Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Jametic opzetten?  (gelezen 3101 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Birgit

  • Gast
Jamet Jametic opzetten?
« Gepost op: augustus 03, 2017, 03:29:40 pm »

 ::)
Om te beginnen:
wij zijn superonhandig...

Gisteren hebben we in de tuin met heel veel pijn en moeite onze tweedehands Jametic voor het eerst opgezet. Uiteindelijk hielden we onderdelen over:
twee stangen en twee beugels. De beugels schijnen over de stokken van de binnentent te moeten en de stokken schijnen daar iets strak te moeten houden. Nouja, dat zoeken we dan de volgende keer wel uit.
Ik heb echter nog wat beginners vragen:
 in welke volgorde en hoe begin je?

1 zet je de handrem op de wagen?
2 wat doe je met het neuswiel? Moet de wagen daar ook op steunen of moet ie omhoog?
3 de 4 uitzetpoten onder de wagen moet je naar beneden draaien: waar leg je de waterpas en zijn die poten mede bedoeld om de zaak waterpas mee te zetten?
4 op plaatjes zag ik dat de pootjes onder het bed-gedeelte vaak schuin worden neergezet: klopt dat?
5 zijn die pootjes ook bedoeld om de wagen waterpas mee te krijgen?
6 wij hebben een campingkast waarop je ook kan koken. Deze is handiger (veel ruimer) dan het keukentje en water willen we toch niet aansluiten. Mag de keuken eventueel gewoon buiten blijven staan?
7 we gaan zo gauw het beter weer wordt op pad en willen dan de banden op de juiste spanning hebben maar we hebben dat natuurlijk ook nog nooit gedaan. Kan dat gewoon bij een benzinepomp en hoeveel barr moet erin? We hebben niet veel bagage mee, we zijn niet zo zwaar.
8 zijn er nog tips en trucs die jullie ons kunnen meegeven?

Alvast bedankt, dit is waarschijnlijk gesneden koek voor de kenners maar wij voelen ons na het gedoe van gisteren zo onzeker dat we eigenlijk een beetje opzien tegen ons reisje naar Ameland...bah! :I
Gelogd

ojee66

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 43
  • aan het orienteren
Re: Jamet Jametic opzetten?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2017, 08:21:59 pm »

Ben geen ervaren kampeerder vooropgesteld sterker ik ben nu 1 keer met een louisiana weg geweest.

ik heb de wagen neergezet, handrem erop met de poten waterpas gezet de steunen onder de bedden een beetje maar zeker niet teveel schuin gezet en zo de rest opgebouwd.

Achteraf lees ik dan op dit forum....
met een blokje onder 1 vd wielen waterpas zetten (icm neuswiel)
pootjes zijn alleen als extra ondersteuning en mag niet het volledige gewicht hebben

Hij is bij mij niet in elkaar gestort dus....
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 870
  • Merk: kampeermiddel : vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Jamet Jametic opzetten?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 03, 2017, 08:54:22 pm »

In dit topic ( http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=15014.0 ) is een handleiding te vinden, die m.i. een antwoord geeft op al je vragen.

Met deze handleiding moet het m.i. wel lukken.

Succes.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.857
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Jamet Jametic opzetten?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 03, 2017, 10:07:06 pm »

In dit topic ( http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=15014.0 ) is een handleiding te vinden, die m.i. een antwoord geeft op al je vragen.

Met deze handleiding moet het m.i. wel lukken.

Succes.

Hoi Birgit,

Download de handleiding die ik gemaakt heb van bovenstaande link en print hem uit
Kijk vooral even naar de bouwtekening en de verklaringen van de diverse stokken, wij zaten er de eerste keer ook mee te stoeien  :X

Wanneer je de stappen volgt staat je Jametic straks te stralen in je tuin en later op Ameland!

De banden kun je net als autobanden oppompen bij een tankstation
Op de eerste bladzijde van de handleiding staat de bandendruk

Heb je nog vragen of opmerkingen, stel ze gerust!
Gelogd

Birgit

  • Gast
Re: Jamet Jametic opzetten?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2017, 09:04:41 pm »

 WW WW WW

Sorry voor mijn late reactie hier, ik kreeg geen meldingen...
Heel hartelijk dank voor jullie antwoorden! Ik kom vast weer terug met meer beginnersproblemen...
Maar ik héb me toch een zin om te vertrekken!!! Nog even wachten op wat beter weer dan gaan we Ameland onveilig maken...ik verheug me zó op het kamperen in de Jamet!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal