Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Lusjes in de jametic  (gelezen 11491 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gulpje

  • Gast
Lusjes in de jametic
« Gepost op: juni 13, 2011, 08:45:28 am »

We zijn wezen proefkamperen met onze nieuwe 2e handse jametic. Nu zitten er in de voortent om de ca 30cm op ongeveer 10-15 cm hoogte allemaal lusjes. Waar is dit voor? Is dit om een grondzeil vast te maken? Zo ja, bestaan deze ook kant en klaar? Kan ze namelijk niet vinden.

Verder goed bevallen, staat snel. Wel een kleine, lelijke luifel. Niet geweldig strak te krijgen. Met een regenbui kun je er niet echt lekker onder blijven zitten met zijn drietjes. Hier gaan we zeker nog iets aan doen. Of een adventure luifel of een op maat laten maken. (of een nieuwe vw...)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Lusjes in de jametic
« Reactie #1 Gepost op: juni 13, 2011, 09:22:38 am »

Die luifel is wennen om strak te krijgen.
Zijn dit niet de lussen voor een veranda stang?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Gulpje

  • Gast
Re:Lusjes in de jametic
« Reactie #2 Gepost op: juni 13, 2011, 09:28:26 am »

nee, die zitten hoger en zijn groter. Ze zitten net iets boven de slikranden.

Al is de luifel strak te krijgen, deze is wel kort. Er zit ook maar 1 dwarsstang op, daarom ook minder straks. De trigano had drie dwarsstangen, zag er strakker uit. Bij atomatent maken ze ook luifels op maat. Weet hier echter niet de prijs van.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Lusjes in de jametic
« Reactie #3 Gepost op: juni 13, 2011, 09:35:10 am »

De luifel zelf vond ik niet zo'n probleem om strak te krijgen.
Bij mij was het probleem dat ik de scheerlijnen te stijl naar beneden liet lopen.

Wij vonden het erger dat er geen zijkanten aan zitten.
Dit wou ik er aan laten zetten maar toen kwam er iemand met een adventure luifel aanbieding.
Dus dacht het niet nodig te hebben.
Jammer genoeg nooit meer iets van de persoon terug gehoord. :(
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Lusjes in de jametic
« Reactie #4 Gepost op: juni 13, 2011, 09:57:10 am »

zijn die lusjes mischien voor aan de binnenkant stieken in te doen en via deze kant je tent te spannen
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Lusjes in de jametic
« Reactie #5 Gepost op: juni 13, 2011, 10:26:49 am »

Misschien toch voor een grondzeil in te hangen zodat deze randen van de grond zijn. Nieuwe Jametics hebben dat niet, hebben een inritsbaar grondzeil. Adventure luifel vind ik persoonlijk het handigst. Zijkanten naar believen hoger of lager. Ze dichten overigens niet af tot op de grond.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Dirk willem

  • Gast
Re:Lusjes in de jametic
« Reactie #6 Gepost op: juni 13, 2011, 10:36:56 am »

Ik heb bij de vw dealer in Noordbergum, een zijkant er bij laten maken. Dat houd dan ook in dat je er 2 stangen bij krijgt waardoor je de luifel wat strakker neer kan zetten. Je zou dat een kunnnen overwegen. Ik heb een jametic 2009 maar eh die lusjes heb ik niet sorry.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:Lusjes in de jametic
« Reactie #7 Gepost op: juni 13, 2011, 10:49:26 am »

Hoe werkt dat dan? Ik heb namelijk 2 stokken over voor de luifel die ergens tussen moeten, maar geen idee waar. De 2 uiteinden klem je om een stang heen en kun je hem horizontaal uitschuiven.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Lusjes in de jametic
« Reactie #8 Gepost op: juni 13, 2011, 12:01:27 pm »

Ik heb bij de vw dealer in Noordbergum, een zijkant er bij laten maken. Dat houd dan ook in dat je er 2 stangen bij krijgt waardoor je de luifel wat strakker neer kan zetten. Je zou dat een kunnnen overwegen. Ik heb een jametic 2009 maar eh die lusjes heb ik niet sorry.
Wat waren de kosten hiervan?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Gulpje

  • Gast
Re:Lusjes in de jametic
« Reactie #9 Gepost op: juni 13, 2011, 08:26:38 pm »

Daar ben ik ook benieuwd naar.

Vanmiddag de odyssee bekeken, hiervan staat de luifel strakker. Deze blijkt een petluifeltje te hebben, wat de jamet niet heeft. Hierdoor heeft de luifel 3 stokken ipv 1 bij de jametic.
(ook nog erger verliefd geworden op de combicamp, wat zijn ze mooi! de livingstone van aart kok ook maar meteen toegevoegd aan mijn lijstje voor 'ooit'  ::) ::))
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Lusjes in de jametic
« Reactie #10 Gepost op: juni 13, 2011, 08:32:02 pm »

maar waar zijn die lusjes nou voor  :? :(
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Lusjes in de jametic
« Reactie #11 Gepost op: juni 13, 2011, 08:35:36 pm »

Ze zitten zo'n beetje op grondzeil hoogte, lijkt me. Misschien dat je er met haakjes of zo iets aan kan hangen. Jamet site is al niet zo duidelijk, en met google kom ik ook niet veel verder.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Lusjes in de jametic
« Reactie #12 Gepost op: juni 13, 2011, 09:29:50 pm »

zijn die lusjes mischien voor aan de binnenkant stieken in te doen en via deze kant je tent te spannen
zijn ze niet het zelfde als buiten dan zou dit volgens mij wel kunnen
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:Lusjes in de jametic
« Reactie #13 Gepost op: juni 13, 2011, 09:50:23 pm »

Nee, zitten daarvoor op een rare hoogte en om de 30-40cm. Alhoewel alles kan, lijkt het me niet logisch... :?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Lusjes in de jametic
« Reactie #14 Gepost op: juni 13, 2011, 09:56:00 pm »

denk dat het is om de tent slikranden hoog tehouden tijdens afbreken zodat ze makkelijk zijn schoon te maken?is er op een bevestiging hogerop?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal