Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: steunpoten  (gelezen 7613 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: steunpoten
« Reactie #15 Gepost op: mei 14, 2015, 12:19:50 pm »

Niet zeuren zit wat in, aan de andere kant is het wel vervelend als je zo op en neer moet.
Zoals gezegd hou ik hier een volgende keer wel rekening mee, er zijn genoeg Jamet dealers over het land verspreid, dus dat is inderdaad mijn leerpunt.

Natuurlijk is het wanneer van service 1 ding, maar de kwaliteit is ook wat waard, dus als het nu goed opgelost ben ik uiteindelijk een blij mens.
Ik hoor dat hij gerepareerd is, maar heb nog niet meegekregen of alles gelukt is, morgen maar even bellen...
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: steunpoten
« Reactie #16 Gepost op: mei 14, 2015, 03:16:59 pm »

Maar met auto's is dat toch ook altijd zo? Ik ken i.i.g. geen (merk)garage die 's zaterdags standaard de werkplaats open heeft. Onafhankelijk van garantie.
Gelogd

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: steunpoten
« Reactie #17 Gepost op: mei 19, 2015, 07:59:27 pm »

Vergeet ik haast te melden hoe het is afgelopen. Alles is netjes gefixt, één pootje is vervangen, de andere drie kregen ze los met WD40, die had ik nog niet, maar gaat zeker mee!

Resultaat 4 hele soepele pootjes! Happy me! En nu hopen dat we nog een paar dagen kunnen pakken voor de vakantie volgende maand (anders ook wel goed gevoel, maar even kamperen is toch leuker).

Iedereen weer dank voor de reacties, heeft weer enorm geholpen!
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: steunpoten
« Reactie #18 Gepost op: mei 19, 2015, 10:36:46 pm »


Vergeet ik haast te melden hoe het is afgelopen. Alles is netjes gefixt, één pootje is vervangen, de andere drie kregen ze los met WD40, die had ik nog niet, maar gaat zeker mee!

Resultaat 4 hele soepele pootjes! Happy me! En nu hopen dat we nog een paar dagen kunnen pakken voor de vakantie volgende maand (anders ook wel goed gevoel, maar even kamperen is toch leuker).

Iedereen weer dank voor de reacties, heeft weer enorm geholpen!

Let op! WD40 is goed om dingen weer gangbaar te maken, maar het smeert niet. Nadat de poten weer gangbaar zijn, zou ik de spindels ontdoen van de WD40 en invetten met een goed vet. Bijvoorbeeld Molykote G-4501. Dit is een wit vet. Da geeft geen zwarte vlekken ;-).
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: steunpoten
« Reactie #19 Gepost op: mei 19, 2015, 11:05:29 pm »


Let op! WD40 is goed om dingen weer gangbaar te maken, maar het smeert niet. Nadat de poten weer gangbaar zijn, zou ik de spindels ontdoen van de WD40 en invetten met een goed vet. Bijvoorbeeld Molykote G-4501. Dit is een wit vet. Da geeft geen zwarte vlekken ;-).
Sluit ik mij volledig bij aan!
Gelogd

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: steunpoten
« Reactie #20 Gepost op: mei 20, 2015, 12:05:44 am »

Goeie tips, ik las al wat dubbele signalen over wd40, ik ga achter dat goedje aan, thanks!
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: steunpoten
« Reactie #21 Gepost op: mei 20, 2015, 09:11:53 pm »

Hoi

Je kan ook een spuitbus nemen om de ketting van je fiets te smeren op teflonbasis.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

roelof

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet panorama 2014
Re: steunpoten
« Reactie #22 Gepost op: mei 21, 2015, 12:15:44 am »

Dus WD40 voor losmaken, daarna altijd nog even kijken naar waarmee je kan smeren om het soepel te houden. Dat wordt dus ook de vraag bij mijn pootjes, hoe lang het nu soepel blijft.

Ik zal erop letten, heb de wd40 in ieder geval in huis bij de kampeerspullen.
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
steunpoten
« Reactie #23 Gepost op: mei 21, 2015, 06:50:37 am »

Dat soort vet is idd ideaal voor dat soort doeleinde. De voordelen zijn dat je het er op kan spuiten m.b.v. een spuitbus. En na een korte tijd voelt het "droog" aan waardoor er minder vuil aan zal blijven plakken als bij regulier vet.
Het vuil wat in het vet blijft plakken is één van de veroorzakers van de problemen.
Soms kan je dingen zelfs beter niet invetten...
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal