Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Maten wagenbak Jamet Dakota  (gelezen 3235 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Maten wagenbak Jamet Dakota
« Gepost op: april 01, 2013, 05:55:03 pm »

Weet iemand de maten tussen de wielkasten van de Jamet Dakota, evenals de hoogte van de wielkasten?
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Maten wagenbak Jamet Dakota
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2013, 05:58:40 pm »

Hoogte van de wielkasten vanaf de grond gemeten, of vanaf de onderkant van de wagenbak gemeten? En de breedte gewoon op het breedste punt? (hij moet morgen naar de stalling, dus kan hem wel even opmeten nu hij hier nog voor de deur staat)
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Maten wagenbak Jamet Dakota
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2013, 07:04:12 pm »

Maten tussen de wielkasten valt vanaf de buitenkant niet te meten. Hoogte van de wielkasten aan de binnenkant is ca. 19 cm vanaf de onderkant van de wagenbak.

Ik heb (ook vanwege je keukenvraag) even in de boekjes gekeken, maar daar staan geen maten bij de tekeningen en de tekeningen zijn ook niet op schaal.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Maten wagenbak Jamet Dakota
« Reactie #3 Gepost op: april 01, 2013, 07:06:56 pm »

Het gaat om de ruimte in de wagenbak ivm de kratten die we willen kopen. Aangezien we als het goed is binnen eeb week na levering van de klapper gaan klappen wil ik zoveel mogelijk voorbereiden.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Maten wagenbak Jamet Dakota
« Reactie #4 Gepost op: april 01, 2013, 07:13:24 pm »

Oooooh, zeg dat dan. Je bedoelt de maten tussen de bankjes!!!!    :I

Die heb ik vorig jaar bij de dealer opgemeten, zodat ik precies wist welke kratten/bakken daar tussen zouden passen. Wacht ff, zoek mijn lijstje even op....................


Ok, de breedte tussen de bankjes (als je er dus aan de achterkant voor staat, klaar om erin te stappen als het ware): 71 cm
De bankjes zijn 35 cm hoog (de wielkasten zitten maar tot halverwege de bankjes, dus aan de maten van de wielkasten heb je sowieso niks)
De diepte (tot aan het achterste kastje) is 1.75m.
Het achterste kastje is ca. 32 cm diep.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: Maten wagenbak Jamet Dakota
« Reactie #5 Gepost op: april 01, 2013, 07:34:26 pm »

Dank voor de maten. Wij vragen ons af hoe groot de pakmaat van de voortent is en of deze in de banken past, inclusief stokken of dat deze tussen de anken moet liggen. Hoe doen jllie dat?
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Maten wagenbak Jamet Dakota
« Reactie #6 Gepost op: april 01, 2013, 07:42:11 pm »

Ehm, vanmiddag ingepakt, maar ik weet nu al niet meer precies welke zak waar ligt. Even met manlief overlegd en we zijn allebei zeker dat de  stokken van de voortent in 1 van de bankjes ligt, net als de luifel plus stokken en zijwanden. Het inritsbare kuipzeil en voortent zelf hebben we, samen met de 2 langwerpige kussens van de banken en het tenttapijt  bovenop de wagen gelegd, maar dat kwam omdat we er nog andere spullen bij hadden gelegd in de bankjes (alle electra en toebehoren, haringen, scheerlijnen, etc. etc.).
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Myl?ne

  • Gast
Re: Maten wagenbak Jamet Dakota
« Reactie #7 Gepost op: april 04, 2013, 09:27:31 pm »

Ik denk niet dat de voortent in de bankjes past, er zit in het midden toch een wielkas en daardoor heb je een hoop minder ruimte voor zeer grote dingen.

De exacte maat tussen de bankjes weet ik ook niet uit mijn hoofd,..ook die van ons staat nog in de stalling maar ik weet wel dat er precies 8 boodschappenkratten tussen passen.
Bij ons krijgt ieder één krat (we zijn met z'n vieren) voor zijn of haar kleding, 2 kratten voor de badlakens, hand en thee doeken en 2 kratten voor spelletjes, wat boodschappen, speelgoed, schoenen, en andere rommel.
De kratten zijn wel iets lager als de hoogte van de bankjes, maar de kussens van de bankjes passen er dan precies bovenop.

De stokken gaan bij ons in de bankjes samen met de haringen en koffiezetapp, waterkoker, stoffer en blik en alle andere spullen die in de vouwwagen blijven. De slaapzakken van de kids gaan daar los bovenop om de boel tegen schuiven te behoeden.

De voortent en luifel gaan bovenop onder het zeil, er is daar best nog wel wat ruimte, en boven op de keuken passen dan nog twee slaapzakken.
In de disselbak gaat de skottelbraai, kachel, bijzet tentje en de 2 kastjes.
Wij hebben een impriaal er boven op, dus daar gaan de tafel en stoelen.

In de kofferbak staat eigenlijk alleen de koelbox en wat reservekleding voor de kids (er gebeuren tenslotte wel eens ongelukjes met kleine kinderen) maar toch.... als we weg rijden is die ook al aardig vol,..alleen geen idee waar mee.
Maar je weet hoe dat gaat...als er nog ruimte over is neem je toch nog van alles mee.

Als we ergens voor 1 nachtje blijven stapelen we de kratten op aan het eind van het "pad" tussen de bankjes, en als we langer blijven gaat alles netjes in de bankjes en kastjes.

Maar ik denk dat je de eerste paar keer toch nog best aan het puzzelen bent hoe alles het beste past,...ik denk dat wij nu de ruimte optimaal benutten, maar als ik eind april EINDELIJK weer ga kamperen, (kan bijna niet wachten tot het zo ver is) doen we misschien toch sommige dingentjes weer anders.
 
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal