Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Italie: Toscane: Cecina: Valle Gaia  (gelezen 4245 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Italie: Toscane: Cecina: Valle Gaia
« Gepost op: juni 18, 2016, 08:58:04 pm »

Net terug van 11 nachten deze camping.

Onze eerste ervaringen in Italie:
Mooie camping met schaduwrijke plaatsen maar ook meestal wel een plaatsje om in de zon te zitten. De camping bestaat uit 3 gedeeltes: De comfortplaatsen (schijnt dat die allemaal al lang van te voren gereserveerd zijn) Deze staan om het zo maar te zeggen op de heuvel. De standaard plaatsen redelijk ruime plaatsen (80-90 m2) (vlgs website minimaal 90 maar die van ons was ongeveer 8x10) en dan is er nog een derde gedeelte met appartementen en huisjes.
Voor de camping zijn er 2 zwembaden  (1 kinderbad en baantjes trek bad) die de hele dag open zijn, en geen badmuts verplichting. Bij de appartementen is nog een zwembad, wij hebben hier geen gebruik van gemaakt.
Het sanitair was prima schoon, en ivm voorseizoen was nog niet alles open en moesten wij voor douchen en afwassen naar het grote gebouw, (dit was geen probleem en niet ver lopen), wasmachines in de toilet gebouwen (2 per gebouw) 3,50 incl wasmiddel.

De plaatsen zijn voorzien van grind wat wij een minder goede combi vinden met ons vaste grondzeil maar het gaatjes tapijt onder de tent ipv onder de luifel doet het prima.

Op de camping een pizzeria (lekker en absoluut niet duur) een winkeltje met brood en andere dingen, in plaatsje vlakbij meerdere supermarkten. Er is bij de appartementen nog een tweede restaurant (geen gebruik van gemaakt) en een bar, met drankje en ijsjes en kleine hapjes (met voetbal op groot scherm toen wij er waren), ook bij het zwembad nog een kleine bar met ijsjes etc (ook prima geprijsd).

In de omgeving mooie steden te bekijken zoals Volterra, Stad met 16 torens (precieze naam vergeten) en Siena maar ook Florence is prima aan te rijden (wij zijn er twee dagen geweest met de florence card een prachtige stad), Ook Lucca en Pisa zijn te doen vanaf hier. Maar ook strand is prima te doen, tips krijg je op de camping. De overtocht naar Elba kan ook en vanuit het station Cecina kan je ook de trein pakken naar Pisa of Rome (2,5 uur) wij hebben dit niet gedaan maar voor Pisa een goed advies. We zijn door Pisa gereden maar parkeren was daar een drama dus hebben we ook niet gedaan. Voor fietsen vonden we het wat minder geschikt maar kan wel je fietst over de doorgaande wegen, en de kwaliteit van de wegen is niet altijd even goed.

* Vriendelijkheid personeel: 9
    * Sanitair: 8
    * Schoonheid van de camping zelf: 9
    * Animatie team: nvt
    * Voorzieningen: 8
    * Eet gelegenheden op de camping:9

http://www.vallegaia.it/en/
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Italie: Toscane: Cecina: Valle Gaia
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2016, 10:08:46 pm »

Bedoel je San Gimignano? Erg lekker ijs hebben ze daar  :J
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Italie: Toscane: Cecina: Valle Gaia
« Reactie #2 Gepost op: juni 18, 2016, 10:10:05 pm »

Bedoel je San Gimignano? Erg lekker ijs hebben ze daar  :J

Ja dat stadje is het inderdaad!
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Italie: Toscane: Cecina: Valle Gaia
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2016, 09:50:06 am »

Dank je wel voor de recensie! De camping stond al op onze kaart, maar uiteraard heb ik wel een verwijzing naar jouw recensie erbij gezet: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1XCHcByjuJsM2jsCiE2hOLwNH0mA
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

EstherW1976

  • Gast
Re: Italie: Toscane: Cecina: Valle Gaia
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2016, 11:37:26 am »

Zo te lezen heerlijke vakantie gehad!
Wij gaan over 3 weken naar Valle Gaia  :>
Voor ons na jaren Frankrijk weer een keer naar Italie, heel benieuwd hoe het gaat bevallen.
Hadden jullie last van muggen op de camping?
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: Italie: Toscane: Cecina: Valle Gaia
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2016, 11:48:17 am »

Hadden jullie last van muggen op de camping?

Ik wel, mijn man niet. Ik maak altijd hele mooie grote rode bulten van een muggenbeet :? . Maar er waren niet heel veel muggen toen wij er waren. In 11 dagen een stuk of 7 steken dus das niet slecht maar jeukt wel!
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

Hacatefi

  • Gast
Re: Italie: Toscane: Cecina: Valle Gaia
« Reactie #6 Gepost op: juni 19, 2016, 11:50:39 am »

Bedankt voor de recensie. Vandaag over 2 weken hebben wij onze 1e nacht achter de rug op deze camping en dan nog 18 te gaan  :>
Dit gaat niet tegenvallen, dat weet ik nu al!
Gelogd

EstherW1976

  • Gast
Re: Italie: Toscane: Cecina: Valle Gaia
« Reactie #7 Gepost op: juni 19, 2016, 01:14:12 pm »

Ik wel, mijn man niet. Ik maak altijd hele mooie grote rode bulten van een muggenbeet :? . Maar er waren niet heel veel muggen toen wij er waren. In 11 dagen een stuk of 7 steken dus das niet slecht maar jeukt wel!

Heel herkenbaar  :N Ik ben ook altijd de pineut met muggen. Hopen maar dat het gaat meevallen .
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal