Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: dekzeil vervangen? wat vragen van een newbie op vouwwagengebied.  (gelezen 7931 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elenp

  • Gast
dekzeil vervangen? wat vragen van een newbie op vouwwagengebied.
« Gepost op: oktober 29, 2012, 10:45:21 am »

Als het goed is zijn we binnenkort de eigenaar van een Canyon uit 2001 waarvan het dekzeiltje niet meer zo mooi is maar die er voor de rest prima uitziet.
Tent zelf is nauwelijks verkleurd en ziet er gewoon goed uit.

Wie weet wat een origineel dekzeil kost en waar we evt. ergens anders een zeil kunnen laten maken / aanschaffen?

Heeft iemand ervaring met een (universele) imperial?  waar? hoe duur?
En een betaalbare disselbak?

Misschien een hele domme vraag: maar wordt een tent van een oudere vouwwagen ooit eens vervangen door een nieuwe (dat zal toch heel kostbaar zijn)  of wordt aan het eind van de levensduur het hele karretje mét tent afgedankt?

Het lijkt ons heel leuk, vroeger veel gekampeerd met de motorfiets, (dát is pas basic camperen)  nu ivm gezinsuitbreiding en aangezien we een klein autootje hebben willen we het met z'n drietjes gaan proberen met een vouwwagen op een boerencamping of zo. (nog even wachten tot volgend jaar, dat is nou jammer)

Wat voor verlichting gebruiken jullie in de tent? batterij of op  220?

Koelbox of koelkastje?

Of heeft iemand nog suggesties over iets wat écht noodzakelijk is?

Bedankt alvast voor de info.  ik heb net al de gebruiksaanwijzing gevonden hier, thanks!

vriendelijke groeten,
 L en P
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: dekzeil vervangen? wat vragen van een newbie op vouwwagengebied.
« Reactie #1 Gepost op: oktober 29, 2012, 10:44:36 pm »

Ik heb laatst een dekzeil op maat laten maken; de prijs was gelijk aan een standaard-dekzeil voor de CC, maar nu had ik het in de kleur die ik wilde en een betere kwaliteit. Voor een wagen van 2001 wel aan de prijs lijkt me zo.
(Kosten van het zeil: ? 250,-, incl. nieuw elastiek en haken)
« Laatst bewerkt op: oktober 30, 2012, 06:42:27 am door nunogconway »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: dekzeil vervangen? wat vragen van een newbie op vouwwagengebied.
« Reactie #2 Gepost op: oktober 30, 2012, 05:57:50 am »

En als je toch evt. gaat voor een nieuwe, maak het dekzeil dan meteen wat hoger. Minder last van inspattend water en handig voor als er meer spullen onder het dekzeil mee moeten. Trouwens als het oude dekzeil nog waterdicht is, waarom zou je het dan duur vervangen, ook al is het minder fraai?
Wij hebben diverse soorten verlichting. Begonnen met een oplaadbare campinglamp op 12 V en 220 Volt. Dan kun je alle kanten op. Inmiddels voor de verlichting in de voortent gewoon een simpele TL looplamp van 8 Watt op 220 V. 
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

elenp

  • Gast
Re: dekzeil vervangen? wat vragen van een newbie op vouwwagengebied.
« Reactie #3 Gepost op: oktober 30, 2012, 09:13:04 am »

Bedankt voor de info:

Ik heb trouwens al contact gehad met Jamet: tussen de 120 tot 250 euro afhankelijk van type en bouwjaar.

Er schijnt ook een type Canyon 2001 te zijn uit beginjaren 90, die is grijs paars. en heeft een keuken in de wagen en niet achterop.

Wij hebben de wagen nog niet gekocht, maar ik heb zo'n vermoeden dat die het misschien wel is.

Nou ja: we geven er niet veel voor uit, 400 euro,  en de tent schijnt nauwelijks verschoten te zijn en het karretje zelf is technisch ok (checken we nog wel natuurlijk) , dus daar kunnen we ons niet echt een buil aan vallen lijkt mij.

wordt vervolgd.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: dekzeil vervangen? wat vragen van een newbie op vouwwagengebied.
« Reactie #4 Gepost op: november 01, 2012, 01:50:52 am »

400 euro is een leuke prijs voor een wagen uit 2001 :J

Tip bij bekijken van de wagen, helemaal opzetten of wagentent opzetten en doek uit laten vouwen van de voortent. Zodat je een goed beeld hebt van de conditie.

Succes :J
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: dekzeil vervangen? wat vragen van een newbie op vouwwagengebied.
« Reactie #5 Gepost op: november 01, 2012, 09:38:56 pm »

Hij is helaas wat ouder, de verkopers hebben 'm zelf een paar jaar en dachten dat 2001 het bouwjaar was maar dat is dus het type: beginjaren 90 waarschijnlijk. maar hij schijnt er nog heel erg goed uit te zien.

Nou ja, morgenochtend gaan we het zien. Als je er eentje huurt voor een week ben je het ook wel zo'n beetje kwijt. hier hebben we hopelijk langer dan een week plezier van.
  :) En als het écht bevalt, ik zou eigenlijk niet weten waarom niet,  dan kopen we gewoon een nieuwe(re) tezijnertijd.

We gaan 'm inderdaad morgen eens even goed bekijken, ik heb al geregeld dat we ergens in een bedrijfsruimte 'm open kunnen klappen zodat we niet van het weer afhankelijk zijn.

wordt vervolgd....
Gelogd

muis

  • Gast
Re: dekzeil vervangen? wat vragen van een newbie op vouwwagengebied.
« Reactie #6 Gepost op: november 01, 2012, 11:35:07 pm »

Succes en veel plezier morgen :J
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: dekzeil vervangen? wat vragen van een newbie op vouwwagengebied.
« Reactie #7 Gepost op: april 06, 2013, 10:52:35 am »

We hebben besloten om maar een goedkoop bouwzeiltje eroverheen (of onder het oude zeil) te gebruiken, een nieuwe (op maat) was bijna 200 euro.
Als het camperen bevalt dan kopen we toch een hele andere vouwwagen waarschijnlijk.
Dan is het zondegeld om zoveel aan dat ouwe ding uit te geven.
begin mei gaan we voor het eerst k(r)amperen, in Nederland. Thuis staat de vouwwagen droog, dus daar hebben we het ook niet voor nodig.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal