Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Jametic bed in zithoek  (gelezen 21978 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #15 Gepost op: juni 11, 2014, 09:45:32 pm »

Wij hebben dit van het weekend ook voor het eerst uitgeprobeerd. Omdat wij het bed wel permanent als tweede bed gebruiken, heb ik er wel een echt matras tussen de kussens laten maken. Beviel goed, alleen schuift de lattenbodem zelf nog wel een beetje.
Wij hebben geen drukknoopjes voor de flappen van de slaapcabine, lijkt mij wel handig (ook omdat ons zoontje de eerste nacht samen met zijn grote zus in dat bed sliep en 's nachts met deryan tentje en al half naast het bed terecht was gekomen  :().  Heb je dat zelf gemaakt?
Gelogd

caithy

  • Gast
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #16 Gepost op: augustus 06, 2014, 12:28:59 pm »

Goede oplossing! Hier ook net een jametic outdoor gekocht en wij willen ook in de wagenbak slapen! 200 kilo boven de kids geniet niet onze voorkeur..
Inmiddels hebben we goed gekeken en gemeten!

Eerst de plankjes op de banken eraf halen.
Er zijn overal gaten voorgeboord (bv in de wielkasten) waar de gasveer moet komen en achter ook, voor het draaipunten.




Er komt een lattenbodem in van 2x70cm (hoogte 7 cm) en dan de matras van max 10 cm.
Want er is makkelijk 18cm ruimte.


Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #17 Gepost op: augustus 06, 2014, 10:06:52 pm »

Heb je het originele bed van de jametic gekocht, of zelf gasveren en lattenbodems gekocht?
Gelogd

caithy

  • Gast
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #18 Gepost op: augustus 13, 2014, 06:34:56 pm »

Hebben inmiddels lattenbodems gekocht en gaan morgen even bij een jamet dealer langs om nog even extra te kijken naar bevestigingen en welke gasveren etc.
Ik hoop morgen wat foto's te kunnen schieten!
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #19 Gepost op: augustus 13, 2014, 08:34:19 pm »

Dat willen wij ook nog doen ja. En we moeten wel snel zijn, want voor 2015 zit het tweede bed bij de panorama naar de zijkant scharnierend gemonteerd.
Gelogd

caithy

  • Gast
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #20 Gepost op: augustus 23, 2014, 05:16:42 pm »

Inmiddels staan de gekochte lattenbodems weer op MP want..... we hebben dit bij W.ehkamp gekocht.
Een dubbele lattenbodem, met volledig ijzeren frame! (138-198, voor matras 140x200).
Hij ligt hier nog op onze jametic banken, deze worden er binnenkort uitgesloopt en dan scheelt al 18mm.
Verder maakt mijn man van een aantal latten een bevestiging voor de scharnierende gedeelte voorin en dan nog versteviging bij de tussenschotten.
Ook wordt de achterste plank verplaatst naar voren zodat je niet tegen de zooi aankijkt!

Wordt vervolgd!
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #21 Gepost op: augustus 23, 2014, 10:38:36 pm »

Deze lattenbodem heb ik inderdaad ook gezien, vond alleen de €30 bezorgkosten nogal hoog. Ben heel benieuwd of het goed lukt. Zou je foto's willen plaatsen, dan kunnen we een beetje afkijken.
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #22 Gepost op: augustus 23, 2014, 10:50:01 pm »

Ziet er goed uit, net als bij de Panorama. Op de uiterste hoeken vooraan, onderzijde, zitten er twee rubber dopjes tegen de krassen. Ik vind boven de bak slapen ook een prettiger idee. Succes met je project!
Gelogd

danielle1985

  • Gast
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #23 Gepost op: augustus 30, 2014, 02:29:11 pm »

Wij hebben net een jametic uit 2010 gekocht maar helaas zonder bed in de wagenbak. Dit willen wij wel graag aangezien we twee kleine kindjes hebben die we graag daar willen laten slapen. Nou ziet de lattenbodem van de Wehkamp er erg mooi uit maar kan deze erop blijven liggen als de wagen inklapt? En kan hier dN nog een matras op en zo ja hoe dik mag deze dan zijn? En hoe doen jullie dat met laden? Haal je dan het matras en de lattenbodem eraf?

Bedankt voor de antwoorden!
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #24 Gepost op: augustus 30, 2014, 07:10:32 pm »

Wij hebben een matras van 9 centimeter,  fabriek af,  er opzitten. Iets dikker kan ook waarschijnlijk wel. Wij hebben ook wel eens een dikke slaapzak meegeklapt. Nog een voordeel :je tent valt er niet tussen.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.794
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #25 Gepost op: augustus 30, 2014, 09:47:06 pm »

Ons zoontje is drie jaar en we gaan hem ook op de bak leggen.
Ik heb van de week 2 platen underlayment gehaald van 16mm dik .
Bij de DHZ zaak gelijk op maat laten zagen.
Daarop leggen we zijn kinderluchtbed die we al hebben van het tent kamperen .

Voor 20 euro ben je dan klaar.
Gelogd

caithy

  • Gast
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #26 Gepost op: september 05, 2014, 08:53:41 am »

Wij hebben net een jametic uit 2010 gekocht maar helaas zonder bed in de wagenbak. Dit willen wij wel graag aangezien we twee kleine kindjes hebben die we graag daar willen laten slapen. Nou ziet de lattenbodem van de Wehkamp er erg mooi uit maar kan deze erop blijven liggen als de wagen inklapt? En kan hier dN nog een matras op en zo ja hoe dik mag deze dan zijn? En hoe doen jullie dat met laden? Haal je dan het matras en de lattenbodem eraf?

Bedankt voor de antwoorden!

Voor de kids zou ik idd een rolbodem kiezen en als je er zelf gaat liggen, zou ik deze lattenbodem kiezen. We gaan een matras van 8 of 9 cm hierbij kopen.
Alles staat nog niet in de verf (balkjes) dus het ligt even stil!
Hierbij een foto dat het matras er nog makkelijk onder kan, de lattenbodem gaat ook nog 1,8 cm naar beneden ivm de plankjes van de kastjes!
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #27 Gepost op: september 06, 2014, 02:06:26 pm »

Wij hebben voor een rolbodem gekozen, maar dat is een ontzettend onding. Je kan ook niet goed meer bij de spullen onder het bed en in de bankjes en we zijn er toch elke keer weer een kwartier mee bezig om het bed te maken. Gister heb ik mij er ook weer enorm aan geïrriteerd. Hopelijk hebben we volgend voorjaar het opklapbare bed er in.
Gelogd

caithy

  • Gast
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #28 Gepost op: september 14, 2014, 08:55:49 pm »

De balkjes zijn mooi gewit en goed droog!
Eerst alle plankjes uitgeboord en die waren er zo uit!

Toen de balkjes erin en de plank in de bak eruit, deze komt voorin de bak!
En nog 2 balkjes aan elke zijde, scharnieren bevestigd (deze moeten nog vervangen worden, want manlief is er niet tevreden over).
4 gaten in het frame geboord en alles gemonteerd.
Hij gaat perfect open en dicht, maar is nu al loodzwaar dus die gasveer moet er komen!

De lattenbodem was uiteindelijk in de aanbieding dus 99.90 betaald, balkjes, verf en schroeven 30 euro.
Matras wordt straks besteld via matrasvakman en ik ga de binnentent nog aanpassen!
« Laatst bewerkt op: september 14, 2014, 08:58:04 pm door caithy »
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jametic bed in zithoek
« Reactie #29 Gepost op: september 15, 2014, 08:26:47 pm »

Mooi! Helaas voor ons is de lattenbodem sinds een tijdje uit het assortiment bij Wehkamp, wilde hem vorig weeekend bestellen maar hij staat er niet meer tussen.
Hoe zit het nou vast aan de voorzijde, daar zag ik bij ons namelijk niks zitten (de eerste eigenaars hebben het standaard tweede bed van de rondo eruit laten halen). De plek van de gasveren is wel nog heel duidelijk zichtbaar bij ons.
Zijn de balkjes nodig ter ondersteuning? Ik dacht dat er standaard iets van doppen ofzo aan de lattenbodem zaten die op de tussenschotten steunen.
« Laatst bewerkt op: september 15, 2014, 08:28:53 pm door vendome95 »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal