 2 kamers te huur).
Als je graag wat hoger kampeert, in de Auvergne: camping le Sauzet. Erg leuke, gemoedelijke camping met werkelijk fantastische eigenaars. Ze verhuren ook gites.
Wat verder weg hebben we ook goede ervaringen gehad. Maar wat ik al schreef, wij vinden heel Frankrijk mooi (we zijn van het najaar een dag naar Lille geweest, vanaf de snelweg alleen maar grauw beton, maar het centrum is prachtig, topdag).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Leuke bestemming in Frankrijk
« Reactie #9 Gepost op: maart 26, 2019, 05:13:52 pm »

www.camping-la-jonquille.eu
Klein maar fijn
www.terreferme
Heerlijke plek met grote plaatsen en zwemmeertje waar veel leven in zit :J

Beide campings hebben een nederlandse eigenaar die er al heel lang wonen, kan, wanneer je voor het eerst la douce France bezoekt wel eens handig zijn.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Leuke bestemming in Frankrijk
« Reactie #10 Gepost op: maart 26, 2019, 06:25:14 pm »

Vogezen, omgeving van Gerardmer is ook heel mooi en niet zo ver weg.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Leuke bestemming in Frankrijk
« Reactie #11 Gepost op: maart 26, 2019, 09:36:27 pm »

Morvan is ook een mooie streek waar heel van te zien is, zowel aan steden als natuur! Er zijn daar ook heel wat meertjes te vinden en sommigen liggen ook campings aan. De grote meren kunnen wel eens wat meer toeristisch zijn maar er zijn ook kleinere met campings.

Ooit nog op kamp geweest in Anost wat heel gemoedelijk dorpje is, heel rustig met ook een camping en een jeugdherberg maar verder was het er erg, erg rustig wat betreft toeristen. Je kan er makkelijk vandaar naar een groot toeristisch meer in de buurt, Avalon, Vezelay, Chateau-Chinon, nog een mooie canyon, ….

De keren dat ik er geweest ben hen ik er nooit weten regenen. We gingen daar met een jeugdvereniging voor sterrenkunde en goed weer was dus ook wel een belangrijk criterium als je naar de sterren wenst te zien hé.
Gelogd

Pieterbst

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Leuke bestemming in Frankrijk
« Reactie #12 Gepost op: maart 27, 2019, 09:04:19 am »

Erg leuke ideeën van jullie allen.

Hoe wordt er door jullie gezocht naar campings? Zelf zoek ik vaak een mooie regio, of een mooi meer op in Google maps en daarop zoek ik dan naar campings.
Gelogd

RDDR

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 530
  • Merk Vouwwagen: Voorheen HK Kyte XL (MY2019) - nu een caravan
Re: Leuke bestemming in Frankrijk
« Reactie #13 Gepost op: maart 27, 2019, 09:09:37 am »

Is ook mijn methode en dan vooral ook naar de reviews kijken van anderen en eventueel de foto's van mensen die daar zijn geweest via google.

Ik weet trouwens niet welke periode je gaat, maar wij gaan altijd buiten de school vakantie en boeken nooit iets. Kan me voorstellen dat dat in de piek wat lastiger is.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Leuke bestemming in Frankrijk
« Reactie #14 Gepost op: maart 27, 2019, 09:23:18 am »

Eerst een gebied uitkiezen, dan campings in de omgeving bekijken. Zowel de website als Zoover, en bij zoover kritisch lezen. Klagen 4 van de 100 mensen over de weg achter de camping dan valt het dus erg mee. Zijn het er 30 dan is het een ander verhaal.
Ook grappig, soms verkoopt een negatieve recensie een camping aan me. Las eens dat iemand klaagde dat het 's avonds zo saai was op de camping. Dat ze zich irriteerden aan de hoeveelheid kinderen en de campingbaas die hun een paar keer had aangesproken omdat ze herrie maakten na 22.30 maar zelf om 8.00 met zijn golfkarretje over de camping reed om de vuilnisbakken te legen.
Toen wist ik: daar moet ik heen!!!! Nette, rustige camping met veel kids!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal