Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: gasfles tbv koken in een louisiana  (gelezen 4899 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hermanusb

  • Gast
gasfles tbv koken in een louisiana
« Gepost op: april 13, 2012, 06:33:30 pm »

Voor zover ik begrepen heb zat er in onze louisiana een gasfles van het merk campinggas. 
De welbekende blauwe.

Op foto's zie ik dat ze in het keukenblok staan,  dat zijn van die kleine dingen.

Prijs ca 57 euro? Brr.

Kan ik daar ook zo'n groene fles op aansluiten?
Net zoals de fles die ik op de kachel wil hebben?

Of is dat lastig ivm de ruimte in de keuken?
Ik heb 1 groene, 5kg inhoud.
Wil er 1 bij hebben voor de kachel.

2 flessen is mooi, dan kan ik kachel en koken op 1 fles en bij leeg gewoon om wisselen.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: gasfles tbv koken in een louisiana
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2012, 06:36:17 pm »

Hoi,

een groenefles kan zekers, alleen moet je een ander drukregelaar kopen, welke je overal kan kopen bij een kampeermiddel.
Wel ff goed opletten...dat je de juiste koopt. :zw
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: gasfles tbv koken in een louisiana
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2012, 06:43:12 pm »

En wat is de juiste dan?

Bedoel je de juiste voor de gasfles of voor het kook toestel?
En waarom is de groene goedkoop en de andere duur?
Gelogd

Dammetje

  • Gast
gasfles tbv koken in een louisiana
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2012, 07:00:58 pm »

Heb ik mij ook over verbaasd. Campingaz is peperduur. Voordeel is wel dat hij bijna overal is om te ruilen. Gebruik zelf ook vaak een groene. Vooral als ik geen stroom heb zodat de koelkast op gas moet. De fles staat dan wel los opgestld aangezien hij niet in het kastje past  De vulling kost hier bij vrijbuiter  ca 9 euro. Nieuwe fles met vulling ca 30 euro. Gewoon even drukregelaar van ca 6 euro kopen 30 mbar. Wel even kijken wat voor gasslang je hebt. Een schroef of een opschuif met slangklem. Indien je slang ouder is dan 4 of 5 jaar deze ook gewoon vervangen. Je kunt bij de kampeerhandel vaak een set kopen van slang en regelaar. Succes
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.653
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: gasfles tbv koken in een louisiana
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2012, 08:48:01 pm »

De groene fles van 2.5 kg past wel in de keuken. Die kan je met enig bijbuigen met de standaardbeugel vastzetten.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.358
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: gasfles tbv koken in een louisiana
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2012, 10:53:31 pm »

Dit kan
Wel even de gasslang vervangen voor een langere versie want dan kan hij mooi naast de keuken staan.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mel-6

  • Gast
Re: gasfles tbv koken in een louisiana
« Reactie #6 Gepost op: juni 17, 2012, 12:27:25 pm »

Hebben jullie allemaal een blauwe fles in het keukentje of ook wel een groene naast de keuken?
Staat die dan gewoon in de tent?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.358
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: gasfles tbv koken in een louisiana
« Reactie #7 Gepost op: juni 17, 2012, 12:47:10 pm »

Heb een groene en die staat gewoon in de tent naast de keuken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: gasfles tbv koken in een louisiana
« Reactie #8 Gepost op: juni 17, 2012, 01:09:49 pm »

Wij hebben altijd een blauwe gebruikt (type 907) dit jaar voor het eerst een gewone groene met 5 kilo gas.

De blauwe hadden we nog van het tentkampeten en is qua omruilgemak (echt overal in europa) en compact erg handig.

Ik was al weer op MP aan het zoeken voor een voordelige van iemand die hem over heeft.
Maar bedacht ineens dat we de groene hebben staan  ::)
Voor de gas-bbq in de tuin heb ik er 2 waarvan één helemaal vol.

Opbergruimte hebben we tegenwoordig genoeg dus waarom zou ik moeilijk doen.

Met de 907 deden we ruim 2 jaar dus ik denk met de grote groene ook (we gaan tegenwoordig vaker)
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Bosje

  • Gast
Re: gasfles tbv koken in een louisiana
« Reactie #9 Gepost op: juni 17, 2012, 03:34:39 pm »

Wij gebruiken gewoon de blauwe van campinggaz, ideaal met omwisselen, dat kan in frankrijk overal (let wel even op jaartal van de 'nieuwe' fles)
wat betreft de kosten; blauwe zijn wel duurder, maar nemen minder ruimte in, en tijdens de vakantie geen gas lijkt mij vervelender, want de groene is niet overal te vullen. Heb zelf nog wel zitten denken om een BPlight te nemen, maar ik laat het voorlopig zo.
heb er altijd 2 bij, dus kom nooit helemaal leeg te staan, 1 om te koken, en 1 voor de skottel (van de skottel is het snelst leeg, want die gebruik ik het meest)
 :zw
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: gasfles tbv koken in een louisiana
« Reactie #10 Gepost op: juni 17, 2012, 03:53:41 pm »

Wij gebruiken gewoon de blauwe van campinggaz, ideaal met omwisselen, dat kan in frankrijk overal (let wel even op jaartal van de 'nieuwe' fles)
wat betreft de kosten; blauwe zijn wel duurder, maar nemen minder ruimte in, en tijdens de vakantie geen gas lijkt mij vervelender, want de groene is niet overal te vullen. Heb zelf nog wel zitten denken om een BPlight te nemen, maar ik laat het voorlopig zo.
heb er altijd 2 bij, dus kom nooit helemaal leeg te staan, 1 om te koken, en 1 voor de skottel (van de skottel is het snelst leeg, want die gebruik ik het meest)
 :zw
Met de blauwe fles hoef je niet op het jaartal te letten, wel bij de GROENE fles = (Duitsefles).

Voor de Groenefles geld een houdbaarheids datum van 10 jaar. dit is vermeld op de fles.
Je kunt deze omruilen of laten vullen, maar na 10 jaar wordt deze ingenomen en moet je een nieuwe huren.
De blauwe fles koop je en is je eigendom.Deze wordt alleen omgeruild voor een volle fles als je een lege inleverd.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: gasfles tbv koken in een louisiana
« Reactie #11 Gepost op: juni 17, 2012, 06:48:58 pm »

We hebben nog een halfvolle blauwe als reserve en zullen deze ook wel blijven gebruiken maar de voordelige groene wordt de hofgasleverancier  :#
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.653
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: gasfles tbv koken in een louisiana
« Reactie #12 Gepost op: juni 17, 2012, 08:33:20 pm »

Ik zie veel mensen schrijven dat de blauwe campingaz fles compacter is. Klopt, maar de groene 2,5 kg fles pas ook in de bermkeuken van je franse klappert.
Bij ons staat de 2,5 kg fles in de keuken, met de originele beugel vastgezet (licht bijgebogen). Voor in- en uithaalgemak komt hier tzt een spanbandje voor in de plaats.
Voor de skottel (en reserve) hebben we nu een 5 kg groene fles, maar ik hoop deze op zeer korte termijn te ruilen voor een 2,5 kg exemplaar.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: gasfles tbv koken in een louisiana
« Reactie #13 Gepost op: juni 17, 2012, 10:02:45 pm »

Wij hebben 5kg BP-gasfles in gebruik.
Alles kan ;)
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: gasfles tbv koken in een louisiana
« Reactie #14 Gepost op: juni 17, 2012, 11:35:14 pm »

Primagaz heeft nu net als campinggaz ook een systeem met blauwe flessen en omruilen. Ik heb begrepen dat dit de groene flessen gaat vervangen .
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal