Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent  (gelezen 7350 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SmallBrother

  • Gast
voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Gepost op: augustus 10, 2015, 01:23:22 pm »

Eerst even een kort voorstelling: Sander...aangenaam, getrouwd en 3 kids. Sinds deze week eiegnaar van een louisianna uit....waarschijnlijk 1997 1995
Altijd gekampeerd met tent, laatste vouwwagen waar ik in heb gelegen was van m'n ouders (CombiCamp) toen ik nog een klein jochie was.

Ik heb een vraagje over een eventuele luifel (deze zat bij onze VW niet bijgeleverd). Hoe moet deze aan de voortent worden vast gemaakt? Ik ben namelijk gewend dat die er op moet worden geritst, maar onze voortent heeft geen rits...is een luifel dan niet mogelijk of gebruikt jamet een ander systeem?

andere vraag:
hoe moeten eventuele ondertentjes (ik zoek er trouwens nog 2...dus als iemand ze over heeft...)worden vast gemaakt ik zie niets waar ze aan vast kunnen, ik las ergens dat je dan zelf haakjes oid in de bak moet schroeven?

Voor de rest heb ik hier her en der op het forum al wat modificaties gezien die me ook wel wat lijken...NICE!

alvast mijn dank voor de antwoorden!
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2015, 09:34:37 am door SmallBrother »
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Reactie #1 Gepost op: augustus 10, 2015, 01:36:37 pm »

Veel plezier met je vouwwagen. Wij hebben een Roadmaster. Dus ik kan je helaas niet helpen.
Gelogd

SmallBrother

  • Gast
Re: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Reactie #2 Gepost op: augustus 10, 2015, 01:52:22 pm »

Ik schreef 1997 (dat staat op een sticker op de keuken, bovag keur 1997) maar gezien de kleurstelling denk ik nu eigenlijk eerder 1995.
Even wat foto's erbij. Ja ik weet, hij staat niet strak en netjes, dit opzetten was alleen maar even om te kijken hoe de voortent in elkaar moest worden gefröbeld...
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Reactie #3 Gepost op: augustus 10, 2015, 02:26:30 pm »

Eerst even een kort voorstelling: Sander...aangenaam, getrouwd en 3 kids. Sinds deze week eiegnaar van een louisianna uit....waarschijnlijk 1997
Altijd gekampeerd met tent, laatste vouwwagen waar ik in heb gelegen was van m'n ouders (CombiCamp) toen ik nog een klein jochie was.

Ik heb een vraagje over een eventuele luifel (deze zat bij onze VW niet bijgeleverd). Hoe moet deze aan de voortent worden vast gemaakt? Ik ben namelijk gewend dat die er op moet worden geritst, maar onze voortent heeft geen rits...is een luifel dan niet mogelijk of gebruikt jamet een ander systeem?

andere vraag:
hoe moeten eventuele ondertentjes (ik zoek er trouwens nog 2...dus als iemand ze over heeft...)worden vast gemaakt ik zie niets waar ze aan vast kunnen, ik las ergens dat je dan zelf haakjes oid in de bak moet schroeven?

Voor de rest heb ik hier her en der op het forum al wat modificaties gezien die me ook wel wat lijken...NICE!

alvast mijn dank voor de antwoorden!
De luifel bij een lousiana is er één met volledig frame. Waarbij de middelste drie stokken aan één kant een gaatje hebben om over de pinnen van de mini-luifel die aan de voortent zit te trekken. Aan de voorkant zitten dan weer twee staanders zodat de luifel in principe zelfs zonder scheerlijnen blijft staan. Ik had op de pinnen dan nog altijd van die dakjes gedrukt.

Mvg
Arjan

Gelogd

SmallBrother

  • Gast
Re: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Reactie #4 Gepost op: augustus 10, 2015, 02:31:19 pm »

Als ik het goed begrijp gaan de korte horizontale buisstukjes eruit (van het "mini luifeltje"/ flapje) En het luifeldoek zit komt dan gewoon los onder het "mini luifeltje" van de voortent?
Gelogd

Jazzper

  • Trigano Chantilly GL 2001
  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL 2001
Re: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Reactie #5 Gepost op: augustus 10, 2015, 02:39:41 pm »

Universele ondertentjes zijn iets van €40. Ik haak ze beetje at random aan de bedplank. Met beetje mazzel aan de achterkant aan de schuine buizen en voor haak ik ze aan de stalen rand van de bedplank.
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Reactie #6 Gepost op: augustus 10, 2015, 03:16:08 pm »

Als ik het goed begrijp gaan de korte horizontale buisstukjes eruit (van het "mini luifeltje"/ flapje) En het luifeldoek zit komt dan gewoon los onder het "mini luifeltje" van de voortent?
Nee, bij die liousiana ' 97 van mij gingen de buizen van de luifel over het recht opstaande pennetje van de miniluifelstokjes. Bovenop het doek van het miniluifeltje dus. Het doek van de gewone luifel kwam bij mij daar weer overheen en tot slot een plastic dop. Bij mijn nieuwere jamet Arizona is het wel inderdaad zoals jij zegt, dat de kleine stokjes eruit moeten.
Gelogd

SmallBrother

  • Gast
Re: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2015, 03:31:13 pm »

ok, bijzonder...bij mij heeft alleen de keuken "uitbouw" uitstekende pinnetjes. Volgens mij had de uitbouw ook als enig gaatjes voor die pennetjes...
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Reactie #8 Gepost op: augustus 11, 2015, 08:00:36 am »

ok, bijzonder...bij mij heeft alleen de keuken "uitbouw" uitstekende pinnetjes. Volgens mij had de uitbouw ook als enig gaatjes voor die pennetjes...
Dat lijkt me vreemd. Hoe zit dan het doek van de voortent aan het frame vast? Ik had een louisiana uit 1997, en eerder een uit 1986. En die hadden allemaal 3 pennetjes aan de voorkant. Bij de keukenuitbouw inderdaad ook aan de zijkant.
Gelogd

SmallBrother

  • Gast
Re: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Reactie #9 Gepost op: augustus 11, 2015, 08:08:47 am »

Het doek zit met een soort verstevigingshoeken vast aan de korte horizontale stokjes.
Als je de eerst foto kijkt dan zie je dit ook.
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2015, 07:31:37 pm »

Ja, nu zie ik het ook, bij dat type blijven de korte stokjes gewoon zitten. Volgens mij hoort daar een luifel bij die met klemmen die aan de dwarslopende buizen van de voortent wordt gehaakt met buisklemmen. De stokken van de luifel steken dan door de gaten van de voortent heen.
Gelogd

Niels534

  • Gast
Re: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Reactie #11 Gepost op: augustus 12, 2015, 08:40:04 pm »

Wy hebben louisiana uit 97 en er zitten geen pennetje aan einde tent zitten wel op de korte stokjes maar niet in doek. Wij hebben wel luifel deze zit met halve maan klemmen over buisframe vast en voor 3 stokken. Vind het persoonlijk niet alles luifel is niet stormvast te zetten wil kijken voor volledig frame wat in het frame van tent valt
Gelogd

Niels534

  • Gast
Re: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Reactie #12 Gepost op: augustus 12, 2015, 08:41:08 pm »

Gelogd

Niels534

  • Gast
Re: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Reactie #13 Gepost op: augustus 12, 2015, 08:43:08 pm »


Petluifel stokken zitten wel pennetje oo maar ik heb geen gat in tent moet je daar zelf ring in slaan. Misschien dat vorige eigenaar dit nooit heeft gedaan
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: voorstellen / luifel bevestigen / ondertent
« Reactie #14 Gepost op: augustus 12, 2015, 09:04:24 pm »

Ik denk dat de vorige eigenaar de petluifelstokjes vervangen heeft. Die van ons had origineel stokjes met alleen een groene plastic dop voorop en geen pennetjes.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal