Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Hobbel in het dak Louisiane  (gelezen 4043 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fsteinhauser

  • Gast
Hobbel in het dak Louisiane
« Gepost op: augustus 20, 2013, 12:27:29 pm »

Hoi,

Wij hebben een nieuwe Lousiane gekocht, maar hoe wij hem ook opzetten, er blijft een rare hobbel in het dak (boven het kleinere bed, zie foto) zitten.
Volgens de leverancier is dit al jaren zo en niet op te lossen.
Heeft iemand hier ervaring mee of doen we toch iets verkeerd met het opzetten?
Bijkomend nadeel is dat het op die plek ook nog eens lekt als het lang en hard regent.

Franz
Gelogd

edwin1234

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: trigano olympe
Re: Hobbel in het dak Louisiane
« Reactie #1 Gepost op: augustus 20, 2013, 12:49:08 pm »

Wij hadden dat met onze chantilly op precies de zelfde plek,stang lengte heb in aangepast er zat hoogte verschil in.
Zet de wagenbak is goed waterpas en dan de hoogtes van links naar rechts en van voor naar achter nameten.
Gelogd

fsteinhauser

  • Gast
Re: Hobbel in het dak Louisiane
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2013, 01:19:43 pm »

De staanders zijn gemeten vanaf de wagenbak en beide exact even lang.
De wagen staat nu op 1 cm na volledig waterpas (zowel naar voor/achter als links/rechts)
Jouw oplossing lijkt inderdaad het meest logisch, maar ik heb wel wat moeite om een nieuwe vouwwagen zelf te gaan verbouwen ;)
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Hobbel in het dak Louisiane
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2013, 01:21:01 pm »

Kan het niet helemaal goed zien maar volgens mij is dit dezelfde "bobbel" die op onze Raclet Safari ook zit. Al lijkt het erop dat op jouw dak meer bobbels zitten? :-s

Tijdens het proefkamperen een foto van onze bobbel gemaakt, moest nog terug naar het Technocenter en ben even de showroom ingelopen. Bobbels vergeleken. In de showroom zat dezelfde bobbel op het dak van de Safari. Ik heb er dus verder geen punt van gemaakt.

Tijdens de vakantie geen lekkage gehad maar eerlijkheidshalve moet ik zeggend dat we ook geen wolkbreuken hebben gehad.

als bijlage een foto waarop het enigszins zichtbaar is...

Gelogd

fsteinhauser

  • Gast
Re: Hobbel in het dak Louisiane
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2013, 01:29:38 pm »

Als het er niet op zou lekken zou ik er ook geen punt van maken....
Zodra we thuis zijn zal ik nog eens langs de winkel gaan en kijken hoe die daar op staat.
Vermoedelijk willen we toch te snel de tent opzetten waardoor het doek iets verschoven ligt ofzo
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Hobbel in het dak Louisiane
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2013, 01:45:33 pm »

Ik weet niet precies wat het verschil is met de arizona.
Wij hebben de bobbel bij de stang boven het slaapgedeelte ook, maar die in het midden niet.
Bovendien lijkt het of de flap in het midden niet goed over de voortent ligt.
Dat lijkt mij de meest logische plek voor binnenlopen van water.....
Gelogd

fsteinhauser

  • Gast
Re: Hobbel in het dak Louisiane
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2013, 02:01:49 pm »

De bobbel in het midden heb ik wel kunnen verhelpen. Dit was een foto bij het proefkamperen.
Van de huidige situatie heb ik geen foto, maar de hobbel boven het slaapdeel is wel hetzelfde.
Aan de achterzijde (disselbak kant) krijg ik het dak (de hoek/overgang tussen dak en wand) ook niet strak.
Ik denk dat we de volgende keer nog meer tijd moeten besteden aan het richten en opzetten van de wagentent.
Maar ja, dat gaat niet altijd als er kids aan je hoofd aan het zeuren zijn om te spelen enzo ;)
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Hobbel in het dak Louisiane
« Reactie #7 Gepost op: augustus 20, 2013, 02:05:23 pm »

Daarom gaan wij vaak met schoonzus, zwager en kids. Een/twee van ons houden de kids bezig (die inmiddels wat ouder zijn en steeds minder zorg nodig hebben, buiten je afvragen waar ze nu weer gebleven zijn) De anderen zetten de vouwwagens op....
De oudste van ons is 12 die mag inmiddels helpen (houdt deze stok even vast, en recht graag, nee vasthouden, let nou op, au nu heeft papa de stok op zijn hoofd, ga toch maar wat anders doen, we doen het zelf wel........) :+
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Hobbel in het dak Louisiane
« Reactie #8 Gepost op: augustus 20, 2013, 02:51:23 pm »

 :off mijn oudste is bijna 4 en die wil ook helpen...

Citaat
(houdt deze stok even vast, en recht graag, nee vasthouden, let nou op, au nu heeft papa de stok op zijn hoofd, ga toch maar wat anders doen, we doen het zelf wel........)
 

:J dat klinkt zo bekend
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Hobbel in het dak Louisiane
« Reactie #9 Gepost op: augustus 20, 2013, 04:12:39 pm »

Ook bij onze trigano oceane hebben we soms zo'n hobbel in het dak, zeker als we iets scheef staan, de stangen waar mee de wagenbak tent(dak) naar boven toe opspanning wordt gebracht veroorzaken dit. Wij konden dit vaak verhelpen door niet alleen de wagenbak maar ook de bedplanken goed waterpas te zetten (zowel naar voren/achter maar ook links/rechts). Soms is het niet helemaal te verhelpen en nemen we het op de koop toe.
Gelogd

rolandkoster

  • Gast
Re: Hobbel in het dak Louisiane
« Reactie #10 Gepost op: september 03, 2013, 02:59:04 pm »

Hallo'
Ik heb er ook 'last' van , ik ga binnenkort langs bij Vervat om er over te praten want ben toch bang dat het tentdoek kan gaan schuren en lek raken.
Vooral aan het uiteinde van die framebuizen krijg je vreemde 'moeten' in het doek , dat kan nooit de bedoeling zijn.
Maakt niet uit hoe ik hem neerzet , die bobbels zitten er altijd. Er zit ook geen extra bescherming aan het tentdoek op die uiteinden.
Dat ga ik daar wel lijmen.

Vr gr Roland
Jamet dakota
Gelogd

rolandkoster

  • Gast
Re: Hobbel in het dak Louisiane
« Reactie #11 Gepost op: september 11, 2013, 02:15:40 pm »

Oeps!
Vervat doet niet meer aan Jamet, dealerschap overgegeven aan Campinglife te Rotterdam.
Gelogd

rolandkoster

  • Gast
Re: Hobbel in het dak Louisiane
« Reactie #12 Gepost op: september 11, 2013, 02:19:47 pm »

Ik bedoel Compolife ::)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal