Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: steunpoten  (gelezen 7614 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
steunpoten
« Gepost op: mei 02, 2015, 08:20:59 pm »

Hallo,

Ik dacht vorig jaar, toen we onze Jamet Panorama aanschaften, onze eerste vouwwagen, dat het aan mijn kippenkracht lag (ik ben geen sportmens).

Het verzetten vorig jaar op de camping en vervolgens twee keer uitlijnen (eerste vakantie) brak mij compleet op.

Vandaag een setje voor op de accuboor aangeschaft, geen zielige Bosch accuboor.

En die krijgt het dus ook niet voor elkaar, koolborstellucht tot gevolg.
Alles bij 20% verwijderd van volledig ingedraaid, vouwwagen optillen is geen punt.

Vervolgens met vet in de weer (misschien te goed gegalvaniseerd) en nog steeds geen resultaat.
Nu dus de hamvragen, al kan ik ze denk ik al beantwoorden:

- Is dit normaal?
- Is dit een bekende klacht?

Vast dank voor jullie meedenken.
Gelogd

shoppie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 203
  • Merk Vouwwagen: (tijdelijk) vouwwagen loos
Re: steunpoten
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2015, 08:29:14 pm »

Misschien nog even een vraag aan de leverancier?  Zie dat jullie een 2014 wagen hebben dus daar moet nog garantie / service op zitten
Als het uitdraaien erg / te zwaar gaat dan misschien door hen nog onder garantie laten controleren???

Ook voor mensen met kippekracht moet het te doen zijn natuurlijk..
Gelogd
Nieuwe avonturen (tijdelijk) zonder klapper
Klapperdeklap: Holtkamper Cocoon XL 2008 -2019
Tent voor een weekend: de Waard Grote Bonte Specht
Begonnen met: Wilderness Oppomptent 330

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: steunpoten
« Reactie #2 Gepost op: mei 02, 2015, 08:41:42 pm »

Dank Shoppie,

Ik dacht het al, ga ze benaderen (de Wit).

Ik vind dat het niet zo moet zijn dat je de laatste centimeters bij het opklappen moet trekken of je leven er van af hangt.

Maar het helpt zeker te weten of er meer klachten zijn met de 2014 modellen!
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: steunpoten
« Reactie #3 Gepost op: mei 02, 2015, 10:45:35 pm »

Dit is niet normaal. Onze panorama is ook uit 2014 en heeft dit probleem niet. Mijn accuboormachine heeft geen enkel probleem om de pootjes uit te draaien.

Wel was er een die zwaarder ging en die is dan ook kapot gegaan en viel er halverwege de vakantie onder uit. Met een touwtje vastgezet en onder spanning (uit gedraaid) bleef hij prima zitten. Na reparatie loopt ook dat steuntje soepel.

Kortom : naar de dealer!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: steunpoten
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2015, 08:01:23 am »

Hoort beslist niet zo. Bij onze Jametic ging het ook altijd soepel. En ik gebruikte NOOIT een accu apparaat. Weer iets om mee te slepen. Bij onze huidige Cocoon ging er ook 1 wat zwaarder, maar dat heeft HK opgelost tijdens een service beurt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: steunpoten
« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2015, 10:12:33 am »

Dank voor de toevoegingen en mooi te weten dat ik niet de enige ben met deze klacht (sommigen hebben dan wel iets meer pech, ik in dit geval)

Dit zijn de geluiden die ik kan gebruiken, ik heb al een melding gemaakt, wordt binnenkort afzakken naar Schijndel!
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: steunpoten
« Reactie #6 Gepost op: mei 03, 2015, 10:27:16 am »

De pootjes zijn er om de wagen te stabiliseren en niet om de wagen op te krikken. Uit lijnen in de lengte met neuswiel en in de breedte met leveler of plankjes onder de wielen. De pootjes draai je uit tot op de grond en verder niet. Ik heb deze fout in het begin ook gemaakt om de wagen helemaal op te krikken. Met mijn CC doe ik het met behulp van een klein pot krikje om de wagen iets op te krikken en er dan een plankje onder te leggen
Gelogd

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: steunpoten
« Reactie #7 Gepost op: mei 03, 2015, 05:45:38 pm »

Henk,

Ik moest even zoeken, maar snap het nu. Met uitlijnen bedoelde ik dat ik de wagen op de vorige vakantie 2 keer heb mogen verzetten door onwennigheid (of knulligheid, de tent kwam in de naast gelegen struiken uit  ::) ). Dus het was meer verzetten, opnieuw op de wiggen zetten (het was inderdaad scheef) en als kers op de taart met vereende kracht de pootjes uitdraaien tot ze de grond raakten...

Dus daar hou ik zeker rekening mee, snel geleerd mede dankzij het forum hier!
Gelogd

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: steunpoten
« Reactie #8 Gepost op: mei 06, 2015, 09:16:09 pm »

Even een update.
De Wit Schijndel wil er naar kijken, maar doet dit niet in het weekend (ook geen diagnose).
Hier heb ik vorig jaar ook last van gehad, toen kon het nog net wel, lijkt nu niet te lukken.

Dus komende zaterdag Vouwwagen inleveren, een week later weer ophalen (2 weekenden plezier van).
Wederom aangegeven dat we niet staan te springen om 4 uur reistijd per dag op 2 zaterdagen en dat ik dit bij een volgende vouwwagen zeker meeneem in de keuze waar aan te schaffen.

Voor mij is het moeilijk te begrijpen dat in deze sector men wat dat betreft  zo ongemakkelijk op de consument is gericht in aftersales.

Maar goed, het wordt (denk ik) opgelost, ik vermoed dat de Wit het vast ook goed gaat oplossen (vorig jaar hebben ze een paar kleine dingen ook prima verholpen).

Wordt vast vervolgd volgende week!
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: steunpoten
« Reactie #9 Gepost op: mei 10, 2015, 10:31:59 pm »

Even een update.
De Wit Schijndel wil er naar kijken, maar doet dit niet in het weekend (ook geen diagnose).
Hier heb ik vorig jaar ook last van gehad, toen kon het nog net wel, lijkt nu niet te lukken.

Dus komende zaterdag Vouwwagen inleveren, een week later weer ophalen (2 weekenden plezier van).
Wederom aangegeven dat we niet staan te springen om 4 uur reistijd per dag op 2 zaterdagen en dat ik dit bij een volgende vouwwagen zeker meeneem in de keuze waar aan te schaffen.

Voor mij is het moeilijk te begrijpen dat in deze sector men wat dat betreft  zo ongemakkelijk op de consument is gericht in aftersales.

Maar goed, het wordt (denk ik) opgelost, ik vermoed dat de Wit het vast ook goed gaat oplossen (vorig jaar hebben ze een paar kleine dingen ook prima verholpen).

Wordt vast vervolgd volgende week!

je zit nu kwa periode wel  in de top drukte voor camping winkels, mijn ervaring met de Wit is als je na het kampeerseizoen gaat ze dit wel op een dag voor je kunnen regelen! Ik ga er van uit dat ze het goed voor je op zullen lossen!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: steunpoten
« Reactie #10 Gepost op: mei 11, 2015, 06:59:05 am »

Het probleem bij De Wit is dat de werkplaats op Zaterdag nooit open is. Dus waar ook naar gekeken moet worden, dit moet door de week. Als je van ver komt kost je dat een vrije dag, of 2 zaterdagen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: steunpoten
« Reactie #11 Gepost op: mei 11, 2015, 04:07:10 pm »

Het probleem bij De Wit is dat de werkplaats op Zaterdag nooit open is. Dus waar ook naar gekeken moet worden, dit moet door de week. Als je van ver komt kost je dat een vrije dag, of 2 zaterdagen.
Zo'n risico moet je vantevoren inschatten. en uiteraard niet zeuren achteraf. Holtkamper is voor ons ook een wereldreis als er iets is. De dealer van onze Jametic zat om de hoek, dat was inderdaad stukken makkelijker bij wat service dingetjes die we toen hadden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: steunpoten
« Reactie #12 Gepost op: mei 11, 2015, 04:22:54 pm »

Als je te horen krijgt bij aanschaf, dat je bij de dealer in de buurt terecht kunt, maar als er dan echt iets is, je toch naar De Wit moet, dan zit je toch met 2 ritjes Groningen - Eindhoven viceversa
Gelogd

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: steunpoten
« Reactie #13 Gepost op: mei 11, 2015, 04:41:05 pm »

Vind het zelf ook altijd erg vervelend om zoveel reistijd( kosten) kwijt te zijn voor garantie gevallen. Helaas zit er gewoon niets anders op.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: steunpoten
« Reactie #14 Gepost op: mei 11, 2015, 05:56:51 pm »

Als je te horen krijgt bij aanschaf, dat je bij de dealer in de buurt terecht kunt, maar als er dan echt iets is, je toch naar De Wit moet, dan zit je toch met 2 ritjes Groningen - Eindhoven viceversa
dat is weer een heel ander verhaal dus.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal