Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: I: Toscane: Casale Marittimo: Camping Vallegaia  (gelezen 3504 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leonk

  • Gast
I: Toscane: Casale Marittimo: Camping Vallegaia
« Gepost op: september 14, 2011, 09:47:22 am »

Net terug van de eerste vakantie met de klapper (trigano chantilly)uit Italie.
Wat een relaxte vakantie zeg met zo'n klapper.Ik ben blij dat we hem hebben gekocht.Opzetten was trouwens ook zo gebeurt.

Nu even de camping.
Vriendelijke ontvangst bij de receptie door de fam Beretta die ook engels en duits spreken.
Een super camping met grote plaatsen voor italiaanse begrippen.Wij stonden in het oude gedeelte en konden de VW dwars op de toegewezen plaats zetten incl. luifel en de auto ernaast. Mooie plaatsen varierend van 90m? tot 135m?. De grotere plekken bevinden zich op het nieuwe gedeelte dat iets hoger ligt en minder schaduw heeft door de jonge bomen. De plaatsen zijn netjes afgebakend door hagen en bieden dus veel pivacy.Wel een harde ondergrond dus spijkerharingen zijn noodzakelijk net zoals een klauw hamer.

Het sanitair is super netjes en goed onderhouden en word goed schoon gemaakt door de poetsvrouw(met de hand niet met een hogedruk reiniger).Kinder sanitair is ook voldoenden aanwezig,kinder wc-tjes,kinder wastafels en een babybadje.Alles keurig en netjes.Er zijn 4 sanitair gebouwen aanwezig.

Er zijn 5 zwembaden aanwezig met een peuterspeelbad wat gelijkmatig afloopt.Geen badmutsen verplichting.Dan nog een klein bad van 1 meter diep en dan een groot 25 meter bad. De 2 andere zwembaden hebben we niet gezien omdat die hoger gelegen waren bij het appartementen complex van de camping.

Er is een klein supermarktje aanwezig met de dagelijkse dingen en elke dag vers brood(wel bestellen).

Speeltuinen en een tennisbaan aanwezig en er zou ook een voetbal veldje moeten zijn maar die heb ik niet gezien.

Animatie is wel leuk bij het zwembad en is voornamelijk voor de kleinere kinderen ( zeg maar tot 10 jaar)maar we waren er aan het einde van het seizoen en was dus snel afgelopen.Het knutsel clubje was dus ook afgelopen.
De camping is met name geschikt voor ouders met jonge kinderen omdat er voor de oudere kinderen niet veel te doen is.Dit komt ook doordat je eigenlijk overal de auto voor nodig hebt om iets te gaan doen.Dit heeft wel het voordeel dat de camping erg rustig gelegen is.
Voor fietsers is het ook prima.

De camping gaat dicht tussen 13:00 en 15:00 uur en je kan dan de camping niet met de auto op of af.Om 23:00 uur is het echt stil op de camping en dat geeft ook wel extra rust.Het is trouwens wel een grote nederlands enclave , 80%(ook nu in het naseizoen) en voor de rest voornamelijk duitsers.Je ziet veel mensen met de zelfde campingsticker op de auto van de voorgaande jaren en veel mensen keren ook weer terug naar deze camping.Reserveren is ook een must.
Het schijnt dat de camping voor volgend jaar alweer volgeboekt is maar je kan je op de reserve lijst laten zetten omdat er toch veel mensen afhaken.

Genoeg stranden in de omgeving van de camping,onder andere ook het strand bij Vada.Je waant je in de caribean met dat witte zand !

Er is een pizzaria aanwezig op de camping maar die vond ik persoonlijk niet geweldig.Boven bij de appartementen(5 min lopen) zit restaurant Robin Hood, dit is wel een aanrader met veel lokale specialiteiten.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze recensie en de camping is een echte aanrader.

http://www.vallegaia.it/

Als je op Zoover kijkt lees je ook alleen maar goede recensies.
« Laatst bewerkt op: oktober 05, 2011, 09:04:35 pm door Klavertjes »
Gelogd

abyss

  • Gast
Re: I: Toscane: Casale Marittimo: Camping Vallegaia
« Reactie #1 Gepost op: september 26, 2013, 01:26:14 pm »

IK ben hier in 2011 geweest vooral de plekken boven het zwembad destijds nr250 en hoger, zijn mooie plekken in de schaduw. Ook behoorlijk aan de maat . zeker de plekken tegen het zwembad aan.
Op deze camping heb ik niets negatief aan te merken. Douche en toilet ruimte waren altijd netjes schoon .
Dit heeft natuurlijk wel te maken met de mensen op de camping zelf, sommige mensen laten hun douche hokje altijd smerig achter. Dit zelfde geld voor het toilet.
80% internet was toen niet helemaal waar. Maar goed we zijn op vakantie. Omgeving is prima als je van strand houd. Ook Voltera en Pissa en Luca zijn makkelijk te bereiken. Ik miste daar wel een beetje een hele grote supermarkt. Er is wel een lidl in de buurt. Je kan er koelkastjes huren, maar dat kan ook bij een camping winkel in de buurt. 50 euro pw dacht ik. Dat is geen overbodige luxe het kan er flink warm worden.
Reserveren is echt noodzakelijk. Ik heb lange rijen voor de deur zien staan , waar allemaal nee tegen verkocht wordt. Goedkoop is deze camping ook niet. Maar daar krijg je een schone aangeharkte plek voor en niet alleen als je aan komt.
Je afval kan ook bijna dagelijks opgehaald worden. Lekkere verse broodjes 3 mooie schone zwembaden

Wij komen al vele jaren in Toscane en hebben bijna alle campings wel gehad

Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: I: Toscane: Casale Marittimo: Camping Vallegaia
« Reactie #2 Gepost op: september 27, 2013, 01:26:09 pm »

Hoi,

Wij zijn dit jaar voor het eerst (augustus) ook naar deze camping geweest en het is ons super goed bevallen. Zo goed, dat we waarschijnlijk volgend jaar weer gaan.

Groetjes, Jootje
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal