Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon S: softtop wappert en ritsen luifel  (gelezen 622 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerben6

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2009 (hiervoor: HK Flyer 1988)
Cocoon S: softtop wappert en ritsen luifel
« Gepost op: mei 28, 2023, 11:34:17 am »

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en een tijdje terug ook al een bericht geplaatst tijdens de zoektocht naar een nieuwe vouwwagen. Maar even kort voorstellen: ik ben Gerben en met vrouw en drie kinderen (8, 6 en 2 jaar oud) kamperen wij graag! Ik heb van jongs af aan met een Holtkamper Flyer gekampeerd, en de laatste jaren met ons gezin met die wagen op pad geweest. Na 35 jaar is de Flyer helaas aan z’n eind gekomen: kleine lekkages werden steeds groter en met wat andere mankementen was hij niet meer goed te repareren. Maar na een zoektocht zijn we nu eigenaar van een Cocoon S met adventuretent! Nu twee weekenden mee gekampeerd en hij bevalt erg goed!

Op dit moment heb ik twee vragen over de Cocoon, waarop ik nog geen antwoord heb kunnen vinden op het forum. Misschien hebben sommigen van jullie hier ideeën over:

1. Bij het rijden wappert de softtop behoorlijk. We hebben aardig wat spullen erin liggen (en geen softtop extender), maar houden nog steeds wat ruimte over. Op de snelweg ontstaat er een bolling / luchtzak, waardoor het zicht door de achteruitkijkspiegel geblokkeerd wordt (zie foto). Zijn er meer mensen met ervaring hiermee? En hoe lossen jullie dit op?

2. In de luifel van de Cocoon zitten twee ritsen dwars over, dus van de twee stokken op de hoeken naar de middenmast (zie foto met ritsen geel gemarkeerd). Weet iemand waar die voor zijn? Is daar evt een extra doek aan te bevestigen? Bijv. voor meer schaduw?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gelogd

Dopra

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Cocoon S: softtop wappert en ritsen luifel
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2023, 11:58:38 am »

Die bolling tijdens het rijden schijnt normaal te zijn. Sommigen spannen elastieken met haken over de top om de boel in bedwang te houden.
Gelogd
🌿 Annelies 🌿

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.171
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Cocoon S: softtop wappert en ritsen luifel
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2023, 12:44:30 pm »

Heb je het dekzeil met rits?
Die had bij mij een dubbele elastiek.
Ik deed die alle twee achter alle haken en zo bleef het bij ons wel strak.

Die rits is volgens mij niet standaard.
Laten we het zo zeggen heb vele bouwjaren gezien en nog niet eerder tegengekomen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

michielus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro Expedition
Re: Cocoon S: softtop wappert en ritsen luifel
« Reactie #3 Gepost op: mei 28, 2023, 01:10:11 pm »

Onze softtop astro klappert tijdens het rijden ook, met bolling en al. Maar daar doen we tegenwoordig alle tassen met kleren onder, de tafel en nog wat andere dingen. Dan is het gevuld, en gaat het wel goed.

Overigens is dat klapperen handig als je met een vochtig tentdoek vertrekt. Na een paar honderd kilometer klapperen is het droog geventileerd 👌
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Cocoon S: softtop wappert en ritsen luifel
« Reactie #4 Gepost op: mei 28, 2023, 04:51:09 pm »

2. In de luifel van de Cocoon zitten twee ritsen dwars over, dus van de twee stokken op de hoeken naar de middenmast (zie foto met ritsen geel gemarkeerd). Weet iemand waar die voor zijn? Is daar evt een extra doek aan te bevestigen? Bijv. voor meer schaduw?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
[/quote]

Lijkt voor een voorwand


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Gerben6

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon 2009 (hiervoor: HK Flyer 1988)
Re: Cocoon S: softtop wappert en ritsen luifel
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2023, 08:07:56 pm »

Bedankt voor de reacties! Ik ben blij dat ik niet de enige ben met een wapperende softtop ;) Maar ik ga denk ik maar eens kijken naar het spannen van een elastiek over de softtop, om het ergste wapperen wat te verminderen.

Citaat
Heb je het dekzeil met rits?
Die had bij mij een dubbele elastiek.
Ik deed die alle twee achter alle haken en zo bleef het bij ons wel strak.

Mijn softtop heeft wel een rits, maar geen elastieken erin. Ik kan hem daarmee dus niet verder spannen.

Citaat
Lijkt voor een voorwand

Dat dacht ik inderdaad ook, maar voor zo ver ik weet heeft Holtkamper nooit een voorwand als optie bij de Cocoon geleverd, toch? Ik zal anders eens informeren bij Holtkamper zelf, kijken wat zij ervan zeggen. :)

Bedankt voor het mee denken!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal