Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Luifel direct aan vouwwagen Jamet Arizona (2000)?  (gelezen 1150 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hadepe

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2010
Luifel direct aan vouwwagen Jamet Arizona (2000)?
« Gepost op: augustus 04, 2019, 12:43:41 pm »

Hoi allemaal, dit is mijn eerste post op dit forum.

Wij genieten momenteel in Kroatiƫ van een fijne vakantie met onze Jamet Arizona (millennium edition uit 2000), die wij sinds twee jaar hebben.
Wij kamperen graag en (altijd) met mooi weer. Daarom hebben wij de voortent dit keer niet opgezet (scheelt heel veel stokkengedoe). Het bevalt ons prima.

Wel zouden we graag de luifel direct aan de vouwwagen willen kunnen bevestigen (voor wat schaduw en beschutting bij regen en wind), maar dit kan momenteel niet. Heeft iemand hier iets op bedacht zodat dit wel mogelijk is?

Ik hoor het heel graag!

Alvast bedankt. Groetjes uit Kroatiƫ.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Luifel direct aan vouwwagen Jamet Arizona (2000)?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2019, 01:31:05 pm »

Even uit het blote hoofd... wij hadden petluifelstokjes (met een opstaand pinnetje) die gingen in de gaten waar normaal de buizen van de voortent in gingen, en dan de luifel er op. Maar... wij hadden een after-market luifel van een ander merk omdat de originele door de 1e eigenaar naar de galemiezen was geholpen (eerste keer kamperen..... wij hebben de vouwwagen gekocht als 1 jaar gebruikt)
Is met afspannen even zoeken hoe e.e.a. mooi strak blijft voor de eventuele regenbui (daar hadden wij extra stokken voor met aan 2 kanten klemmen, en een knik) werkte prima.
Ik neem aan dat er geen rits aan de luifel zit, anders heb je wellicht een los stuk met twee ritsen om er tussen te zetten.
Gelogd

Hadepe

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2010
Re: Luifel direct aan vouwwagen Jamet Arizona (2000)?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 05, 2019, 05:20:44 pm »

Even uit het blote hoofd... wij hadden petluifelstokjes (met een opstaand pinnetje) die gingen in de gaten waar normaal de buizen van de voortent in gingen, en dan de luifel er op. Maar... wij hadden een after-market luifel van een ander merk omdat de originele door de 1e eigenaar naar de galemiezen was geholpen (eerste keer kamperen..... wij hebben de vouwwagen gekocht als 1 jaar gebruikt)
Is met afspannen even zoeken hoe e.e.a. mooi strak blijft voor de eventuele regenbui (daar hadden wij extra stokken voor met aan 2 kanten klemmen, en een knik) werkte prima.
Ik neem aan dat er geen rits aan de luifel zit, anders heb je wellicht een los stuk met twee ritsen om er tussen te zetten.
Dank je wel voor je reactie! We gaan eens kijken hoe wij een constructie kunnen maken. Bij ons zit er in de luifelstokken een gat en haken we die stokken achter opstaand pinnetjes van de voortent (als ik het goed onthouden heb).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Gelogd

Joseetje26

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Jamet arizona
Re: Luifel direct aan vouwwagen Jamet Arizona (2000)?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2020, 05:12:24 pm »

Als je de uittrekbuizen van de wagenbak er in het geheel uithaald zijn de verbindingen hetzelfde als wanneer je de luifel aan de voortent bevestigt.
We zijn zelf een aardig poosje bezig geweest dit uit te dokteren voordat we dat wisten want stond niet erg duidelijk beschreven.
Ik denk dat het bij het 2000 model ook zo werkt?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal