Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vlekken in het doek  (gelezen 7666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robke71

  • Gast
Vlekken in het doek
« Gepost op: juni 12, 2011, 08:02:49 pm »

Hallo,

Wij hebben een Jamet Texas overgenomen. In het doek zitten vlekken (wat we ook wisten), maar vraag me af....zijn deze er ook uit te krijgen?


....of toch een doek maken die net zoals in de voortent de buizen "verstopt"?

Ben benieuwd naar jullie gedachte hierover.

Groetjes.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Vlekken in het doek
« Reactie #1 Gepost op: juni 12, 2011, 08:19:13 pm »

Dat bruine lijkt wel roest en dat andere lijkt wel het "weer" wat in het doek is getrokken bij vochtig opbergen. Vlekken krijg je er toch niet meer uit is mijn ervaring. Onze Jametic van 2010 zitten ook diverse vlekjes op. vooral op het dak. Is ook llichte Ecru kleur, dus erg besmettelijk. Veel vlekken van spul wat op het dak waait van bomen enzo. dat geeft in combinatie met vocht, vlekken. Heb laatst de tent geheel met waterslang afgespoten. was toch al nat ingepakt na het hemelvaart weekend. Is toch 50% schoner geworden, met name de zijkanten. Maar krijg het er niet goed meer uit. Zit er ook niet echt mee, maar is toch niet een mooi gezicht. Tenslotte is een vw een gebruiksding. En blij dat het niet een duur merk is wat een keer zoveel heeft gekost. Dan ben je er wel een beetje beroerd van.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

mvdkant

  • Gast
Re:Vlekken in het doek
« Reactie #2 Gepost op: juni 12, 2011, 10:25:01 pm »

ik denk dat het in deze verstandig is om een hele goedkope klapper op internet op te sporen en van 2 wagens, 1 goede te maken
een nieuw tentdoek laten maken of dit tentdoek te laten reinigen kost enorm veel geld.

of, als het verder niet lekt en je bent verder een gemakkelijk persoon, denken, het zij zo
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2011, 10:27:50 pm door mvdkant »
Gelogd

ILOnA_013

  • Gast
Re:Vlekken in het doek
« Reactie #3 Gepost op: juni 12, 2011, 10:32:59 pm »

als ik het zo bekijk is het het slaap gedeelte, wij hebben in het slaap gedeelte van onze louisiana een aparte binnenhemel in zitten, die klik je gewoon aan de buizen. Ik weet niet of jullie die ook hebben, maar anders zou ik zeggen even op marktplaats of iets dergelijks kijken naar een binnenhemel en je ziet er niks meer van ( vanaf de binnenkant dan)
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Vlekken in het doek
« Reactie #4 Gepost op: juni 12, 2011, 11:47:03 pm »

zal morgen ff kijken wij hebben als het goed is nog een hemeltje van een trigano als hij past mag je hem zo hebben
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Vlekken in het doek
« Reactie #5 Gepost op: juni 13, 2011, 12:02:51 am »

he robke,

Dit is het slaapgedeelte toch?. Ik zou gewoon een hemel maken of aanschaffen en dan is het al heel top. Je kunt het ook proberen met veel water en een mega zachte bortsel en veel geduld schoon te krijgen. En natuurlijk het voortsel van mijn boven buurman met open armen aannemen tenminste als dat past, maar volgens mij wel. En ja dat het niet super oogt dat is wel duidelijk, maar wie weet kun je het nog wat weg poetsen en ja wat ik ook eens heb gezien is er een soort tarp over heen doen. Al met al hoop ik dat je er wat uit kunt halen.


suc6
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Vlekken in het doek
« Reactie #6 Gepost op: juni 13, 2011, 12:29:40 pm »

ik denk dat het in deze verstandig is om een hele goedkope klapper op internet op te sporen en van 2 wagens, 1 goede te maken
een nieuw tentdoek laten maken of dit tentdoek te laten reinigen kost enorm veel geld.

of, als het verder niet lekt en je bent verder een gemakkelijk persoon, denken, het zij zo


Weet zo niet waar ik het heb gelzen op 't forum, maar als er geen ander uitweg is en je wilt het dak vervangen, probeer eens het doek te reiningen met een hogedruk reiniger, wellicht bereik je een redelijk resultaat.
Mocht het doek na opdrogen niet meer waterdicht te zijn, kan je alsnog denken aan vervanging.

Zet de sproeifrees niet té scherp.

Hoor 't graag als je hiermee begint wat het resulaat is.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Vlekken in het doek
« Reactie #7 Gepost op: juni 13, 2011, 01:01:44 pm »

ik heb het hemeltje gevonden mocht je hem willen proberen ff een pb sturen met je adres
gr caspar :zw
Gelogd

f.roossien

  • Gast
Re:Vlekken in het doek
« Reactie #8 Gepost op: juni 13, 2011, 08:02:07 pm »

hallo, ik zou proberen om met speciale tentdoekreiniger proberen de ergste vlekker eruit te halen, heb zelf wel goede ervaringen met No Nat, wat je op moet lossen in water, zo kun je de concentratie zelf nog even bepalen.

Ik denk niet dat je alle vlekken eruit krijgt maar waarschijnlijk scheelt het wel.

Daarna wel even weer impregneren want het doek is na de behandeling niet meer waterdicht. Dat impregneren kan ook met No Nat maar dan de impregneer versie natuurlijk  :>

succes
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Vlekken in het doek
« Reactie #9 Gepost op: juni 15, 2011, 07:10:56 pm »

Een andere optie is een prof. tentreiniger,  :O

kwam op internet dit bedrijf tegen;

http://www.tenhoope.nl/frames.html?http%3A//www.tenhoope.nl/scripts/tentreiniging.html

succes in iedergeval! ;)
Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Vlekken in het doek
« Reactie #10 Gepost op: juni 15, 2011, 10:11:07 pm »

Eh bosje,

Of ik lees het niet goed maar voor dat geld kan je beter een nieuw vw kopen denk ik.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Vlekken in het doek
« Reactie #11 Gepost op: juni 15, 2011, 10:32:15 pm »

Ik lees het alsof ze 'n hele nieuwe tent erop zetten? Of niet?
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

mvdkant

  • Gast
Re:Vlekken in het doek
« Reactie #12 Gepost op: juni 16, 2011, 10:17:41 am »

zoals ik al zei in mijn eerdere bericht, reinigen van het tentdoek is ongelofelijk duur. niet normaal :(

wellicht is mijn idee zo gek nog niet om een 2de vouwwagen te zoeken voor weinig geld en van 2 wagens 1 goede te maken.
gelijk tentstokken bewaren, vooral speciale tentstokken

de wagenbak die overblijft kun je weer voor een mooi bedrag op internet kwijt als aanhangwagen, valt ook de prijs weer enigzins mee
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2011, 10:25:03 am door mvdkant »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re:Vlekken in het doek
« Reactie #13 Gepost op: juni 16, 2011, 04:38:37 pm »

volgens mij moet je dit bedrijf bellen, want de prijslijst lijkt inderdaad op vervanging (zijn de vlekken ook weg ::))
Het is dan ook een atelier die wasservice biedt.

Succes in iedergeval voor Robke71, met het verwijderen van deze vlekken.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Vlekken in het doek
« Reactie #14 Gepost op: juni 20, 2011, 03:35:17 pm »

hoi daar in een voorgaand bericht heb ik aangegeven nog een hemeltje te hebben heb je er nog intresse in stuur hem gelijk op als je wilt en ik vind het toch een mooier gezicht dat tegen het dak kijken of er nou vlekken op zitten of niet
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal