Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Natgeregend laten staan, of inklappen?  (gelezen 674 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jsur

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Trigano
Natgeregend laten staan, of inklappen?
« Gepost op: juli 28, 2023, 11:26:08 pm »

Goed, ik heb dus een vouwwagen van 50j oud "ontdekt" in onze oude garage. Ik wou kijken of hij nog waterdicht was, en liet hem deze week eens buitenstaan, nu is er de afgelopen dagen bij ons toch wel VEEL regen gevallen. Het doek heeft de test goed doorstaan, afgezien van 2 kleine details.

Nu is mijn vraag, wat doe je best, gewoon de tent laten openstaan totdat hij droog is, ookal komt er nog een paar keer een bui voorbij, of doe ik ik er beter iets anders mee?

Nat inklappen en wegzetten lijkt me zeker geen goed idee, en mijn idee is dat een vouwwagen toch tegen een fikse bui moet kunnen, want als je op reis bent kan het ook flink gaan regenen toch?

Hoe doen jullie dat?

Verder wil ik hem na mijn opknapwerkjes wel gaan gebruiken, maar hoe regelen jullie dat de bedjes niet nat worden? Als je hem nat moet inklappen?
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 332
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Natgeregend laten staan, of inklappen?
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2023, 08:55:34 am »

Laten staan tot ie droog is of ergens opzetten onder een viaduct tot ie droog is;-)

Bedjes worden bij ons niet nat met klappen, maar heb hier op t forum weleens gelezen dat mensen er een plastic zeiltje tussen leggen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.019
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Natgeregend laten staan, of inklappen?
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2023, 10:27:18 am »

Nat inklappen onderweg is geen punt. Als de boel nat langer dan een etmaal ingeklapt moet blijven, wordt het wel vervelender. Kun je niet binnen 24 uur drogen, dan kun je beter uitgeklapt blijven.
Gelogd

Jsur

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Trigano
Re: Natgeregend laten staan, of inklappen?
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2023, 09:52:31 pm »

Ik heb hem denk ik mooi laten droog worden, en ingeklapt.  :J Ik denk toch dat hij droog was, naar mij mening voelde hij niet klam aan ofzo... Met dit weer moeilijk in te schatten of droog echt droog is...

Maar ik vermoed dat hij er wel tegen kan indien hij nat buiten staat, uitgeklapt.
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2023, 09:54:21 pm door Jsur »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal