Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Wat is jouw ervaring met de Jameta op oneffen/schuine bodem?  (gelezen 2587 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Antoinette-Bert

  • Gast
Re: Wat is jouw ervaring met de Jameta op oneffen/schuine bodem?
« Reactie #15 Gepost op: april 06, 2018, 08:07:12 am »

Ik wist niet dat de Jameta een kopie van de CCC is. Gezien wij die laatste hebben kan ik mogelijk een antwoord geven, we hebben daarmee ervaring, maar de vraag is wat precies de vraag is. Betreft het de wagen, de tent, de luifel???



Het gaat mij vooral om ervaringen over de wagen met de deksel.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Wat is jouw ervaring met de Jameta op oneffen/schuine bodem?
« Reactie #16 Gepost op: april 06, 2018, 11:16:56 am »

wij hebben een Trigano Alpha, is ook een vergelijkbare wagen. Wij hebben de wagen graag waterpas staan ook ivm de keuken die vastzit aan de wagen. Dat betekent dat we regelmatig de wagen moeten  ophogen dmv een wig onder de wielen. Afgelopen zomer hadden we een plek die zo schuin afliep (van achter naar voren) dat we de wagen niet hoog genoeg kregen om het deksel goed uit te kunnen klappen, deze raakte achteraan steeds de grond en kon dan niet verder openklappen. Uiteindelijk bedacht ik; als we niet verder omhoog kunnen, dan moet de grond maar naar beneden. De ondergrond was van grof zand, je kon precies zien waar het rek vastliep, daar hebben we zand weggeschept net zolang tot de klep helemaal open kon klappen. Aan de voorkant waren trouwens flinke stapeltjes met plankjes nodig om de klep te ondersteunen. En de keuken was ook flink " op hoogte". Verder toen geen problemen gehad met de voortent, die was goed op te zetten.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Wat is jouw ervaring met de Jameta op oneffen/schuine bodem?
« Reactie #17 Gepost op: april 06, 2018, 04:41:49 pm »

En heb je een bermkeuken dan worden de pannenkoeken niet overal even dik :)4]4]39]. Daar heb ik dus een enorme hekel aan, vandaar dat ik de wagenbak waterpas wil hebben staan.

Het pannenkoekenprobleem los je op door die suffe 1 en 2 cent muntjes die in veel landen nog gebruikt worden,  onder de korte pootjes van de pannenhouder te leggen. En, niet onbelangrijk, ook te gebruiken voor het bakken van biefstukken  :H
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Wat is jouw ervaring met de Jameta op oneffen/schuine bodem?
« Reactie #18 Gepost op: april 08, 2018, 11:12:03 pm »

Een tip hoe wat meer mogelijkheden te krijgen om het genoemde soort wagen vlak op scheve ondergrond op te zetten: Ik ken iemand met een combi camp country die onder deze wagen een grotere diameter banden heeft gezet. Nadeel is dat hij nu altijd vulblokjes onder de uitklapbare deel moet leggen, voordeel is dat hij de dikte van deze blokjes kan varieren en ook weg kan laten waarmee hij veel meer speelruimte heeft gekregen om schuine ondergrond op te vangen.
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal