Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Luifel Jamet Louisiane  (gelezen 2398 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karinzondag

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiane
Luifel Jamet Louisiane
« Gepost op: juni 21, 2020, 01:42:45 pm »

Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier, excuus als ik het bericht verkeerd plaats. Wij hebben sinds kort een tweedehands vw Jamet Louisiane. Hij zal om en nabij 20 jaar oud zijn. Wij willen komend weekend een weekendje er mee weg en voor een weekendje gaan wij de hele voortent niet op zetten. Is het te doen om te kamperen zonder voortent, en is het mogelijk om de luifel direct aan de wagen te maken? Er zit een ritssysteem aan de wagen zelf, maar naar mijn weten niet aan de luifel. Bvd
Gelogd

ccponsje

  • Goldmember 2024
  • Klapperraar
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 35
  • Merk Vouwwagen: jamet texas
    • vouwwagen forum
Re: Luifel Jamet Louisiane
« Reactie #1 Gepost op: juni 21, 2020, 01:49:25 pm »

Bij ons zat de luifel vast met klemmen.  Misschien hebben jullie ook zo'n systeem

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

Karinzondag

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiane
Re: Luifel Jamet Louisiane
« Reactie #2 Gepost op: juni 21, 2020, 02:34:21 pm »

De voortent rits je aan de kar, vervolgens moet je de luifel met stokken weer aan de voortent maken. Maar weer dus niet of en hoe je evt de luifel direct aan de kar kan ritsen, of dat er evt er een aparte luifel voor bestaat
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Luifel Jamet Louisiane
« Reactie #3 Gepost op: juni 21, 2020, 06:25:05 pm »

Onze Louisiana werd zowel de voortent als luifel geritst.  Volgens mij past de luifel niet voor het slaapgedeelte ook ivm de stokken.

Je kan b.v. er wel voor kiezen je voortent als luifel te gebruiken en al het onnodige weg te laten .
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Luifel Jamet Louisiane
« Reactie #4 Gepost op: juni 21, 2020, 11:24:56 pm »

Ik heb een ander merk gehad maar qua model hetzelfde en met hetzelfde 'probleem'

Het probleem waren vooral de stokken,  op de wagenbak een 'mannetje' en aan de luifel ook, we hebben dat opgelost met 1 stok waarvan we 3 buisjes gezaagd hebben met dus aan weerszijden een 'vrouwtje'
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Luifel Jamet Louisiane
« Reactie #5 Gepost op: juni 22, 2020, 10:09:25 pm »

Kan prima  :J. Zelf ook een Louisiana gehad zonder rits aan de luifel. Ik klemde de petluifelstokjes van de voortent in de buizen van de wagen tent, en dan kon de luifel er prima aan vast worden gemaakt.
Gelogd

Karinzondag

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiane
Re: Luifel Jamet Louisiane
« Reactie #6 Gepost op: juni 22, 2020, 10:57:24 pm »

Bedankt!
Gelogd

hfolkers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 100
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Luifel Jamet Louisiane
« Reactie #7 Gepost op: juni 25, 2020, 08:22:59 pm »

Kan prima  :J. Zelf ook een Louisiana gehad zonder rits aan de luifel. Ik klemde de petluifelstokjes van de voortent in de buizen van de wagen tent, en dan kon de luifel er prima aan vast worden gemaakt.
Dit is inderdaad een mooie oplossing als je luifel over die pinnen vast gezet moet worden.
Bij onze Jamet (2012) gingen de luifel stokken IPV de pet luifel stokjes in de voortent frame stokken. Als je de drie stokken die normaal in het hoofd frame schuiven (die met de drie klikkers) uit het frame trekt kunnen de luifel stokken daar in gestoken worden. Onze luifel had idd ook ritsen die aan het wagen frame kunnen, en geritste zijkanten, en de voorkant van de voortent kon ook nog eens in de luifel. Zo wordt het dus echt een, kleinere, voortent...
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Luifel Jamet Louisiane
« Reactie #8 Gepost op: juni 26, 2020, 07:43:24 pm »

Ik zou de boel van te voren even uitklappen om te passen en te meten.
Gelogd

Karinzondag

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiane
Re: Luifel Jamet Louisiane
« Reactie #9 Gepost op: augustus 14, 2020, 07:21:09 pm »

Helaas, de luifel gaat niet vast dmv de rits. De pentluifelstokjes zijn te dun voor in de buizen op de wagenbak. Nu dacht ik gewoon teflon oid er om en vast maken met tie-wraps. Iemand misschien een ander idee? Eigenlijk vind ik de luifel te klein en wil ik er zijwanden in. Weet iemand toevallig of er (universele) luifels te koop zijn die op deze vw passen?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Luifel Jamet Louisiane
« Reactie #10 Gepost op: augustus 29, 2020, 10:35:09 pm »

Mijn zwager heeft een universele luifel voor zijn Louisiana gekocht bij Obelink, met zijwanden
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Luifel Jamet Louisiane
« Reactie #11 Gepost op: augustus 30, 2020, 07:31:16 pm »

Helaas, de luifel gaat niet vast dmv de rits. De pentluifelstokjes zijn te dun voor in de buizen op de wagenbak. Nu dacht ik gewoon teflon oid er om en vast maken met tie-wraps. Iemand misschien een ander idee? Eigenlijk vind ik de luifel te klein en wil ik er zijwanden in. Weet iemand toevallig of er (universele) luifels te koop zijn die op deze vw passen?
Als je tentstok klemmen (zie foto) gebruikt dan blijven de petluifel stokjes prima zitten. Je kan gebruik maken van de gaten van de buizen die in het frame van de wagen tent geschoven zijn.
Gelogd

Brianterbraak

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisina
Re: Luifel Jamet Louisiane
« Reactie #12 Gepost op: juni 28, 2023, 10:50:34 am »

Kan prima
Enigste nadeel is dat de tentstokken niet lang genoeg zijn om de luifel te spannen. Maat 20 mm stokken zijn moeilijk aan te komen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal