Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Disseldrager met kogel t.b.v. fietsendrager  (gelezen 13523 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.640
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Disseldrager met kogel t.b.v. fietsendrager
« Reactie #15 Gepost op: april 27, 2011, 07:53:22 am »

@FiPe: het gaat niet zozeer om de belading van de klapper, als wel om de maximale massa die de hulpkogel mag hebben.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

FiPe

  • Gast
Re:Disseldrager met kogel t.b.v. fietsendrager
« Reactie #16 Gepost op: april 28, 2011, 07:53:49 am »

De Twinnyload classic plus één damesfiets plus een vouwfiets. Ik schat bij elkaar 35 a 40 kg.
Op een kogel max. belasting 60 kg. lijkt mij geen probleem.
Moet met beladen makelijk een kogeldruk van 50 a 55 kg. (70kg max.) op de auto kunnen halen.
Gelogd

dj54

  • Gast
Re:Disseldrager met kogel t.b.v. fietsendrager
« Reactie #17 Gepost op: april 30, 2011, 09:01:18 pm »

Staal zelf tast niet aan maar roest van staal tast het aluminium wel aan.

Gebruik dus bij aluminium altijd roestvrijstalen schroeven.  Het is altijd beter om roestvrij staal te gebruiken als bevestigingsmateriaal.
Gelogd

dj54

  • Gast
Re:Disseldrager met kogel t.b.v. fietsendrager
« Reactie #18 Gepost op: april 30, 2011, 09:09:06 pm »



Ik zie het probleem nog niet helemaal.
Mijn Jamet Arizona heeft een disselbak waarin twee grote gasflessen, stroomkabel, grondzeil, plankjes voor de bakpoten en plankjes voor de bedpoten, sliner, kabelslot, Cadac Scottelbraai.
Ik ben er van overtuigd dat dit tesamen meer dan 60 kilo weegt.
Met gemak belaad ik de Jamet op het kogelgewicht 50-55 kg.

Heb je vouwwagen al eens gewogen op overgewicht in beladen toestand. Dit is strafbaar en je laat je vouwwagen staan of je dient de spullen uit te laden tot hij op gewicht is. (Flinke bekeuring) Want wat je voor teveel hebt moet je achter compenseren of andersom. Als ik dus zie wat je in je disselbak hebt en je hebt nog meer als 60 kg kogeldruk denk ik dat nogel zwaar beladen bent. En het gewicht van de tentstokken moet je ook tellen die liggen neem ik aan midden in de wagen dus die doen alleen maar mee voor de asdruk.
En teveel gewicht achterin leidt tot slingeren ( denk maar eens aan klok met slinger daar hangt gewicht ook achteraan - onderin)
« Laatst bewerkt op: april 30, 2011, 09:12:35 pm door dj54 »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Disseldrager met kogel t.b.v. fietsendrager
« Reactie #19 Gepost op: mei 13, 2011, 08:15:21 pm »

De Twinnyload classic plus één damesfiets plus een vouwfiets. Ik schat bij elkaar 35 a 40 kg.
Op een kogel max. belasting 60 kg. lijkt mij geen probleem.
Moet met beladen makelijk een kogeldruk van 50 a 55 kg. (70kg max.) op de auto kunnen halen.


ik zou die drager, damesfiets en vouwfiets eens wegen, ik denk dat je schrikt :J van dit totaal gewicht!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal