Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: bedplanken vouwwagen vervangen (jamet)  (gelezen 6197 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leendert

  • Gast
bedplanken vouwwagen vervangen (jamet)
« Gepost op: januari 21, 2009, 06:29:39 pm »

De bedplanken van de vouwwagen die wij pas gekocht hebben zijn niet helemaal recht meer. Nu dacht ik eraan om ze te vervangen. Heeft iemand hier ervaringe mee / tips voor?

Gelogd

fish

  • Gast
Re:bedplanken vouwwagen vervangen (jamet)
« Reactie #1 Gepost op: januari 21, 2009, 07:38:09 pm »

Gelogd

reeseend

  • Gast
Re:bedplanken vouwwagen vervangen (jamet)
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2009, 12:09:44 am »

De bedplanken van de vouwwagen die wij pas gekocht hebben zijn niet helemaal recht meer. Nu dacht ik eraan om ze te vervangen. Heeft iemand hier ervaringe mee / tips voor?


Wij hebben deze week een Jamet Louisiana gekocht waarvan de linker bedplank ook krom en los was.
Waarschijnlijk een keertje erg vochtig geweest. We hebben de boordplaten verwijderd en het frame verzwaard met 2 extra balken. Hierna het frame goed in elkaar geschroefd en gelijmd. 2 nieuwe platen triplex erop verlijmd en dit weer vastgeniet.
Nu hebben we weer een top bed. :J
Gelogd

GlobetrotterXXL

  • Gast
Re:bedplanken vouwwagen vervangen (jamet)
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2012, 06:00:34 pm »

Wij hebben deze week een Jamet Louisiana gekocht waarvan de linker bedplank ook krom en los was.
Waarschijnlijk een keertje erg vochtig geweest. We hebben de boordplaten verwijderd en het frame verzwaard met 2 extra balken. Hierna het frame goed in elkaar geschroefd en gelijmd. 2 nieuwe platen triplex erop verlijmd en dit weer vastgeniet.
Nu hebben we weer een top bed. :J

Nice, helemaal mijn idee... zou het ook willen doen, maar dan met heel dun betonplex (steviger).  Projectje voor volgend jaar!  Misschien ook met gatenzaag gaten in boren, kwestie van de natuurlijke ventilatie te bevorderen.  Lattenbodem lijkt me helemaal wat, maar krijg je dan geen hoogteverschil tenopzichte van de kastjes?
Cheers,

Bart
Gelogd

barnhoorn

  • Gast
Re:bedplanken vouwwagen vervangen (jamet)
« Reactie #4 Gepost op: november 03, 2016, 07:57:24 pm »

Wij hebben deze week een Jamet Louisiana gekocht waarvan de linker bedplank ook krom en los was.
Waarschijnlijk een keertje erg vochtig geweest. We hebben de boordplaten verwijderd en het frame verzwaard met 2 extra balken. Hierna het frame goed in elkaar geschroefd en gelijmd. 2 nieuwe platen triplex erop verlijmd en dit weer vastgeniet.
Nu hebben we weer een top bed. :J

In de hoop dat Reeseend dit nog leest heb ik een vraag over hetgeen hij in deze oude Topic schrijft! Ik ben hetzelfde aan het doen maar tussen de oude boordplaten zit een soort raster van karton (een soort bijenkorf). Dit zou ik over willen zetten tussen mijn nieuwe platen maar dit zit aan één van beide boardplaten vastgeplakt o.i.d. Heeft Reeseend dit niet overgenomen en weggelaten of het op een andere manier opgelost?
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: bedplanken vouwwagen vervangen (jamet)
« Reactie #5 Gepost op: november 03, 2016, 09:54:46 pm »

Ik zou nieuw honigraatkarton gebruiken. Ik verwacht niet dat je het in 1 stuk van de oude plaat afkrijgt.
Gelogd

barnhoorn

  • Gast
Re: bedplanken vouwwagen vervangen (jamet)
« Reactie #6 Gepost op: november 04, 2016, 10:22:00 am »

Ik zou nieuw honigraatkarton gebruiken. Ik verwacht niet dat je het in 1 stuk van de oude plaat afkrijgt.

Dat lijkt mij een goed voorstel en ben inmiddels ook op zoek gegaan maar kan het niet zo snel vinden. Heb je toevallig een idee hoe ik daar aan kan komen?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.360
Re: bedplanken vouwwagen vervangen (jamet)
« Reactie #7 Gepost op: november 04, 2016, 11:24:24 am »

Dat lijkt mij een goed voorstel en ben inmiddels ook op zoek gegaan maar kan het niet zo snel vinden. Heb je toevallig een idee hoe ik daar aan kan komen?

http://honingraatkarton.nl/

 :#

makkelijk toch?

Gelogd
Adventure Awaits

muis

  • Gast
Re: bedplanken vouwwagen vervangen (jamet)
« Reactie #8 Gepost op: november 04, 2016, 01:28:22 pm »

Reeseend is geen lid meer hier op het forum
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal