Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Monaco/Manga voortent als luifel gebruiken  (gelezen 3341 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Cabanon Monaco/Manga voortent als luifel gebruiken
« Gepost op: februari 23, 2021, 10:08:24 am »

Wij zijn sinds twee jaar in het bezit van een Monaco. Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die al eens hebben geprobeerd om de voortent als luifel te gebruiken: dus zeg maar de voorwand er niet inritsen en wellicht het kuipzeil ook niet neerleggen (wat dat het is meeste werk om te poetsen (daar gaat het mij eigenlijk vooral om) en hoe dit beviel? Ik denk zelf dat je dan 4 pootjes voor onderaan je stokken moet bijkopen zodat ze in het zand kunnen staan, in plaats van de pootjes met plasticdopje die je op je kuipzuil zet en dat het dan zou moeten kunnen (lijkt me vooral ideaal met pinksteren bijvoorbeeld). Als dit zou kunnen zou ik niet weten waarom ik een dure luifel van 500 euro zou kopen, maar wellicht zijn er redenen te bedenken waarom je dit vooral niet moet doen.
(ik stel deze vraag over de Monaco en Manga want dat zijn zusjes voor wat betreft de voortent diepte, maar wellicht is het ook al geprobeerd bij de Mercury en of de Chamonix)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

muis

  • Gast
Re: Cabanon Monaco/Manga voortent als luifel gebruiken
« Reactie #1 Gepost op: februari 23, 2021, 07:19:16 pm »

Kan dat met de bogen, ik had altijd het idee dat je de kuip nodig hebt om de bogen op zn plek te houden.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Cabanon Monaco/Manga voortent als luifel gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: februari 23, 2021, 09:44:57 pm »

Kan dat met de bogen, ik had altijd het idee dat je de kuip nodig hebt om de bogen op zn plek te houden.

Dat dacht ik ook, wij hebben het met onze Columbia nooit geprobeerd.  Wel de luxe luifel gekocht en die hebben we heel véél gebruikt!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Cabanon Monaco/Manga voortent als luifel gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: februari 23, 2021, 10:21:15 pm »

Bij de raclet safari wat ook met bogen is, kan het makkelijk zonder grondzeil de voeten hebben dan een punt dat je wat in de grond kan duwen daarboven een plastieken plaatje. In de tuin, dat is niet op zand, daar zetten we deze meestal op zonder grondzeil en hebben daar ook al een paar weken gekampeerd zonder enig probleem.

Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Cabanon Monaco/Manga voortent als luifel gebruiken
« Reactie #4 Gepost op: maart 05, 2021, 03:37:29 pm »

Ik heb het nog nooit geprobeert omdat we de panoramaluifel hebben, maar ik kan me voorstellen dat het met wat aanpassingen wel kan! Zeker bij een type waarbij de voorkant eruit kan. Als je iets kunt vinden waarmee je je poten kunt fixeren zou het moeten kunnen volgens mij.
Gelogd

aanvakantietoe

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: cabanon manga
Re: Cabanon Monaco/Manga voortent als luifel gebruiken
« Reactie #5 Gepost op: juni 17, 2021, 02:56:43 pm »

Wij hebben met onze manga precies hetzelfde.
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik de losse luifel koop.
Wij gaan nu(nadat de regen van de komende dagen voorbij is) hem een keer opzetten zonder kuip.
Mijn man heeft vierkante plankjes met een holletje er in voor de stokken gemaakt(zodat die op zanderige plekken niet helemaal wegzakken)
We zullen zien of het werk.
En dan laten we het uiteraard even weten!
Gelogd

Black Betty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Cabanon Monaco/Manga voortent als luifel gebruiken
« Reactie #6 Gepost op: juni 30, 2021, 12:31:18 am »

Met onze Malawi 2.0 gebruik ik de voortent ook zonder grondzeil. Alleen de voorste boog heeft punten, maar die staat ook schuin. De andere twee bogen staan recht. Als de tent goed is afgespannen kunnen de bogen geen kant op.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Cabanon Monaco/Manga voortent als luifel gebruiken
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2022, 10:32:13 pm »

As we speak heb ik zelf de stoute schoenen aangetrokken en nog 5 daagjes extra vakantie gepakt. Op de heijgraaf in Woudenberg staat nu mijn Monaco zonder grondzeil als luifel super-de-luxe. Ik heb er ivm de huidige temperatuur toch ook nog maar de gewone luifel aangeknoopt: gevolg een luifel van 5 meter diep: ik vind het best lekker. En zonder grondzeil is ie goed op te zetten. Ik ben wel begonnen met de haringen vanuit de wagenkant, dan trek je hem vanzelf wat naar voren. En op de luifel zet ik altijd aardig wat spanning, dus al met al staat ie aardig naar wens. De conclusie als je echt strak wil staan kuipziel erin, nu voor een paar dagen is het prima. En wellicht is het een idee om wat zwarte puntdoppen bij te kopen die je in de grond kan prikken. Ik zag van de week bij van Duinkerken in Nijkerk dat je die los kunt kopen, maar ze hadden ze in 7 verschillende diameters….. dus dat zal allicht passen. (Plaatje draaien lukt niet )


« Laatst bewerkt op: augustus 12, 2022, 10:34:38 pm door sammyvannorel »
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal