Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone  (gelezen 13477 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Game Drive
welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Gepost op: februari 24, 2015, 08:42:38 pm »

In december hebben wij een Aart Kok Livingstone gekocht met het vergrote bed. Het lijkt me heerlijk om te kunnen laden en lossen zonder de tent eerst op te hoeven zetten en het idee is om de kleding te verpakken in kratjes i.p.v. koffers. Nu gaan we met 5 personen op vakantie, waarvan twee pubermeiden en een puberjongen. Vooral de meiden vragen zich af of een of anderhalf kratje wel genoeg ruimte biedt aan hun kleding en accessoires. De vraag is hoeveel kratjes nemen jullie mee onder het bed en welke maat kan ik het beste gebruiken? Natuurlijk moeten we ook ruimte incalculeren voor de stoelen, tafel, electra, e.d. De kinderen gaan slapen in opgooitentjes van Decathlon. Twee in een driepersoonstent en een in een tweepersoonstent. De kratjes kunnen op de plaats van bestemming dan naast hun bed staan. We hebben de vouwwagen ( oh pardon, tenttrailer  :P) nog niet. We verwachten hem in april. Dus we zijn net op tijd voor het vouwwagenweekend.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.761
welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Reactie #1 Gepost op: februari 24, 2015, 10:40:04 pm »

Misschien een andere optie om in overweging te nemen. Wij pakken bijna alle bagage in big shoppers. Ieder heeft een eigen tas voor de kleding. Zwemkleding en handdoeken stoppen we in een aparte tas. En schoenen e.d. gaan  ook apart mee.
Wij vinden het voordeel van big shoppers  dat je er mooi gaten mee kunt vullen en niet bent gebonden aan vaste afmetingen.
« Laatst bewerkt op: februari 24, 2015, 10:43:45 pm door Theu »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Reactie #2 Gepost op: februari 24, 2015, 11:23:25 pm »

De vraag is hoeveel kratjes nemen jullie mee onder het bed en welke maat kan ik het beste gebruiken? Natuurlijk moeten we ook ruimte incalculeren voor de stoelen, tafel, electra, e.d. De kinderen gaan slapen in opgooitentjes van Decathlon. Twee in een driepersoonstent en een in een tweepersoonstent. De kratjes kunnen op de plaats van bestemming dan naast hun bed staan. We hebben de vouwwagen ( oh pardon, tenttrailer  :P) nog niet. We verwachten hem in april. Dus we zijn net op tijd voor het vouwwagenweekend.
Ik zal je vertellen dat ik niet eens weet hoeveel kratjes we hebben....  :o maar wij gebruiken ze niet voor kleding.
ff tellen: één voor etenswaar, één voor de pannen en het grote keukengerei, één voor de gastank, de emmer en de (af)wasbak, één voor de haringen en ander kampeergedoe en volgens mij nog één, maar ik weet niet meer waarvoor. Ik denk voor het kacheltje en de 230V snoeren. Totaal 5 stuks dus. Daarme is de laadruimte overigens beslist niet vol natuurlijk. Maar ik zeg er wel bij dat wij geen disselbak hebben...

Wij zijn natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, want wij zijn maar met z'n tweeën en hebben naast de laadbak van de Livingstone zelf nog een bult aan laadruimte in onze Berlingo bestelwagen waar wij de kleding, de slaapzakken en de kussens in mikken. Maar ook als we dat niet zouden hebben, zouden we voor kleding onze huidige middelen gebruiken en dat zijn twee grote weekend-tassen. Met daarbij aangetekend dat die van mij ongeveer 2/3 van het formaat heeft van die van mijn vrouw.  :+ Maar naast die weekendtas gaan er voor haar nog wel twee boodschappentassen met 'dingen' mee. Mijn toilettas past bijvoorbeeld nog in mijn (kleinere) weekendtas maar de toilettas van mijn vrouw past niet meer in die grote weekendtas van haar en moet dus met bijvoorbeeld boeken en allerlei zaken die mannen overbodig vinden in twee aparte tassen.   :O

We gebruiken gewone klapkratten van een kloek formaat. Hou er wel rekening mee, dat je door het XL-bed bovenop de klapkratjes slechts voor een deel van het oppervlak van de laadbak de volle hoogte kunt gebruiken. Of je behalve je kratjes dus nog 5 stoelen kwijt kunt in de bak, waag ik te betwijfelen, maar dat hangt sterk af van de vraag of je de gehele laadvloer 'bedekt' met kratjes en of de stoeltjes ingeklapt nog een bepaalde dikte hebben (wat bijvoorbeeld bij Crespo stoelen wel zo is). Ik denk dat ik als ik met z'n 5-en zou zijn en Crespo's had, ik de beslissing zou (moeten) nemen om 3 stoelen op de tent onder het zeil te leggen. Of anders alle 5 de stoelen bovenop het zeil vast zou sjorren.

Maar al bij al: kleding in een klapkratje zou ik nooit doen, maar dat zegt niks. Er zullen vast anderen zijn die dat ook/wel doen.
Gelogd

cokouw

  • Gast
Re: welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Reactie #3 Gepost op: februari 25, 2015, 04:05:53 am »

Wij hebben dit jaar voor het eerst onze kleren in bakken gedaan en het is prima bevallen.  We gebruiken bakken van ikea in verschillende formaten.  Samla heten ze, geloof ik.  We hadden allebei 1 grote bak voor onze kleding.  Mijn zoon had zijn kleding wel in een sporttas, maar dat was ook omdat hij maar een deel van de vakantie met ons mee was. Ruimte zat in de bak. Ook op de heenreis toen we met zn vieren waren. Wij hebben geen vaste keuken dus alle keukenspullen liggen ook in de bak. Ook grotendeels in bakken.
 Grote voordeel van kleding in bakken: het zoekt makkelijker dan in sporttassen en blijft daardoor opgeruimder. Wij lieten de bakken de hele vakantie onder het bed staan.
Gelogd

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Game Drive
Re: welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Reactie #4 Gepost op: februari 25, 2015, 09:29:13 am »

Bedankt voor jullie antwoord. Zodra we de vouwwagen hebben, gaan we kijken wat de precieze afmetingen onder het bed zijn en wat we vanaf nu mee willen nemen, want dat is ons nog niet helemaal duidelijk. In het verleden hebben we een oude vouwwagen gekocht inclusief alle spullen die erbij horen. Daarnaast is er in de loop der jaren wel wat bijgekomen. Overigens: twee kinderen zijn van onszelf en een kind is ons nichtje, die altijd in de zomervakantie met ons meegaat. Normaal nemen we onze (grote) hond ook mee in de achterbak van onze auto. De spullen die niet meer pasten in de vouwwagen (80'er jaren Scout) of in de dakkoffer, gingen dus tot vorig jaar mee in de achterbak onder de hond. Dit jaar gaan we naar een camping waar honden niet toegelaten worden, dus blijft hij thuis bij mijn schoonouders die op ons huis gaan passen. We hebben dus de luxe van een lege achterbak zonder hond  8) en daar past zeker ook wel het e.e.a. in. De spullen die we niet hebben of vervangen moeten worden zoals goede stoelen gaan we dus nog kopen en andere spullen die we nooit gebruiken laten we thuis. Zo kunnen we met een frisse start beginnen met onze nieuwe klapper. Ik vrees alleen dat het zeker wel lukt om alles propvol te vullen met alle zooi dat we in drie en een halve week nodig denken te hebben. Tel maar op: tapijt, plastic of antiworteldoek, voor- en achtertent, 5 stoelen, twee tafeltjes, beddengoed voor 5 personen, twee pop-uptenten, 5 kratten of tassen met kleding en nog eentje met (bad)handdoeken, een krat met speelgoed, electriciteit, etc. Oh ja, ook nog twee fietsen bovenop de vouwwagen of op de dissel. Tijdens het vouwwagenweekend even kijken bij de medeklappers welke oplossing voor het vervoer van fietsen voor ons het beste zal werken. En dan nog kijken dat we niet boven het maximale gewicht uitkomen.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Reactie #5 Gepost op: februari 25, 2015, 07:33:01 pm »

Wij gebruiken kratten met deksel van  allibert. Ooit gekocht bij Praxis. Het bevalt ons goed. Er zijn verschillende maten. Voordeel van een dichte krat vinden wij dat evt losse spullen er niet in vallen maar er op liggen.
Wij hebben geen xl bed en kunnen dus hoger laden. Bij ons liggen er 5 stoelen op elkaar. Met onze stoelen past dat net.
Gelogd

reekie

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone Game Drive
Re: welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Reactie #6 Gepost op: februari 25, 2015, 10:59:34 pm »

Wij gebruiken kratten met deksel van  allibert. Ooit gekocht bij Praxis. Het bevalt ons goed. Er zijn verschillende maten. Voordeel van een dichte krat vinden wij dat evt losse spullen er niet in vallen maar er op liggen.
Wij hebben geen xl bed en kunnen dus hoger laden. Bij ons liggen er 5 stoelen op elkaar. Met onze stoelen past dat net.

Bedankt, we gaan ook even kijken naar die afsluitbare boxen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Reactie #7 Gepost op: februari 26, 2015, 02:09:23 am »

Wij hebben geen xl bed en kunnen dus hoger laden. Bij ons liggen er 5 stoelen op elkaar. Met onze stoelen past dat net.
Misschien ten overvloede: wat ik bedoelde is dat je van die beperkte hoogte vooral last hebt op de plekken waar al kratjes staan. Waar geen kratjes staan is de hoogte, ook onder het dubbele deel van het XL bed, natuurlijk nog steeds substantieel.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Reactie #8 Gepost op: februari 27, 2015, 08:39:26 pm »


Misschien ten overvloede: wat ik bedoelde is dat je van die beperkte hoogte vooral last hebt op de plekken waar al kratjes staan. Waar geen kratjes staan is de hoogte, ook onder het dubbele deel van het XL bed, natuurlijk nog steeds substantieel.

Begreep ik ook zo Frankie. Maar zoals wij 5 stoelen net op elkaar leggen zal niet gaan. Of misschien wel als je ze over de lange kant legt. Maar dan liggen ze niet voor het pakken en das wel zo fijn met stoelen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Reactie #9 Gepost op: februari 27, 2015, 09:31:01 pm »

Begreep ik ook zo Frankie. Maar zoals wij 5 stoelen net op elkaar leggen zal niet gaan.
Dat denk ik ook niet. Maar nogmaals: het hangt ook wel van de soort stoelen af. Crespo's zijn fijn maar niet echt plat.
Gelogd

Drees

  • Gast
Re: welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Reactie #10 Gepost op: februari 27, 2015, 09:59:29 pm »

Doorzichtige afsluitbare kratjes gebruiken we voor de kleding. Inderdaad omdat je dan kunt zien wat er in zit. Minder zoeken. Ieder 1 kratje, excl schoenen, maar inclusief toilettas en boeken. Lukt makkelijk, bij ons passen zelfs de lakens, kussenslopen en handdoeken er nog bij in. Maar wij zoeken wel de warmte op en we hebben twee jongens :# Daarnaast nog open kratjes met alle andere campingspullen. We gebruiken alleen een tas voor de schoenen. De kratjes van de kinderen staan in hun eigen slaaptentjes. De andere spullen blijven onder het bed staan.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Reactie #11 Gepost op: februari 25, 2016, 09:56:41 pm »

mag ik vragen waar jullie die doorzichtige kratjes hebben gehaald?? lijkt mij ook wel makkelijk dat je idd aan de buitenkant kan zien wat erin dat kratje zit.. maar als ik het begrijp kunnen er twee curverboxen op elkaar??? dus dan moeten de doorzichtige kratjes ook die hoogte hebben.. is zonde als je er niet twee op elkaar kan zetten... en leggen jullie de stoel helemaal bovenop( boven de kratjes zeg maar naast elkaar) of stapelen jullie ze op in een hoek vd bak?? ik denk dat er met een opdekmatrasje op het bed niets meer bovenop het bed bij kan he?? of kunnen de bedden dan ook nog opgemaakt worden? ( excl kussens). wij hebben een hele dunne tafel maar wel groot.. twijfelen of dit handig is.. dat we die onder het zeil kwijt kunnen of dat we hem toch moeten vervangen voor een roltafel.. ik zit ook te denken aan een expandable te laten maken zodat de tafel onder het zeil kan ..hoe doen jullie dat?? ik heb gezin met twee tieners en zijn op zich wel van het zo min mogelijk meenemen maar toch ben ik benieuwd of alles wel past.. slaapzakken stoelen skottelbraai tentstokken tentdoek. luchtbedden.. kleding.. spelletjes.. afvalemmer verlichtging en snoeren etcetc...
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 814
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Reactie #12 Gepost op: februari 26, 2016, 06:16:52 am »

Wij hebben de stoelen (5 stuks) op elkaar liggen, aan de kant van de dissel.
We hebben kratten die redelijk hoog zijn en niet stapelbaar omdat het dan te hoog wordt. We houden dan ruimte boven de kratten over voor bijvoorbeeld de tafel, wasrek, ploptentje, tenttapijt ..., grote platte dingen.
De Livingstone biedt erg veel laadruimte. Je kan hem makkelijk overladen qua gewicht!
Het fijne van de expandable is dat je de slaapspullen allemaal op het bed kan leggen. Dat scheelt opruim tijd bij het doortrekken.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk: kampeermiddel : aart kok livingstone
Re: welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Reactie #13 Gepost op: februari 26, 2016, 06:53:43 am »

en hoeveel van die kratten heb je dan nog??? ja ik ben ook bang dat je snel gaat overladen daarom leg ik de tent van mijn zoon ( katoen dus lekker zwaar) en skottelbraai en nog een paar zware dingenmaar achter in de auto..misschien handig om langs een weegbrug te rijden als ik de standaard invertaris erin heb liggen
Gelogd

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte XL 2012
Re: welke kratjes voor de Aart Kok Livingstone
« Reactie #14 Gepost op: februari 26, 2016, 07:18:00 pm »

We hebben weliswaar geen Aart Kok maar deel toch graag onze kledingoplossing. We stoppen de meeste kleding in de plastic kratjes met lades zoals rechts op de foto. Deze zijn stapelbaar dus eenmaal op bestemming staan die lades netjes op elkaar in de voortent. Kleding is op die manier netjes gesorteerd en heel goed bereikbaar. Werkt voor ons zeer goed.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal