Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet Texas Luxe 1997  (gelezen 11792 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petare

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Texas Luxe 1997
Jamet Texas Luxe 1997
« Gepost op: juni 18, 2013, 09:06:40 pm »

Zoals belooft zou ik de aanpassingen aan mijn Jamet vw bij houden. Voor zover alleen cosmetische aanpassingen gedaan. Voornamelijk roest verwijderd en nieuwe laklagen geven. Zo zijn de velgen gespoten en is de wagenbak aan de buitenzijde wit geschilderd. Ik was het oude grijs snel beu.. Ik ben bezig met de watervoorziening, Alle onderdelen zoals een kraan, pomp met trafo en slangen zijn binnen en gedeeltelijk gemonteerd.

Oud:


Nieuw:


Oud grijs:


Nieuw wit:


Het wit schilderen ging mij voornamelijk om het verfrissen en het iets moderniseren van de uitstraling. En dat is prima gelukt. Als de vw is opgeklapt met het grijze zeil erover ziet het veel frisser uit.
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2013, 09:09:33 pm door Petare »
Gelogd

elenp

  • Gast
Re: Jamet Texas Luxe 1998
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2013, 10:03:57 pm »

Mooi!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.402
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Jamet Texas Luxe 1998
« Reactie #2 Gepost op: juni 18, 2013, 10:06:25 pm »

Netjes hoor

Sent from my HUAWEI G510-0100 using Tapatalk 4 Beta

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.749
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Jamet Texas Luxe 1998
« Reactie #3 Gepost op: juni 18, 2013, 10:08:09 pm »

Mooi werk, het is altijd leuk om aan je klapper te werken.

Tijdens het kamperen heb je dan extra plezier van je aanpassingen.  :J

Suc6 met de verdere werkzaamheden.

PS: hou je wel de leeftijd van de banden in de gaten?
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

berkevelda

  • Gast
Re: Jamet Texas Luxe 1998
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2013, 02:04:11 pm »

Netjes hoor  :J
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 485
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Jamet Texas Luxe 1998
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2013, 10:08:04 pm »

Mooi hoor! Ik denk erover om bij ons het chassis te gaan verven. Wat heb je voor verf gebruikt?
Gelogd

Petare

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Texas Luxe 1997
Re: Jamet Texas Luxe 1998
« Reactie #6 Gepost op: juni 28, 2013, 08:23:40 pm »

Dank u,

Ik heb eerst het geheel grof opgeschuurd en alle roest zo goed en kwaad verwijderd. Niet dat er veel roest op zat, maar op de steunpoten van de imperiaal zaten behoorlijke blaren. Begrijpelijk, want die zitten precies in het spoor van de banden, zowel voor als achter. Toen in een witte primer gezet, nat geschuurt en daarna met een Flexa verf afgewerkt, beide op terpetine basis. Ik heb me bij een DHZ-zaak laten voorlichten over hoe en wat. In de beginpost heb ik de laatste foto bijgewerkt met een die een betere algemene indruk geeft.

Het volgende wat er zal gaan gebeuren is een klein beurtje aan de oplooprem en remmen, imperaal (zelfbouw). Daarnaast had ik een vraag over de banden. Ik kan aan beide zijden geen DOT code vinden :(. En ja ik weet hoe deze eruit ziet... Enigste wat bij mij een belletje laat rinkelen is de indicatie XK13. staande voor X= Expire, K=1000 en 13 is dit jaar? Ofwel, dit is het laatste jaar en ze dienen gewoon zsm vervangen te worden?

Bij voorbaat dank,
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.749
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Jamet Texas Luxe 1998
« Reactie #7 Gepost op: juli 01, 2013, 08:42:22 pm »

Dank u,

Ik heb eerst het geheel grof opgeschuurd en alle roest zo goed en kwaad verwijderd. Niet dat er veel roest op zat, maar op de steunpoten van de imperiaal zaten behoorlijke blaren. Begrijpelijk, want die zitten precies in het spoor van de banden, zowel voor als achter. Toen in een witte primer gezet, nat geschuurt en daarna met een Flexa verf afgewerkt, beide op terpetine basis. Ik heb me bij een DHZ-zaak laten voorlichten over hoe en wat. In de beginpost heb ik de laatste foto bijgewerkt met een die een betere algemene indruk geeft.

Het volgende wat er zal gaan gebeuren is een klein beurtje aan de oplooprem en remmen, imperaal (zelfbouw). Daarnaast had ik een vraag over de banden. Ik kan aan beide zijden geen DOT code vinden :(. En ja ik weet hoe deze eruit ziet... Enigste wat bij mij een belletje laat rinkelen is de indicatie XK13. staande voor X= Expire, K=1000 en 13 is dit jaar? Ofwel, dit is het laatste jaar en ze dienen gewoon zsm vervangen te worden?

Bij voorbaat dank,

Wat je als wist staat hier onder. Voor 2000 bestaat de DOT -code uit 3 cijfers.

De eerste twee cijfers gaven altijd aan welke week de band was gemaakt en de laatste gaf het jaartal aan.

Bijvoorbeeld:
500 = Week 50 / jaar 1980 of 1990
157 = Week 15 / jaar 1987 of 1997


Maar wat ik nog niet wist was de laatste vet gedrukte regel, er hoeft dus geen DOT op te staan het kan dus zijn dat er alleen 3 of 4 cijfers op staan.

Voor alle banden die geproduceerd zijn vanaf het jaar 2000, bestaat de DOT-code uit 12 karakters (combinatie van letters en cijfers). De 4 laatste karakters geven de productiedatum weer:
 Vb: 4710
- 47 = week van productie
 - 10 = jaar van productie

Het is mogelijk dat de productiedatum maar aan 1 kant van de band staat. Indien u de productiedatum niet ziet staan op flank van de band die naar de buitenzijde gemonteerd is, raden we u aan om de flank van de band te controleren die naar de binnenzijde gemonteerd is.

De woorden DOT (Departement Of Transportation) moeten niet verplicht op de band staan, dit is enkel nodig als de band naar Amerika uitgevoerd wordt.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.749
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Jamet Texas Luxe 1998
« Reactie #8 Gepost op: juli 01, 2013, 09:01:15 pm »

Oja nog even een aanvulling.
Mijn gevoel zegt overigens dat dit de originele banden zijn op de foto.

Ik zag na je XK13 code, 107 staan wat ik weer zou vertalen als week 10 jaar 97.

Het zou kunnen dat ik de plank finaal mis klap.

Als je idd naar Italië gaat dan zou het zeer verstandig zijn om er 3 (ook de reserve band) onder te (laten) monteren.

Wellicht overbodig om te vermelden
Door veroudering/uitdroging  kunnen er scheuren aan de binnen kant van de band ontstaan die je dus optisch niet kunt zien.
Bij langere afstanden worden de banden heet, soms i.c.m. met iets te lang doorrijden.
Dan is de kans op een klapband wel wat groter.

Dat niet wil zeggen dat je met nieuwe banden geen klapband kunt krijgen.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Petare

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Texas Luxe 1997
Re: Jamet Texas Luxe 1998
« Reactie #9 Gepost op: juli 02, 2013, 11:31:59 am »

Dank u, ik ben ook weer wat wijzer. Ik had begrepen dat er dus altijd DOT 0000 of DOT 000 moest staan. Maar dat zou inderdaad beteken week 10-1997 of schoon z'n originele bandjes, week 0-1953(onmogelijk), week 2-2002 of week 20-2002.. In alle gevallen zouden ze vervangen moeten worden.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.749
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL
Re: Jamet Texas Luxe 1998
« Reactie #10 Gepost op: juli 02, 2013, 12:51:10 pm »

Suc6 en alvast een goede klap vakantie gewenst  :J
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Petare

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Texas Luxe 1997
Re: Jamet Texas Luxe 1997
« Reactie #11 Gepost op: juli 30, 2013, 09:32:29 pm »

Imperiaal opgebouwd uit aluminium profielen van 20*40*2mm. Na een lesje in aanhaken, zoals verder onderin, bleek dat de achterste dwarsligger erg veel veerde. Aangezien hier het meeste gewicht opstaat van de fietsen. Hierin zit nu een lichtelijk overmaats stalen hoekprofiel klem van 3mm dik. Dit heeft als eindresultaat een zeer stevig geheel, welke bijna niet los beweegt van de vw zelf. en nog zeer licht ook.


En omdat ik vond dat de het einde van de klapkar niet te zien en in te schatten viel tijdens het rijden en speciale manoeuvres deze breedtelichten op de deksel van de keuken geschroeft. Steken ook net buiten de imperiaal buizen uit. In de hoop dat de lengte nu beter te zien is. De eerste rit ermee moet nog komen!


Omdat alles toch open lag kwam ik erachter dat in de lampunits zelf al een mistlicht zit en deze dus gewoon in de stekker zit. Dat verklaarde een hoop. In de disselbak lag een losse stekker naar wat bleek een 12V koelbox. Deze verwijderd (koelbox ligt bij ons in de auto) en de draden weer juist verbonden. Nu ben ik niet af van het de lelijke bijgeplaatste mistlamp achterop ivm met de gaten en dat het daarachter nog grijs is. Maar werken de mistlampen nu wel gewoon vanuit de auto. En vers rubber uiteraard!
Eerste les van ?25 ook alweer gehad, wijk nooit van je aankoppel-routine af door wat dan ook. (fotomomentje van mijn pa in mijn geval).. Ook al kampeer je vanaf het je eerste levensjaar. Dat gaat geheid fout :#..

Nu tassen inpakken :zw
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2013, 10:29:26 pm door Petare »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal