Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Pootjes keuken  (gelezen 2872 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yellowwww

  • Gast
Pootjes keuken
« Gepost op: juli 12, 2014, 07:49:03 am »

Gister de vouwwagen opgehaald. Probleem met mijn jamet uit 2000 blijven de keukenpootjes. De pootjes zijjn krom geslagen en de keuken staat erg wankel. Heeft iemand hier een handige oplossing voor. Alvast bedankt
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Pootjes keuken
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2014, 12:40:29 pm »

nieuwe pootjes bestellen denk ik. Of kijk eens bij een schroothandelaar of ijzerzaak voor materiaal in die maat. zelf op maat maken en de plastic dopjes er weer onder is niet zo heel spannend. Heb je slechts een metaalzaag en een hamertje voor nodig. Het materiaal is ongetwijfeld een standaard maat.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

eptver

  • Gast
Re: Pootjes keuken
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2014, 01:05:20 pm »

Yella, is het vierkante koker materiaal? Dat is op elk industrieterrein of bouwmarkt te koop. Maar eens foto's!
Gelogd

yellowwww

  • Gast
Re: Pootjes keuken
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2014, 05:50:26 pm »

Het zijn van die schanierpootjes die naar boven klapt tegen de onderkant van de keuken. Je kan ze er niet asfschroeven.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Pootjes keuken
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2014, 06:30:32 pm »

Yella, is het vierkante koker materiaal? Dat is op elk industrieterrein of bouwmarkt te koop. Maar eens foto's!
Wij hebben de Jametic niet meer. Gewoon ff de oude pootjes opmeten en even kijken waar er wat te halen valt. Het is inderdaad vierkante koker. Maar hoe het bij een Jamet van 2000 is dat weet ik niet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bosi

  • Gast
Re: Pootjes keuken
« Reactie #5 Gepost op: juli 12, 2014, 07:48:00 pm »

Je zult de popnagels waarmee de klappoten en het schaar gedeelte ( waarmee de poten vergrendelen) uit moeten boren. Zo komen de poten helemaal los van de bermkeuken. Daarna de popnagels waarmee de vergrendel scharen aan de poten zitten eveneens uitboren. Dan kun je deze hergebruiken. Je moet dan opzoek naar buis met de zelfde diameter om de kromme buis te vervangen. Je kunt ervoor kiezen om in plaats van de popnagels bouten en moeren met veer ringen te gebruiken omdat het vrij lastig kan zijn om zulke lange popnagels te vinden.  Vind je dit allemaal te veel werk, bij Ton van Stolwijk doen ze dit soort reparaties ook
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Pootjes keuken
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2014, 09:50:51 am »

Ik heb zelf enige ervaring.... Een onderpootje (met klemschroef) is redelijk eenvoudig te maken. Als je het bovenste gedeelte wilt vervangen is het kwestie van de juiste buis zoeken (staal, geen koper!) en die met een loodgieter op maat maken. Zij hebben tools om buizen te buigen wel wat zwaarder dan koper maar het kan, en zij kunnen dat beheerst doen. De popnagels kan je uitboren, en voor zover ik weet zijn er weinig lange popnagels nodig, de beugeltjes aan de keuken zitten met korte popnagels, aan de pootjes zou je een boutje kunnen gebruiken, maar let op dat er ringen zorgen voor mogelijkheid tot bewegen (draaien) en gebruik borgboutjes om te voorkomen dat de moeren lostrillen. Het klemmetje onder de keuken waar de pootjes in vastzitten kan je een beetje bijbuigen. Ik gebruik voor de zekerheid van die spanbandjes die voor fietsen gebruikt worden.... Heb zelf de bovenste delen nog niet hoeven vervangen, we waren er op tijd bij......
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal