Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?  (gelezen 6505 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #45 Gepost op: november 27, 2023, 07:51:01 pm »

Mooie uitvoering zo... ga je veel plezier aan hebben. Met wat handigheid kan je de tent met grondzeil er aan inklappen (vast nog ergens te vinden de instructie van Frankie anders stuur je maar een PB)

Belangrijkste reden om voorlopig nooit een Holtkamper te kopen is dat ze wit zijn.... kan je net zo goed een caravan kopen.. ;-)
En dan zijn er ook nog leden met alle 2.


Scheelt weer zoeken. ;)

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19317.0
« Laatst bewerkt op: november 28, 2023, 02:40:47 am door Alex »
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

LaraS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2023
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #46 Gepost op: november 27, 2023, 10:25:31 pm »

Mooie uitvoering zo... ga je veel plezier aan hebben. Met wat handigheid kan je de tent met grondzeil er aan inklappen (vast nog ergens te vinden de instructie van Frankie anders stuur je maar een PB)

Belangrijkste reden om voorlopig nooit een Holtkamper te kopen is dat ze wit zijn.... kan je net zo goed een caravan kopen.. ;-)

Alleen het dak is wit.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.573
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #47 Gepost op: november 28, 2023, 01:23:44 am »

Lijkt me met veel zon wel prettig....
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #48 Gepost op: november 28, 2023, 08:25:25 am »

Dat zal enkel in het begin even uitmaken. Daarna is het in alle tenten gewoon warm.
Ik zou juist geen licht doek willen ivm viezigheid. Ziet er na een paar seizoenen toch een stuk minder fris uit.
Gelogd

LaraS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2023
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #49 Gepost op: november 28, 2023, 09:02:00 am »

Dat zal enkel in het begin even uitmaken. Daarna is het in alle tenten gewoon warm.
Ik zou juist geen licht doek willen ivm viezigheid. Ziet er na een paar seizoenen toch een stuk minder fris uit.

Wij hebben een Campooz gehad en gingen op vakantie met mijn ouders die een Kyte hebben. Ik kan je verzekeren dat het vele graden verschil uitmaakte. In onze tent kon je eigenlijk niet binnen zijn vanwege de hitte, in de Kyte was het aangenamer dan in de buitenlucht.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #50 Gepost op: november 28, 2023, 09:14:40 am »

Heel ander type tentdoek. Niet vergelijkbaar.
Als het buiten warm is, de zon er op schijnt, zal het na een uurtje in beide tenten met hetzelfde tentdoek met enkel een andere kleur ongeveer even warm zijn. Degene met het donkere tentdoek zal er na een paar jaartjes echter een stuk frisser uitzien bij gelijk onderhoud en omstandigheden.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #51 Gepost op: november 28, 2023, 09:31:11 am »

Heb je ervaring met het holtkamper doek?
Ik kan uit ervaring zeggen dat het wel scheelt.
Komt ook nog bij dat je het airco dak open kunt zetten wat ook weer goed werkt.

Heb nu verschillende merken gehad en was ook bang dat het doek besmettelijk voor vuil zou zijn maar dit valt erg mee.
Ooit eens duiven die  mooie roze plekken achterlieten gehad.
Een paar regenbuien met daarna zon en weg was het.

Oke of je de kleur niet mooi vindt is ook een legitieme reden natuurlijk.
Smaken verschillen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #52 Gepost op: november 28, 2023, 09:38:30 am »

Holtkamper doek gewoon katoenen doek, niets magisch aan.
Als je hetzelfde katoenen doek neemt in een andere kleur op hetzelfde model vouwwagen zal er echt minimaal verschil in zitten na enige tijd in de zon.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #53 Gepost op: november 28, 2023, 09:47:41 am »

Lees alstublieft nog eens door.
Het gaat niet alleen om het doek maar ook het airco systeem die het verschil maakt.

En nogmaals heb je het al eens ervaren om zulke stellige meningen te doen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #54 Gepost op: november 28, 2023, 10:12:11 am »

Lees alstublieft nog eens door.
Het gaat niet alleen om het doek maar ook het airco systeem die het verschil maakt.

En nogmaals heb je het al eens ervaren om zulke stellige meningen te doen.
Ik heb ze in de showroom bekeken en was, zeker gezien de prijs, niet echt onder de indruk. Niet van de materialen en niet van de afwerking. Wel van de constructie.
Ik heb ze op campings zien staan, en vaak was het dakdoek vies. Kleuren ook vaak verschoten. Ik heb ze tweedehands zien staan en vaak waren delen van het doek al vervangen.

Zou Holtkamper 2 dezelfde wagens maken met hetzelfde airco systeem. Enkel de kleur van het dak anders waarbij de een beduidend donkerder. Dan zou het op een warme zonnige dag al heel snel hetzelfde binnenklimaat hebben.

En daar ging het over, de kleur van het doek en het effect daarvan op het binnenklimaat.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #55 Gepost op: november 28, 2023, 12:57:01 pm »

Héél erg Off Topic: maar het valt mij telkens weer op, komt het aan op een vergelijking tussen Holtkamper en een willekeurig ander merk dan vinden allerlei forummers iets van Holtkamper zonder zelf ooit met een Holtkamper ervaring opgedaan te hebben.
Dat leidt tot (in mijn ogen) allerlei onjuiste standpunten en meningen.

Topicstarter wens ik i.i.g. veel plezier met z'n Aart Kok!
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #56 Gepost op: december 27, 2023, 04:12:23 pm »

De prijzen van Holtkamper zijn absurd, echt absurd hoog geworden. Dat is echt een exclusiviteit (elite?) vouwwagen geworden. Hoe goed en mooi ze ook zijn, de prijs breekt dat erg af.

Een AK Livingstone is erg fraai. Hebben hem jaren gehad en weten van de hoed en de rand. Het opzetten is en blijft gewoon werk: punt.
Het basishuisje staat supersnel, maar vervolgens volgt de rest nog. Kuipzeil kun je meeklappen, maar hoe vaak gebruik je die?  Dan is het inritsen ervan een kleine moeite (tip: markeer op het kuipzeil de plaats van de bak / het wiel --> scheelt je 6 x ronddraaien :) ). Vervolgens nog luifel, windhoeken, varioluifel, eventuele voorwanden, achtertent etc. Je bent gewoon een behoorlijke tijd bezig. En..vergeet niet dat je nog een bulk haringen moet meppen.
Bij AK blijven ze ook volhouden dat de Livingstone snel staat, maar dat is verkooppraat. Staat de wagen eenmaal, dan is het prachtig.
Waarom wij heb hem hebben weggedaan? De Combi Camp staat echt snel, geen haringen en een standaard bed van 210 lang. Das met 194 wel handig.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #57 Gepost op: december 27, 2023, 04:29:18 pm »

Ik heb een vergelijkbaar model als een CC maar ook dat is natuurlijk wel werk als je hem uitgebreid wil neerzetten. Kan me nog niet voorstellen dat ik hem heel snel opgezet krijg; waterpas, worteldoek, kuipzeil, voortent, luifel en gastencabine.

Voordeel is wel dat ik hem voor 1 overnachting (dochter slaapt dan op de deksel) wel snel kan opzetten en afbreken. Dat zal zeker bij aankomst in slecht weer of bij vertrek heel wat schelen.
Gelogd

Runningr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone GD
Re: Van Holtkamper Cocoon MTT naar Aart Kok Livingstone (of toch niet)?
« Reactie #58 Gepost op: december 27, 2023, 06:22:20 pm »

De prijzen van Holtkamper zijn absurd, echt absurd hoog geworden. Dat is echt een exclusiviteit (elite?) vouwwagen geworden. Hoe goed en mooi ze ook zijn, de prijs breekt dat erg af.

Een AK Livingstone is erg fraai. Hebben hem jaren gehad en weten van de hoed en de rand. Het opzetten is en blijft gewoon werk: punt.
Het basishuisje staat supersnel, maar vervolgens volgt de rest nog. Kuipzeil kun je meeklappen, maar hoe vaak gebruik je die?  Dan is het inritsen ervan een kleine moeite (tip: markeer op het kuipzeil de plaats van de bak / het wiel --> scheelt je 6 x ronddraaien :) ). Vervolgens nog luifel, windhoeken, varioluifel, eventuele voorwanden, achtertent etc. Je bent gewoon een behoorlijke tijd bezig. En..vergeet niet dat je nog een bulk haringen moet meppen.
Bij AK blijven ze ook volhouden dat de Livingstone snel staat, maar dat is verkooppraat. Staat de wagen eenmaal, dan is het prachtig.
Waarom wij heb hem hebben weggedaan? De Combi Camp staat echt snel, geen haringen en een standaard bed van 210 lang. Das met 194 wel handig.

Goede tip, van het grondzeil. Als “ex-Cocoonisten” zijn we niet anders gewend dan het grondzeil gebruiken in de wagentent.

Grappig, dat verschil in prioriteiten. Ik ben zelf 2,04m lang en wij hebben niet eens voor het super-size bed gekozen (bed is even lang als in de Cocoon, en buizen zitten op vergelijkbare plekken, waardoor ik er geen last van heb als ik met mijn voeten in het tentdoek prik 😀.

Qua snelheid: we gaan het zien. Voor de Cocoon hadden we altijd een uur nodig (van afkoppelen tot volledig afgespannen en ingericht). Ik moet zeggen dat ik de Livinstone een wat gezelligere uitstraling vind hebben, dus als het opzetten een paar minuten langer duurt, dan is dat een prima trade-off…
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal