Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen voor ons gezin  (gelezen 531 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pietermannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Nog te kiezen
Welke vouwwagen voor ons gezin
« Gepost op: januari 12, 2024, 10:19:15 am »

Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een vouwwagen voor ons gezin.
We hebben 2 kinderen (3 en 5) en zoeken een vouwwagen die we snel kunnen opzetten maar toch voldoende ruim is. Ik ben zelf 1m96. Dus een bed korter dan 2m zie ik om die reden dan ook niet zitten.
We zouden de vouwwagen ook willen gebruiken om ergens tijdens het reizen 1 of 2 nachten te slapen vandaar dat we hem snel willen kunnen opzetten.
We hebben zelf wel ervaring met kamperen maar niet met een vouwwagen. We willen de kampeerervaring maar dan met meer plaats en een comfortabel bed om te kunnen slapen. En ook het gemak om niet alle spullen in de auto zelf te moeten krijgen vinden we belangrijk.
Ter info, de vouwwagen zal getrokken worden door een EV. Ik had in dit opzicht ook gekeken naar camplet omdat deze erg compact en laag is maar die viel af omwille van de beperkte plaats om spullen te stockeren tijdens het reizen. Dit leek mij ook minder makkelijk voor het laden van de vouwwagen voor vertrek. Ik vraag mij ook af er veel verschil is voor een EV bij het trekken van een vouwwagen (type camplet met hardtop en compact of andere vouwwagens). Ook het gebrek aan lattenbodems leek mij minder interessant.

Ik heb zelf al zitten rondkijken en ben uiteindelijk uitgekomen op een jamet jametic outdoor of een trigano Odyssee. Beiden snel op te zetten, bagage makkelijk toegankelijk, voldoende slaapplaatsen en ook voldoende ruim.
Bii beiden hadden we liefst een keuken gehad. We zijn er nog niet uit of we de vouwwagen 2dehands of nieuw wensen te kopen. Moeten we schrik hebben voor gebruikte matrassen of geurtjes of heb je hier bij een recente 2dehands normaal geen last van?
Wij wonen in Vlaanderen maar ik zie persoonlijk geen probleem om een vouwwagen in Nederland te moeten kopen. Of we nu 1 of 2h moeten rijden, dat zal het verschil niet maken.

We zouden de vouwwagen thuis stallen maar hebben een kleine garage (wagen kan er niet staan, aanhanger lukt net wel). Ik zou de keuken een aparte plaats moeten geven en dus los van de vouwwagen zelf moeten stallen in de garage anders zal het geheel te lang zijn. Ik vermoed dat dit geen probleem is en dat ik de vouwwagen zonder keuken met het afdekzeil ook mooi kan afsluiten?Op die manier kan ons kat er geen plaatsje zoeken om te slapen.

Zijn er grote verschillen tussen deze 2 vouwwagens? Voor of nadelen ten opzichte van elkaar? Voor mij zijn ze buiten het uitzicht heel gelijkaardig. De trigano is een stuk duurder maar is hier een reden voor?
Zien jullie nog andere opties die ik gemist heb?

Alvast bedankt voor het advies!


Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welke vouwwagen voor ons gezin
« Reactie #1 Gepost op: januari 12, 2024, 11:04:37 am »

Een Camp-let kan heel wat spullen bovenop vervoeren. Zijnet in een flexibele dakkoffer optie of met bagagerek er bovenop. Mooie disselbak voorop en ruimte genoeg. En je kan nog spullen op het bed leggen. Je kan er een froli systeem inleggen of kiezen voor de lattenbodem optie. Je zou de vouwwagen zelfs kunnen kantelen in je garage.

Wat wil je allemaal meeslepen? En wat blijft daarvan in de vouwwagen liggen?
Op de oprit een laadruim kunnen openen kan makkelijk zijn. Maar met wat planning over wat je erin laat zitten te voorkomen na de eerste keer.

De Trigano lijkt mij een prima optie. Mooie wagen en handig dat je de voorwand kan verplaatsen zodat je de binnenruimte groter kan maken. Mooiere keuken ook. Maar of je die bij stalling af wil koppelen om elders neer te zetten is maar de vraag. Mij zou het tegen gaan staan denk ik.

Andere wagens die misschien wel leuk zijn om te bekijken zijn de Smitveld vouwwagens. En Alpenkreuzer heeft 3 modellen zonder keuken die mooi compact zijn in de garage.

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Welke vouwwagen voor ons gezin
« Reactie #2 Gepost op: januari 12, 2024, 11:23:07 am »

Deze wagens zijn eigenlijk wel gelijk aan elkaar.
Komen zelf uit de zelfde fabriek.
Ze zeggen dat de trigano wat beter afgewerkt is maar wij vonden de Jamet ook een goede wagen.
Denk dat het geen verkeerde keuze is als ik je wensen lijstje zo bekijk.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Miriam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
  • klapperdeklap
Re: Welke vouwwagen voor ons gezin
« Reactie #3 Gepost op: januari 12, 2024, 02:39:35 pm »

Ik zou ook eens kijken naar de Jamet Jametic Panorama (of zijn iets oudere voorganger Jamet Jametic Rondo XL.
Hij is vrijwel identiek aan de Jamtic outdoor, behalve dan dat de tent rond is. Daardoor is hij hoger, en breder. Wat meer binnen ruimte geeft voor de kinderen. Ook is hij zeer stormvast door de ronde vorm. De wijze van opzetten en de bagageruimte is vrijwel het zelfde.
Gelogd
Als scout begonnen met allerlei kleine stormtentjes,
Jamet Arizona 2002
Jamet Rondo XL 2012
Holtkamper kyte windforce 2015
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal