Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL  (gelezen 6990 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

uknowwho

  • Gast
Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Gepost op: juni 07, 2011, 09:50:37 pm »

Hallo,

Ik weet niet wie er van jullie allemaal ervaring heeft met de Jametic Rondo XL. Wij gaan in ieder geval voor het eerst naar Frankrijk hiermee (zijn met Hemelvaart wel al weggeweest in Nederland). Eerder huurde wij altijd iets (stacaravan of tent) en rijd / reed ik altijd in 1 keer. Nu gaan we weer naar het zuiden van Frankrijk en ben ik van plan wel weer in 1 keer te rijden.

Maar ik vraag me wel af, indien ik me nog ga bedenken wat jullie ervaring is met het (deels) opzetten van de vouwwagen voor 1 nacht?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2011, 09:54:34 pm »

Hallo,

Ik weet niet wie er van jullie allemaal ervaring heeft met de Jametic Rondo XL. Wij gaan in ieder geval voor het eerst naar Frankrijk hiermee (zijn met Hemelvaart wel al weggeweest in Nederland). Eerder huurde wij altijd iets (stacaravan of tent) en rijd / reed ik altijd in 1 keer. Nu gaan we weer naar het zuiden van Frankrijk en ben ik van plan wel weer in 1 keer te rijden.

Maar ik vraag me wel af, indien ik me nog ga bedenken wat jullie ervaring is met het (deels) opzetten van de vouwwagen voor 1 nacht?
zeker doen al is het maar voor de veiligheid ( doorrijden in een stuk ) en allen het slaapgedeelte opbouwen is troch snel en makkelijk te doen? alle spullen uit de bak in de auto en slapen maar..smorgens lekker ontbijten  en dan inpakken en wegwezen..
sucses
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re:Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2011, 10:01:45 pm »

"en allen het slaapgedeelte opbouwen is troch snel en makkelijk te doen?" dat is dus precies mijn vraag?

Bij de jametic rondo zit de voortent aan de slaapcabine vast als 1 deel, ik zou graag weten of mensen ervaring hebben bij het opzetten hiervan voor 1 nacht....

Qua veiligheid wil ik er wel op wijzen dat dit voor iedereen verschillend is....als ik mijn vrouw als voorbeeld neem, die slaapt al als we de straat nog niet uit zijn...ik daar in tegen vertrek 's nachts en rij dan vervolgens in 1 stuk naar Perpignan en ben dan nog fit genoeg om de dag verder gewoon door te komen...
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2011, 10:11:48 pm »

Wij hadden de "normale" Jametic. Deze wagen is juist bedoelt om snel te kunnen klappen, dus ook voor 1 nacht. Je hoeft natuurlijk niet alle haringen vast te zetten, en de luifel ook niet. Als je een beetje handigheid hierin krijgt is het een fluitje van een cent.
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Reactie #4 Gepost op: juni 07, 2011, 10:18:41 pm »

Wij hebben geen Jametic, maar vroeger met de Scout klapten we uit voor een nacht en lieten hem zelfs aan de auto hangen.... 4 haringen, klaar.

Alternatief is natuurlijk lekker in een Chambre d'hotes, wagen veilig, lekker slapen...
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2011, 10:51:46 pm »

Wij hebben vorige week met de Jametic gemerkt dat het wel veel gemakkelijker is als onze vorige Kentucky (eh "Mikado") 8 hr kwamen we langzaam naar buiten, alles moest nog opgeruimd worden, zelfs grondzeil was nog aangeritst alle haringen nog vast. Om 10:15 reden we weg en echt heel rustig aan gedaan
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Reactie #6 Gepost op: juni 08, 2011, 09:05:26 am »

Met de trigano hebben we ook gewoon overnacht, dat gaan we met onze jametic ook doen. Geen ervaring met de rondo, maar zou het toch proberen. Ik vind een hotel oid ook niet prettig. De vw kun je nl niet compleet afsluiten en dat geeft me geen prettig gevoel.
 :off  Hoe kun je in godsnaam naar Perpignan rijden en je nog fit voelen?!
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Reactie #7 Gepost op: juni 08, 2011, 09:20:32 am »

Als je twijfeld zou ik hem eens uitproberen op een dagrecreatieterrein. Paar keer opzetten en weer sluiten, dan merk je snel genoeg of het iets is voor een overnachting. Voor een overnachting zet je de luifel er niet aan waarschijnlijk dus dat scheelt ook al weer tijd, inruimen, spullen op zn plek sla je voor een nachtje ook over toch. Hoelang was je bezig met hemelvaart en hoeveel tijd mag het kosten voor een overnachting.
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re:Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Reactie #8 Gepost op: juni 08, 2011, 12:38:53 pm »

Wij hebben het vorig jaar voor het eerst gedaan en gaan het zeker weer doen. Voor 1 nacht doen we het grondzeil er niet in en zetten alleen de hoog nodige haringen vast. We zijn dan hooguit een kwartier bezig. Het is wel zo relaxed. Als je idd van te voren nog een paar keer probeert heb je t zo onder de knie.
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Reactie #9 Gepost op: juni 08, 2011, 07:52:26 pm »

Ik neem gewoon een hotel, heerlijk aan komen rijden vw neerzetten. Onder de douche, daarna heerlijk eten biertje erbij, op tijd naar bed. Volgende dag wakker lekker ontbijten en gaan met die banaan. Is natuurlijk wat duurder dus miss niet de meest aan te raden oplossing maar ik vind het heerlijk, heb gewoon geen zin om na een dag rijden de vw nog open te klappen. Sorry ik weet het lui ventje meer eh eh ik heb vakantie :>
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Reactie #10 Gepost op: juni 08, 2011, 08:10:11 pm »

IkSorry ik weet het lui ventje meer eh eh ik heb vakantie :>

Misschien dan all inclusive naar Turkije?  ;) :H
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Reactie #11 Gepost op: juni 08, 2011, 11:56:33 pm »

hmmm nee gewoon heerlijk naar Italie daar klapt hij zo erg lekker uit..en wij ook :zw
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re:Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Reactie #12 Gepost op: juni 10, 2011, 09:53:05 pm »


 :off  Hoe kun je in godsnaam naar Perpignan rijden en je nog fit voelen?!
[/quote]

dag er voor goed slapen, tijdens rit goed eten, goed drinken en lekkere muziek op 8)
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re:Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Reactie #13 Gepost op: juni 20, 2011, 07:19:07 pm »

nog eens goed over nagedacht.........maar het wordt toch in 2x :Z
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Zuid Frankrijk overnachten onderweg met Jametic Rondo XL
« Reactie #14 Gepost op: juni 20, 2011, 09:11:11 pm »

Ik vertrek altijd rond 01:00 naeen paar uur geslapen te hebben. Dan rij je lekker het licht tegemoet. Meestal ongeveer 1000 km richting dordogne of lot. Eerste stuk zolang mogelijk doorrijden, zolang de kids slapen. Hoe doe ik dat?

Heb een aangepaste autostoel van Scheel in de auto. Hierdoor zit ik zo comfortable dat ik na 1000 km tovh nagenoeg fit uit de auto stap.

Echter bij de eerste tekenen van vermoeidhheid zou ik meteen stoppen, veiligheid voor alles.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal