Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Eerste keer opgezet louisiana  (gelezen 1946 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flapperdeklap

  • Gast
Eerste keer opgezet louisiana
« Gepost op: april 07, 2013, 08:07:13 pm »

Hallo mede-klappers,

Wij hebben vandaag onze nieuwe jamet louisiana voor het eerst opgezet.  Het weer vandaag was het schitterend dus wij besloten de vouwwagen op te halen. Het was prima te doen. Na een dikke twee en half uur stond de wagentent, de voortent met inritsbaar kuipzijl, en zelfs de luifel (ook met inritsbaar kuipzijl). Daarna maar eens lekker gezeten in het zonnetje (en de nodige oeh's en ahh's van wat een geweldig weer laten passeren).

Eigenlijk heb je dan geen zin om de boel weer in te klappen, maar tja, het moest. En dat ging een stuk sneller. Het enige wat nog niet duidelijk is, is die stokken die je uit de wagentent moet trekken. Ik heb hierover op het forum al wat gelezen, maar het is me nog niet duidelijk... Er zitten aan het uiteinde van die stokken (het gedeelte dat als laatste naar buiten schuift) drie pinnetjes. Klikken die pinnetjes nou wel of niet ergens in? Of gebruik je die pinnetjes om er voor te zorgen dat de boel niet meer naar binnen schuift?

In mei gaan we 4 dagen naar Frankrijk, ben benieuwd!

Groetjes van Flapperdeklap
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Eerste keer opgezet louisiana
« Reactie #1 Gepost op: april 07, 2013, 08:36:05 pm »

Die pinnetjes zorgen er inderdaad voor dat de stokken niet meer naar binnen schuiven als je de andere stokken erin steekt. Dat werd ons tenminste 2 weken geleden verteld bij het ophalen van onze Jamet.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Flapperdeklap

  • Gast
Re: Eerste keer opgezet louisiana
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2013, 05:25:47 pm »

Thanx,

Ik bedenk me net, dat dat ook de oplossing is voor een ander probleempje dat we ondervonden. Ik weet niet of jullie model dat ook heeft, maar bij ons zitten er aan het eind van de voortent van die uitsparingen in het doek waar de stokken door heen moeten. De volgende keer doen wij dus eerst de stokken door die gaten, (dan heb je voldoende ruimte) en dan, als laatste, de stokken uit de wagentent vastklikken met dat pinnetje. Kan geen kant meer op. Wel even wennen, van die technische teksten schrijven ::) ::)
Gelogd

Elisa

  • Gast
Re: Eerste keer opgezet louisiana
« Reactie #3 Gepost op: april 10, 2013, 05:53:41 pm »

Die pinnetjes, het zijn er waarschijnlijk drie, zijn ervoor om spanning op je voortent te zetten. Dus dat doe je inderdaad pas als je verder helemaal klaar bent  :) (behalve de haringen ::))
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal