Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Roest op stokken Jamet Jametic bluestyle 2012  (gelezen 2292 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PRJvw

  • Gast
Roest op stokken Jamet Jametic bluestyle 2012
« Gepost op: augustus 07, 2013, 10:24:57 pm »

Wij hebben eind 2012 onze Jamet Jametic bluestyle gekocht. Inmiddels hebben we enkele weken gekampeerd met veel plezier. We zijn net terug van 3 heerlijke weken Frankrijk. Echter bij het opzetten drie week geleden schok ik van de hoeveelheid (wit) roest op de luifel stokken. In mei hebben we ook een weekje gekampeerd in Nederland maar toen is het mij nog niet opgevallen. Ik kan mij niet voorstellen dat de stokken zo snel en hevig kunnen roesten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Roest op stokken Jamet Jametic bluestyle 2012
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2013, 12:01:06 am »

Witte roest heeft vaak te maken met de chemicaliën die gebruikt worden om het doek waterdicht te maken. Je kunt dit heel makkelijk wegpoetsen met een beetje autopoets. In het instructieboekje van onze wagen staat een uitleg en dit als tip.
Gelogd

PRJvw

  • Gast
Re: Roest op stokken Jamet Jametic bluestyle 2012
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2013, 08:24:45 pm »

Bedankt muis voor je info. Dit wist ik niet. Echter is het niet allemaal witte roest. Delen zijn zelfs al bruin(geroest) en dat lijkt mij niet de bedoeling. Het probleem doet zich vooral voor bij de stokken die voor de luifel dienen. Daar heb ik 5 van en zijn van het type met zo'n snelle borging. Nu begin ik erg te twijfelen of deze stokken wel in elkaar geschoven opgeborgen mogen worden. Heb jij enig idee?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Roest op stokken Jamet Jametic bluestyle 2012
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2013, 08:43:34 pm »

Dat durf ik ook niet te zeggen maar ik zou er zeker mee terug gaan. Lijkt me nl niet de bedoeling.  Als je er een kras op krijgt zou het ook kunnen roesten.  Vraag me af van welk materiaal ze zijn.
Gelogd

PRJvw

  • Gast
Re: Roest op stokken Jamet Jametic bluestyle 2012
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2013, 08:58:18 pm »

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ik ga er binnenkort mee terug.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Roest op stokken Jamet Jametic bluestyle 2012
« Reactie #5 Gepost op: augustus 08, 2013, 09:16:08 pm »

Laat je giet dan ook weten hoe en wat?  Misschien zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben :J
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Roest op stokken Jamet Jametic bluestyle 2012
« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2013, 07:13:14 am »

... Echter is het niet allemaal witte roest. Delen zijn zelfs al bruin(geroest) en dat lijkt mij niet de bedoeling. Het probleem doet zich vooral voor bij de stokken die voor de luifel dienen. Daar heb ik 5 van en zijn van het type met zo'n snelle borging. Nu begin ik erg te twijfelen of deze stokken wel in elkaar geschoven opgeborgen mogen worden. Heb jij enig idee?

Wij hadden hetzelfde bij onze Trigano. Alleen de luifelstokken met de snel-sluitingen. Volgens de dealer veroorzaakt door (condens of regen) water wat in de buizen loopt. Oplossing: nieuwe palen en die onderste-boven gebruiken (de dikste buis boven). Onze dealer heeft dat direct aangegeven en vervangen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

PRJvw

  • Gast
Re: Roest op stokken Jamet Jametic bluestyle 2012
« Reactie #7 Gepost op: augustus 11, 2013, 11:31:56 am »

Bedankt CEO, dit geeft mij wat referentie als ik het met de dealer ga bespreken. De expert bij de dealer is echter nog  met vakantie dus de oplossing zal nog wel een week of wat op zich laten wachten. Wordt vervolgd...
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Roest op stokken Jamet Jametic bluestyle 2012
« Reactie #8 Gepost op: augustus 30, 2013, 11:02:33 pm »

Inmiddels terug van 3 weken vakantie met de onderste-boven stokken. Het lijkt goed te gaan!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal