Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Kosten geld pinnen Duitsland  (gelezen 15000 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Kosten geld pinnen Duitsland
« Gepost op: april 15, 2014, 10:51:23 pm »

Afgelopen weekend naar Duitsland geweest. Op de terugweg gestopt op een parkeerplaats om o.a. het toilet te bezoeken. Omdat je hier € 0.70 voor moet betalen (dan heb je overigens wel schone toiletten) hebben we € 30.00 gepint. Dat is op zich niet zo erg, maar nu blijkt dat sommige Duitse banken hier geld voor vragen. Dat hadden wij dus niet in de gaten en een bonnetje kwam er niet uit. Thuisgekomen zien we op het overzicht € 36.50 staan. Dat beetje geld kost ons dus € 6.50.  :( Nog wel contact gehad met de ING, maar zij kunnen hier niets aan doen.
Dus wees gewaarschuwd!!!!!! :J
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #1 Gepost op: april 15, 2014, 11:02:16 pm »

Dat beetje geld kost ons dus € 6.50.  :( Nog wel contact gehad met de ING, maar zij kunnen hier niets aan doen.
Dus wees gewaarschuwd!!!!!! :J
Tjee zeg.. Da's balen. Dergelijke transactie-fees bij pinnen ken ik alleen maar uit Tunesië. Binnen Europa verwacht je zoiets toch niet...
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #2 Gepost op: april 15, 2014, 11:04:12 pm »

Duur plasje  ::)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

nikkel1964

  • Gast
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #3 Gepost op: april 15, 2014, 11:18:07 pm »

Binnen Europa verwacht je zoiets toch niet...

Nog niet zo heel erg lang geleden betaalde je deze fee ook bij het pinnen bij automaten in supermarkten en warenhuizen, die ING- en SNS-zuilen bij bijvoorbeeld de Hema. Dat kostte iets van 2,50 euro. Gelukkig zijn ze daar al snel weer van afgestapt...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #4 Gepost op: april 16, 2014, 07:27:04 am »

Ik dacht dat dit niet meer mocht binnen Europa. Maar weet dat niet zeker. Hebben het zelf nog niet meegemaakt. Wel pinnen we niet zo veel, maar grotere bedragen ineens om dan vervolgens alles contant te betalen, juist om dit soort dingen te beperken. Want je ziet het pas achteraf en dan is klagen erg lastig.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2014, 07:40:26 am »

Heeft het niet te maken met welke soort kaart je PINt? Als wij met onze Mastercard geld afhalen moeten we ook bij betalen met de gewone maestro kaart dan weer niet.
Gelogd

rmkeizer

  • Gast
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2014, 07:54:17 am »

Ik woon in duitsland en pin regelmatig in ons dorp bij de Volksbank met mijn ABN pas en uiteraard zonder kosten. dit wel met de meastrokaart. bij credit kaarten betaal je overal kosten bij het pinnen.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #7 Gepost op: april 16, 2014, 08:43:07 am »

Heeft het niet te maken met welke soort kaart je PINt? Als wij met onze Mastercard geld afhalen moeten we ook bij betalen met de gewone maestro kaart dan weer niet.

Dat klopt (in Nederland) in ieder geval. Pinnen met een 'normale' PIN-pas is normaliter, geld opnemen met een creditcard niet.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #8 Gepost op: april 16, 2014, 09:17:31 am »

Ik woon in België Niels ;) dus hier ook.
Als ik in het buitenland geld met mijn Masterkaart afhaal betaal ik ook bij: 1% met een minimum van 2,5 euro (binnen de euro zone). Betalingen in een winkel zijn dan weer wel gratis.
Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #9 Gepost op: april 16, 2014, 10:31:18 am »

Het is naar mijn weten al jaren zo dat sommige banken geld vragen voor sommige passen.
Hier kan dus ook meastro onder vallen.
Meestal hangt er zo'n bordje met de uitleg er op, ook voor de kosten van bijvoorbeeld een creditcard opname.
In duitsland heb ik het zeker in het verleden vaak gezien, tegenwoordig minder, maar afgelopen jaren nog gewoon gezien hoor.

In het buitenland geldt voor mij eigenlijk altijd: als ik cash opneem, neem ik meteen veel op. Hierdoor worden de kosten in verhouding minder (zeker als je het vaker zou moeten doen anders).
Gelogd

xharx

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango Game Drive (2013)
Re: Kosten geld pinnen Duitsland / Europa
« Reactie #10 Gepost op: april 16, 2014, 11:17:38 am »

Van de consumentenbond:

Geld opnemen en betalen in winkels met je Nederlandse bankpas kost in eurolanden niets extra. Alle grote Nederlandse banken verstrekken een wereldpas met het Maestro-logo. Als een buitenlandse winkel dat logo voert, kun je er gewoon pinnen. Zo niet, dan kun je bijvoorbeeld uitwijken naar je creditcard. Ook daarmee is betalen in een euroland gratis. Pinnen met je creditcard in de eurozone kost wél geld. Let op: banken mogen wel extra kosten in rekening brengen als ze dat voor inwoners van het eigen land ook doen. Dit moet dan wel van te voren worden aangeven met een sticker op de geldautomaat.

Meer info: http://www.consumentenbond.nl/test/geld-verzekering/betalen-en-sparen/betaalrekeningen/Extra/Betalen-in-het-buitenland/

Groet,

xharx
Gelogd

buzzin

  • Gast
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #11 Gepost op: april 16, 2014, 11:36:08 am »

Ja, dat laatste is dus het geval....ook de inwoners van duitsland betalen bij die automaten, niet alleen de buitenlanders.
Beetje hetzelfde als vroeger hier, met het verschil tussen de postbank en de 'echte' banken. (zoals ze zichzelf graag wilde voor doen)
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #12 Gepost op: april 16, 2014, 12:10:09 pm »

Met een creditcard was mij bekent dat hiervoor kosten worden berekend, maar dit zijn kosten die de creditcardmaatschappij zelf berekend. Geld opnemen met de pin (maestro) was mij dus niet bekend. Het zal allicht aangegeven hebben gestaan bij de automaat maar daar hebben we niet opgelet of gezien.
Het was inderdaad een duur plasje bensi, maar daar zal ik verder niet over "zeiken". :#
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #13 Gepost op: april 16, 2014, 12:19:41 pm »

Ach, zo hadden wij eens een erg dure tank LPG bij het binnenkomen van Hongarije. Reden al een tijd op benzine omdat er in Oostenrijk amper LPG tanks zijn. En helemaal niet op deze route. Ik betaalde contant in Euro's, maar bleek achteraf met omrekeingskosten e.d. erg duur uit te pakken. was doodmoe en had er op dat moment geen erg in. En daarnaast, discussie helpt niet, want ze verstaan je toch niet. Dus verlies slikken en volgende keer beter opletten en de vakantie niet laten bederven.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Kosten geld pinnen Duitsland
« Reactie #14 Gepost op: april 16, 2014, 01:40:37 pm »

En zo zijn we weer wat wijzer geworden. Spijtig dat jij daar de duppe van bent.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal