Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Concorde on a budget  (gelezen 22298 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

emielvk

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #30 Gepost op: mei 18, 2015, 07:56:15 pm »

Mooi verhaal en mooi te zien hoe je het opknapt. Zit zelf ook te denken over een constructie voor de tentstokken dat die niet in de bak moeten. Zo een PVC buis zie je ook veel op  die loodgietersbusjes zitten, moet volgens mij dan ook wel redelijk veilig zijn denk ik. Maar gedachten gaan inderdaad wel uit naar zo een buis, vraag is alleen waar te moenteren, wellicht gewoon op de klep. Op de dissel al een grote bak en onder de wagen vind ik een beetje tricky met stevig bevestigen.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Re: Concorde on a budget
« Reactie #31 Gepost op: mei 18, 2015, 08:49:05 pm »

Ik heb een aluminium bak gemaakt voor onze boogstokken en die hangt voor de wielen. Spullen kwijt en zwaartepunt omlaag!!
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Concorde on a budget
« Reactie #32 Gepost op: mei 21, 2015, 11:55:18 am »

Mooi verhaal en mooi te zien hoe je het opknapt. Zit zelf ook te denken over een constructie voor de tentstokken dat die niet in de bak moeten. Zo een PVC buis zie je ook veel op  die loodgietersbusjes zitten, moet volgens mij dan ook wel redelijk veilig zijn denk ik. Maar gedachten gaan inderdaad wel uit naar zo een buis, vraag is alleen waar te moenteren, wellicht gewoon op de klep. Op de dissel al een grote bak en onder de wagen vind ik een beetje tricky met stevig bevestigen.

Is er geen ruimte tussen de wagenbak en de disselbak?
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #33 Gepost op: mei 21, 2015, 05:02:20 pm »

Standaard disselbakken zitten vlak op de dissel en gaan om de oplooprem heen. Ik heb die van mij over de oplooprem heen gezet, dat gaf gelijk ruimte voor de buis!
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #34 Gepost op: juli 08, 2015, 12:04:27 am »

Vanavond de klapper uit de stalling gehaald en de 10 inch wielen er onder gezet. Het was even werk maar ze zitten, wat een verschil zeg! De achterkant is bijna 10cm omhoog gekomen als hij aangekoppeld is. Ik heb wel het idee dat mijn as door de leeftijd iets ingezakt is, ruimte boven het wiel was erg krap dus dan maar weer creatief met metaal. Had nog stalen strip liggen dus een paar spacers gemaakt en de hele wagenbak 1cm omhoog gezet. Zit als een huis en geeft net genoeg ruimte voor de nieuwe bandjes. Reservewielhouder moet nog wat aan gedaan worden maar door allerlei druktes geen idee of dat nog gaat lukken voor de vakantie. Reservewiel kan ook makkelijk mee op de imperiaal dus geen haast en stress...
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Concorde on a budget
« Reactie #35 Gepost op: juli 09, 2015, 11:54:26 pm »

 I: vindingrijk hoor!!! Toppie!!
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #36 Gepost op: juli 10, 2015, 12:15:40 am »

Je moet wat om het goedkoop te houden  :J Nog even gauw een aansluiting maken voor een losse stroomadapter voor de waterpomp en dan zijn we aardig vakantieklaar. Kuipzeil gaat niet meer lukken voor de vakantie, teveel andere projecten en dingen die alle tijd opslokken.
Gelogd

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Concorde on a budget
« Reactie #37 Gepost op: juli 11, 2015, 10:30:28 am »

Ik heb een opblaasbare zeil, opstaande randen, werkt ook prima :J
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #38 Gepost op: juli 27, 2015, 10:32:31 am »

Zo, de vakantie zit er weer op en de klappert deed het weer prima! Bandjes doen het super, de banden van de auto werden warmer dan van de vouwwagen :P Heerlijk weer gehad en ook een flinke bak regen. Alles bleef van boven goed droog, van onder moet ik nu toch snel dat kuipzeil gaan maken :O Maar ja, alles stond hoog en droog en een zonnetje erop en het water was zo weer verdwenen. Wel een paar onoverkomelijke dingen tegen gekomen. Bij een flinke regenbui moet de voorkant dicht blijven vanwege het water wat door de luifel naar beneden loopt over de voorkant dus je zit gelijk opgesloten binnen. En het achterhaalde systeem voor de gordijnen met die ouderwetse stangetjes om ze op te hangen is een grote bron van ergernis. Waterpomp op 220 werkte in ieder geval prima! Verbeterpunten voor de volgende vakantie: kuipzeil maken (weer de maten opgenomen en op 2 plaatsen bewaard :+), de wagenbak nog 2cm extra omhoog ivm de grotere wielen (toch wat rubberspoortjes in de wielkast waar hij het polyester geraakt heeft), reservewiel onder de wagen en er spookt nog wat door mijn hoofd om een soort besteklade te maken. Misschien toch ook een dakkoffer (hard of zacht, even over denken) voor de langere reizen. Blijft toch proppen om alles mee te krijgen. Of we moeten wat leukers tegen komen, een knappe royal of toch een kleine caravan (oeps, vloeken in de kerk hier...). Onze buren op de camping waren met hun caravan binnen een half uur weg en met een camp-let ben je toch nog een tijdje aan het puzzelen en proppen om alles weer ingeklapt en mee te krijgen. En we moeten in het heerlijke weer hier maar zien dat we hem droog krijgen. Maar al met al heet het klappertje zijn geld wel weer opgebracht!
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #39 Gepost op: juli 29, 2015, 05:33:22 pm »

Vouwwagen staat eindelijk droog in de stalling. Maandag al een deel gedroogd onder een viaduct, vandaag verder gedroogd. Alles nog even herschikt in de wagen en dicht dat ding. Reservewielbeugel aangepast dus die hangt er nu ook onder.
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #40 Gepost op: augustus 05, 2015, 10:52:55 am »

Tijdens de klapvakantie gelijk maar de ontbrekende foto's van een paar aanpassingen gemaakt :P De versteviging voor de fietsendrager bestaat uit een cv buis (dacht 22mm maar gewoon net zo dik als de buizen van de imperiaal), 4 stukjes dit aluminium hoekprofiel, 4 rubber pluggen m8 (rawlnuts heten ze in de vakhandel), stukje rubber en een paar boutjes. Je brengt zo de krachten die ontstaan bij het heen en weer bewegen van de imperiaal naar de zijkant en dus de stevige kant van de deksel. Camp-let doet hetzelfde met de originele fietsendragers. Het elastiek heb ik afgekeken van de nieuwste generatie camp-lets. Stuk elastiekkoord gehaald bij de Hornbach, 4 haken aan de einden en 2 gaatjes geboord in de kokerbuis aan de dichte kant van de deksel. Andere kant kan je zo om de scharnierbouten van de buizen haken. Scheelt echt een berg met dichtklappen, tentdoek en buizen blijven keurig op hun plek zitten :+ Laatste plaatje is bij aankomst na een enerverende heenreis (iets met niet 1 maar 2 wagenzieke kinderen en een duif...)
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Concorde on a budget
« Reactie #41 Gepost op: augustus 05, 2015, 11:32:53 am »

Leuk om dit allemaal te lezen hoor! Je bent lekker bezig en ik denk dat er heel wat anderen nog wel ideetjes van je zullen overnemen
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

CenC

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #42 Gepost op: augustus 05, 2015, 12:50:58 pm »

Knap hoor.

V.w.b. je zieke kindjes...van een medeforumlid een super tip. Superpep, speciaal voor reisziekte..is een kauwgom die ze gebruiken op het moment dat ze misselijk of raar in de buik worden. Werkte erg goed. Alleen te verkrijgen in Duitsland.
Gelogd

Froessen

  • Gast
Re: Concorde on a budget
« Reactie #43 Gepost op: augustus 05, 2015, 10:46:18 pm »

Ik hoop ook dat andere mensen hier weer ideeen uit opdoen, doe ik tenminste wat terug voor dit geweldige forum! Ik heb ook hier en daar wat ideeen opgedaan, onder andere het idee voor de keukenpoot komt hier ergens vandaan.

Van de oudste van 6 wisten we dat ze wagenziek is, ook een deel zenuwen dus Primatour houdt niet alles tegen. De jongste van 3 was wel een verrassing, maar die heeft nu door dat reispillen het spugen tegen houden dus die neemt nu zonder problemen zijn pilletje in. Beetje rommelen met de indeling in de auto en op de terugweg geen problemen meer! Eerste keer naar het buitenland met het hele spul, dus het was echt even rommelen en aankijken maar zeker voor herhaling vatbaar!
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Re: Concorde on a budget
« Reactie #44 Gepost op: augustus 06, 2015, 07:16:07 am »

Bij ons heeft de oudste er ook last van. Net zoals zijn vader vroeger. Wij hebben er speciale armbandjes voor die om beide armen moeten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal