Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl  (gelezen 12189 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

uknowwho

  • Gast
Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Gepost op: juni 07, 2011, 09:55:52 pm »

Tijdens het Hemelvaart weekend viel het mij op dat het tentdoek tegen de onderkant van de disselbak aan komt, hebben meer mensen dit? lijkt mij niet heel ideaal qua schuren? :Z
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2011, 10:01:47 pm »

Zijn deze dan niet strak naar onder te spannen met haringen? :?
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re:Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2011, 10:21:03 pm »

in de bijlage zie je een foto van een rondo zonder disselbak, hier te zien dat er weinig ruimte overblijft...
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2011, 10:32:31 pm »

tja das minder...misschien een extra slikrand op de naad/rand vast maken :?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.282
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Reactie #4 Gepost op: juni 08, 2011, 10:02:31 am »

dit lijkt wel erg krap.
Een combi van kleine bak en de achterwand recht afspannen misschien.
En als het doet tegen de bak komt tijdens het staan op de camping is volgens mij niet zo'n ramp.
Heb ik ook met mijn 2 Jamet's
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re:Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2011, 12:32:20 pm »

We hebben een redelijk grote disselbak bij onze Rondo gekregen. Het doek valt hierdoor tegen de bovenkant aan. Wij doen er altijd even extra stuk doek tussen. Omdat de de Rondo schuin afloopt kan het doek niet achter de bak langs maar moet er altijd overheen. Hierdoor is de bak niet te bereiken als de wagen uitgeklapt is, maar dat vinden wij niet zo'n probleem. We leggen de dingen erin die we de hele vakantie niet nodig hebben zoals het zeil van de wagen.
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re:Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Reactie #6 Gepost op: juni 08, 2011, 10:00:23 pm »

ik had het doek dus wel achter de disselbak langs gekregen maar dan kwam het doek er ook tegenaan, wellicht is het een kwestie van kiezen uit twee slechte... ik vond het iig niet super fraai ogen maar ik zal eens proberen hoe het staat als ik het doek over de disselbak doe....tijdens ons verblijf zit hier toch geen spul in wat we direct nodig hebben..
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Reactie #7 Gepost op: juni 11, 2011, 07:07:09 pm »

We hebben een redelijk grote disselbak bij onze Rondo gekregen. Het doek valt hierdoor tegen de bovenkant aan. Wij doen er altijd even extra stuk doek tussen. Omdat de de Rondo schuin afloopt kan het doek niet achter de bak langs maar moet er altijd overheen. Hierdoor is de bak niet te bereiken als de wagen uitgeklapt is, maar dat vinden wij niet zo'n probleem. We leggen de dingen erin die we de hele vakantie niet nodig hebben zoals het zeil van de wagen.
Wat een vreemde constructie. Bij onze Jametic 2010 kan het doek beslist niet over de disselbak heen. De disselbak hoort ook een eindje naar voren op de dissel te staan om het doek er achter langs te kunnen laten gaan. Iets van 12 cm ruimte tussen disselbak en voorkant wagen. Dan zit het kunststof deel van het tentdoek wel tegen de bak. Maar daar maak ik me niet zo druk om. Span het niet strak in ieder geval.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re:Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Reactie #8 Gepost op: juni 14, 2011, 10:22:22 am »

Die ruimte hebben wij echt niet. 4 cm houdt het wel mee op. Nu hebben wij een vrij grote disselbak erbij gekregen, dus veel verder naar voren kan hij ook niet.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Reactie #9 Gepost op: juni 14, 2011, 07:46:56 pm »

Lijkt wel of de tent bij de Rondo verder naar voren zit. Ik dacht dat de constructie hetzelfde was als de Jametic. Het wagendeel dan tenminste.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re:Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Reactie #10 Gepost op: juni 15, 2011, 11:48:31 am »

Het doek bij de Rondo loopt aan de disselkant schuin weg en niet recht naar beneden. Daarom is het, bij mij iig, lastig om hem voor de disselbak langs te trekken.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Reactie #11 Gepost op: juni 15, 2011, 05:26:37 pm »

Wellicht even de totale lengte van de wagen incl de dissel opmeten, en controleren aan de hand van de specificatie. I:
Als ik dit zo lees  KK en de foto bekijk, is de dissel er te kort onder gemonteerd! ::)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Reactie #12 Gepost op: juni 15, 2011, 06:18:00 pm »

Wellicht even de totale lengte van de wagen incl de dissel opmeten, en controleren aan de hand van de specificatie. I:
Als ik dit zo lees  KK en de foto bekijk, is de dissel er te kort onder gemonteerd! ::)
Maar dan nog zou de disselbak niet onder het doek mogen passen lijkt me. Dan heb je enorm veel ruimte voorin waar je niets mee kunt doen omdat er daar niets zit. En niet bepaald handig om het doek zo lang te maken dat de disselbak er onder valt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Bosje

  • Gast
Re:Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Reactie #13 Gepost op: juni 15, 2011, 06:54:46 pm »

Maar dan nog zou de disselbak niet onder het doek mogen passen lijkt me. Dan heb je enorm veel ruimte voorin waar je niets mee kunt doen omdat er daar niets zit. En niet bepaald handig om het doek zo lang te maken dat de disselbak er onder valt.

inderdaad, door de dissel naar voren te halen komt er meer ruimte op de dissel, waardoor het doek achter de disselbak langs kan!
Als het de bedoeling was, om de disselbak onder het doek te krijgen, dan zat het deksel logischerwijze andersom, om hem vanbinnenuit te bereiken,
Gelogd

uknowwho

  • Gast
Re:Disselbak versus tentdoek Jametic Rondo Xl
« Reactie #14 Gepost op: juni 15, 2011, 09:02:31 pm »

disselbak is sowieso niet bereikbaar als je hem onder het doek plaatst, hoe de deksel ook om zit. Het doek is zeker wel achter de disselbak langs te halen, echter oogt het niet 100% perfect. Ik dacht dat het misschien aan mij lag en vandaar dat ik de vraag hier heb gesteld.

Ik vermoed dat Jamet gewoon 1 disselbak heeft voor meerdere modellen heeft en hij bij de jametic @4 rondo xl gewoon niet zo fraai uit komt :?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal