Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet luifels en zijwanden  (gelezen 5277 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JametArjan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Jamet Canyon
    • Mijn foto's
Jamet luifels en zijwanden
« Gepost op: juni 26, 2014, 04:51:27 pm »

Ik ben nu een tijdje aan het rondkijken naar een Jamet vouwwagen, waar de luifel aan het slaapgedeelte vastgeritst kan worden, en waar ook zijwanden bij zitten.
We hebben nu een Arizona uit 1994, maar die heeft dat niet. Onze kinderen worden groter, dus we willen niet altijd meer de hele voortent opzetten.

Ik ben er al achter dat Jamet vanaf ongeveer 2001 vouwwagens heeft waar de luifel aan het slaapgedeelte kan, maar het is me nog niet duidelijk bij welke modellen en uitvoeringen dat nu wel en niet kan.

Is het per model, uitvoering en jaartal verschillend of de luifel eraan geritst kan worden? En de zijwanden, zijn die standaard inbegrepen of is dat een extra? En de laatste vraag: zijn zijwanden aanritsbaar, of moet je die ergens aan vastklikken/knopen oid?

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.653
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Jamet luifels en zijwanden
« Reactie #1 Gepost op: juni 26, 2014, 05:12:14 pm »

Laat ik beginnen met melden dat je kijkt naar een Frans product. Die zijn niet zo van de 'configuratiemanagement'. Ergo:  Niet alle modellen kan je de luifel aanritsen, laat staan aan het slaapgedeelte.

Onze vorige klapper, een Louisiana uit 2001 had geen ritsbare luifel. Omdat wij de wagen tweedehands gekocht hadden en originele luifels vrijwel niet te koop zijn (los) hebben wij er een universele luifel aan gemaakt. Die zat vast aan de opstaande pootjes van de petluifelstokken.

De luifel én de zijwanden zijn een accesoire. Er zijn wagens waarbij 0, 1 of 2 zijwanden zitten.

Over de bevestiging is mij niets bekend.

Oh ja, dat Franse product klonk wellicht wat negatief, maar we hebben nu tot volle tevredenheid een Trigano, wat ook een Frans product is :J
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

bosi

  • Gast
Re: Jamet luifels en zijwanden
« Reactie #2 Gepost op: juni 26, 2014, 07:33:41 pm »

Voor de meeste (relatief)nieuwe Trigano's zijn aan de wagenbaktent aanritsbare luifels. Wij hebben voor onze 2005 Trigano Oceane een luifel die zowel aan de voortent als aan de wagenbaktent kan worden geritst. We hebben 2 jaar geleden 2 originele luifel zijwanden (in blauw/ecru) bij de Ton van Stolwijk in Boxtel gekocht voor €80,- p/stk.
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re: Jamet luifels en zijwanden
« Reactie #3 Gepost op: juni 26, 2014, 08:01:29 pm »

Aan onze Jamet Arizona uit 2005 konden we de luifel aan de wagentent ritsen. Wij namen dus onze voortent niet meer mee!
Gelogd

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Jamet luifels en zijwanden
« Reactie #4 Gepost op: juni 26, 2014, 08:07:19 pm »

Wij hebben een jamet Dakota in de brochure stond dat de luifel aanritsbaar is aan de wagenbak echter dit blijkt niet te kunnem! Dus vertrouw niet op de jamet brochures
Gelogd

vendome95

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 137
  • Merk Vouwwagen: Jamet jametic rondo xl vervat outdoor special 2011
Re: Jamet luifels en zijwanden
« Reactie #5 Gepost op: juni 26, 2014, 09:21:41 pm »

Wij hebben hiervoor een trigano vendome uit 1995 gehad. Hier kon ook een luifel aan de wagentent vast geritst worden, de zijwanden gingen dan niet met een rits maar met klittenband. Bij de oudere chantilly en oceane modellen is dit volgens mij niet zo. Als je op marktplaats kijkt bij Jamet, lijken het altijd van die aanschuif luifels te zijn.
Wij hebben nu overigens een jamet uit 2011 en daar kan de luifel en zijwanden ook aan vastgeritst worden.
Gelogd

apiem

  • Gast
Re: Jamet luifels en zijwanden
« Reactie #6 Gepost op: juni 26, 2014, 10:14:19 pm »

Wij hebben een Jamet Louisiana uit 2004. De luifel is aanritsbaar. De zijwanden gaan met klittenband. We hadden er toen geen voorwand bij gekocht helaas, maar een universele blijkt prima te voldoen.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Jamet luifels en zijwanden
« Reactie #7 Gepost op: juni 26, 2014, 10:16:51 pm »

Jamet is met modeljaar 2002 met aan rits luifels gekomen. De zijkanten hadden wij er niet bij.
Henk
Gelogd

JametArjan

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Jamet Canyon
    • Mijn foto's
Re: Jamet luifels en zijwanden
« Reactie #8 Gepost op: juni 27, 2014, 12:18:48 pm »

OK, niet eenduidig dus.
Bedankt voor de reacties, dit betekent dat we gewoon bij elke vouwwagen erop alert moeten zijn.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal