Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Voortent Jamet Louisiana  (gelezen 3211 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen1974

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Voortent Jamet Louisiana
« Gepost op: juli 08, 2015, 10:29:22 am »

Hallo allemaal,

Dit jaar hebben wij een Jamet Louisiana (1997) gekocht. Met Pinksteren al een prachtig weekend met deze vouwwagen gehad en nu staan we heerlijk van onze vakantie in zeeland te genieten. Al veel tips van dit forum kunnen lezen wat ons echt geholpen heeft. Maar nu, genietend van een bak koffie ;-), zit ik toch nog met een vraag die ik jullie graag wil voorleggen.

wij krijgen het nog niet mooi voor elkaar om onze voortent op juiste 'spanning' te zetten. Hij staat nu redelijk maar kunnen nu ingang van de voortent niet helemaal dicht ritsen. Deze blijft tot een 10 cm openstaan omdat het doek dan strak staat. Hoe moeten we dit oplossen? Allen alvast bedankt voor jullie reactie.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Voortent Jamet Louisiana
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2015, 10:33:13 am »

Het enige dat ik zo gauw kan bedenken is, zorg dat alle ritsen dicht zitten voor je gaat afspannen,  begin bij de hoeken  dan zou het denk ik beter gaat :J
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Voortent Jamet Louisiana
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2015, 10:38:25 am »

Inderdaad, eerst alle ritsen dicht en dan afspannen.
Gelogd

Jeroen1974

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re: Voortent Jamet Louisiana
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2015, 10:46:12 am »

Okay, maar als dit probleem zich al voordoet voor het afspannen?
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Voortent Jamet Louisiana
« Reactie #4 Gepost op: juli 08, 2015, 02:24:03 pm »

Dan staat de tent niet goed, nu kan het zijn dat de tent een keer nat is ingeklapt en daarna niet snel genoeg te drogen is gelegd, dan krimpt het doek.
Dat hadden wij met de luifel, en dat bij een vouwwagen die pas 3 jaar oud was. Zelf maar een nieuwe gekocht....
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Voortent Jamet Louisiana
« Reactie #5 Gepost op: juli 08, 2015, 06:49:54 pm »

Kijk eens of de tunnels van het tent dak aan de voorkant wel netjes ben de buizen zitten, en alle buizen op de kortste stand klikken, zowel in de breedte als in de hoogte en ook in de diepte. Bijvoorbeeld de drie buizen die in het wagen frame steken. Staan die wel in de kortste stand? Pas daarna de ritsen dicht en de buizen indien nodig optrekken . Als dak goed staat, dan eerst de haringen rondom de deur slaan en dan de hoeken zodat je de spanning van de andere haringen niet op de deur opbouwt. Pas als laatste alle haringen tussen de hoeken. Zeker bij een montana met panorama tent moet je die volgorde aanhouden.
Gelogd

maartenvb

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Jamet Montana
Re: Voortent Jamet Louisiana
« Reactie #6 Gepost op: juli 08, 2015, 07:00:49 pm »

Arjanmeijerman, als trotse bezitter van een Montana klapvilla  :>
Kan ik niet anders dan bevestigen dat de volgorde zeer belangrijk is!
Het heeft toch een aantal vakanties geduurd eer dat ik alles onder de knie had!
Staat de tent bij 30°C perfect opgesteld, en valt er regen dan krijg je de deur niet meer dicht!
De boel bij heet weer niet te strak zetten, als het regent krimpt het doek een beetje en dan past het allemaal niet meer zo goed!
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Voortent Jamet Louisiana
« Reactie #7 Gepost op: juli 08, 2015, 08:01:44 pm »

Ja en idd zorgen dat de buizen niet te ver naar buiten staan  (door de staanders zo kort mogelijk)
Gelogd

deboersklapper

  • Gast
Re: Voortent Jamet Louisiana
« Reactie #8 Gepost op: juli 10, 2015, 09:39:37 pm »

Ik zorg ervoor dat de 2 voorste poten aan zijkant niet te ver naar buiten staan. Daardoor komt er spanning
op de voorkant van de tent. Waardoor de rits niet dicht wil.
Gelogd

Jeroen1974

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re: Voortent Jamet Louisiana
« Reactie #9 Gepost op: juli 29, 2015, 11:27:57 am »

Allen bedankt voor jullie reactie. Onze vakantie is inmiddels voorbij maar met deze tips kunnen wij zeker verder.
Onze eerste ervaring met onze vouwwagen is super en kunnen echt uitkijken naar onze volgende vakantie/trip.

Wat mij inderdaad opviel is dat bij slecht weer (koud) de deur slechter dicht wou. De vouwwagen hebben we met ruim 30oC opgezet dus
de tip om met warm niet te strak aan te spannen neem ik zeker mee voor de volgende keer.

Ook zag ik dat de stokken die tegen de voorkant van het doek staan niet goed stonden. De hoekverbindingen hebben een (extra) versteviging
die richting het doek stonden. Hierdoor kwam het doek onnodig op spanning. 

De deur rits van de voortent was al zwak (wisten we bij aankoop) maar heeft het toch tijdens onze vakantie ook begeven. Wordt
nu gerepareerd. Wellicht dat dit ook nog heeft meegespeeld.

Tja en voor een volgende keer gewoon de tijd nemen om de vouwwagen af te spannen  :J. Vanwege de extreme warmte (38oC) heb ik dit
waarschijnlijk toch te snel willen doen  ::).

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal