Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Slotje op bankjes (Louisiana)  (gelezen 11733 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #15 Gepost op: februari 11, 2012, 01:15:51 pm »

Aangezien wij geen vast grondzeil hebben, is het niet echt nodig om de rits op slot te zetten.
Afgelopen jaar was ons eerste jaar met de VW.
2x voorseizoen gedaan (moederdag weekend + 2 weekjes juni).
De 2e keer hadden we dus meer spullen bij dan de eerste keer. Ik vond het best wel eng ja.
Als we even gingen zwemmen, deden we i.i.g de rits van de tent dicht. Moest ook wel i.v.m. de dieren.
Zelfs 1x de rits 10 cm open laten staan en meteen een meesje in de tent ;)

Maar we ruimden wel altijd alles direct op na gebruik zodat niet zichtbaar was wat we allemaal bij ons hadden.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #16 Gepost op: februari 11, 2012, 01:45:18 pm »

Hoi

ff wat op en aanmerkingen.

Vakantie moet een zorgloze gemoedsstand zijn.
Dit wil zeggen lekker doen en laten wat je normaal niet kunt doen of te weinig tijd voor hebt.
Voor de een is vakantie veel lezen en de ander lekker bezig zijn met fotografie met veel apparatuur denk aan laptop, telefoon,  Ipad o.i.d. De ander blijf lekker voor de tent hangen terwijl anderen de heledag op pad zijn, fietsen wandelen steden bezoeken bijvoorbeeld.
Daarbij moet je niet continue denken aan de spullen die in je vouwwagen liggen die door andere kunnen worden weggenomen.

Iedereen heeft van andermans spulen af te blijven, helaas denken ern anderen niet zo over , helaas.
Dus is het verstandig om zo min mogelijk dure spullen mee te nemen en te beperken in gebruik.
Is een laptop nodig? dat kan ik niet beoordelen voor jullie, maar jezelf wel...
Foto's back uppen las ik ergens. Je kunt ook zorgen dat je genoeg geheugen kaartjes bij je hebt neemt heel weinig plaats in beslag en makkelijk te verbergen.
Ook kun je wel ergens een pc gebruiken van de camping en de bestanden door sturen...
telefoon mee? Tuurlijk bijna niemand kan zonder...
Koop een pre-paid goedkoop zet daar thuis ook al je telnr in en zorg voor wat extra beltegoed...eventueel naar je broer of zus of wie dan ook bellen voor meer beltegoed ...
Passen en creditcards un je meestal in bewaring geven bij de receptie..als je gaat zwemmen.

Eten e.d. goed opruimen en luchtdicht afsluiten voor onze kruimeldieven :P .

Iemand die in je tent komt op de camping  lijkt me stug...maar ja sommige campings met meer als honderdenplaatsen waar bijna geen kontakt is met je buren of omdat er her en der chalets naast je liggen en carabah's waar de meeste binnen zitten, is kans voor v ogelvrije jongens natuurlijk groter.
Ook de plaatsen die helemaal afgescheiden zijn door struiken en bomen zijn voorn de ongenodigde gasten zeer aantrekkelijk.

Dus wat is wijsheid? wat kun je er zelf aandoen?
zo min mogelijk meenemen op vakantie en je gezond verstand gebruiken.
Maak ook eens een praatje met je buren links , rechts en overkant , sociale controle op de cammping is meestal heel hoog en iedereen helpt mekaar, is mijn ervaring.
Alleen op die hele drukke grote campings tja daar zal het minder zijn en meer risico's...
Ik laat meestal alles open op de camping als ik wegga, behalve de slaaptent...ivm muggen e.d.
dit geeft al de indruk hier is niks te halen...en we zijn zo terug... 
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #17 Gepost op: februari 11, 2012, 02:25:39 pm »

Heb in onze jametic op het achtervak een meubelslotje geplaatst, (ook handig omdat de magneet weleens wil loslaten als de kids in de bak staan te springen :J)

verder laat ik ook juist zoveel mogelijk open, om de suggestie te wekken dat we snel terug zijn.

en ja wat zijn waardevolle zaken????
heb liever dat ze mijn radiootje jatten, dan mijn koelkast of kano.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #18 Gepost op: februari 11, 2012, 02:32:34 pm »

of je gasfles :(
Gelogd

michieldh

  • Gast
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #19 Gepost op: februari 11, 2012, 02:52:31 pm »

Gelukkig gaan wij naar een kleinere camping (244 plaatsen) en hebben over hat algemeen altijd heel goed contact met buren rondom ons.
Het lijkt een beetje een ongeschreven regel dat als iemand weg is iedereen een oogje in het zijl houd.
Als wij ergens naar toe gaan nemen we spullen als fototoestel en videocamera mee in de auto. Nou zijn wij bewust geen luxe campeerders dus artikelen als laptop, tv e.d. blijven lekker thuis.
Telefoon heb ik altijd ergens verborgen in de vouwwagen liggen met het geluid op stil, mocht hij afgaan als we er niet zijn heeft niemand er last van en trek ik daarmee geen aandacht.

Maar op de camping waar wij heen gaan heb ik nog nooit een onveilig gevoel gehad en ik heb ook nog nooit gehoord dat er iets was gebeurt.
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #20 Gepost op: februari 11, 2012, 03:56:52 pm »

Ik ben het helemaal met bovenstaande meningen eens!!  :J
Op de laatste camping waar wij gekampeerd hebben in Frankrijk lette iedereen op elkaars spullen, we konden zelfs de deur van de cara gewoon open laten.....en hadden een luifel.
We hebben nooit een onveilig gevoel gehad, ook niet op de kleinere overnachtingscampings. Maar ja dit is alweer 7 jaar geleden, en zo te horen moet het nog steeds kunnen gelukkig.
Er komt een kluisje en we willen 1 bak afsluiten en dat moet genoeg zijn.
Waardevolle spullen? Alleen dat wat we echt denken te gebruiken!!

We gaan ons nergens druk overmaken en hopen op een onbezorgde vakantie en dat wens ik iedereen!   :>
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #21 Gepost op: februari 11, 2012, 04:01:17 pm »

Wij kamperen ook al de nodige jaren en ik heb eigenlijk zelden tot nooit de boel dicht gedaan of afgesloten,iedereen zou zo bij ons binnen kunnen lopen dus, ook in onze caravan periode. Gelukkig is het vertrouwen in de mens nog nooit beschaamd en ik ben ook niet van plan om me daar mee bezig te houden,ik heb werkelijk nog nooit nagedacht over sloten o.i.d. en hoop dat ook nooit te hoeven doen.  :K :O
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2012, 04:02:56 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #22 Gepost op: februari 11, 2012, 04:12:44 pm »

Wij kamperen ook al de nodige jaren en ik heb eigenlijk zelden tot nooit de boel dicht gedaan of afgesloten
Dat geldt voor ons ook. Als we weg gaan ritsen we de zaak dicht, klappen de stoeltjes op en (alleen) de echt waardevolle zaken gaan de auto in, uit het zicht.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #23 Gepost op: februari 11, 2012, 07:50:58 pm »

of je gasfles :(
Tja, die laat men vaak gewoon buiten staan, ook als er niemand is. Pak je zo in de loop mee. Soms staan ze meters ver van de tent of vw. Leuke Skottel er nog aan vast.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #24 Gepost op: februari 11, 2012, 07:54:20 pm »

Als we even gingen zwemmen, deden we i.i.g de rits van de tent dicht. Moest ook wel i.v.m. de dieren.
Zelfs 1x de rits 10 cm open laten staan en meteen een meesje in de tent ;)
Bij ons eenhond omdat de rits niet helemaal goed dicht zt. Weg koekjes.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #25 Gepost op: februari 11, 2012, 07:59:13 pm »

Hoi,

Tot voor kort hadden wij een Raodmaster Family S en wat wij deden was spullen opbergen in de keuken die op slot kon. En de laptop (helaas was het 4 tegen 1 en ik ben de enige die tegenstemde) via een kabeltje plus slotje vastzetten aan een stang.

Voor de rest ging alleen de vouwwagen dicht als we met de auto weggingen en als we naar het strand/zwembad gingen, dan alleen het slaapgedeelte dicht.

Groetjes, Jootje
Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

michieldh

  • Gast
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #26 Gepost op: februari 12, 2012, 09:51:04 am »

Afgelopen zomer in italiƫ waren wij er lekker een dagje op uit naar de markt en een kerk bekijken. Het was echt heerlijk weer, lekker zonnig en warm. We waren dan ook niets vermoedend weg gegaan, gewoon de tent dicht geritst en verder niets.
Toen wij aan het einde van de dag terug reden richting de camping werd het ons duidelijk dat het in de omgeving van de camping geregent had.
We zaten in de auto op de terugweg nog te denken......hebben we alles eigenlijk wel dicht gedaan? NEE DUS!! We hebben de ramen van de slaapgedeeltes nog open staan alleen de vliegenhorren zitten dicht dus we hebben natte bedden!!!!  :(
We baalden er natuurlijk stevig van en mijn vrouw ook omdat het volle wasrek ook buiten stond en die was had ze graag nog willen opvouwen.

Ja jammer dan, wie zien het wel als we terug zijn.

GELUKKIG........ Bij terugkomst op de camping bleek het idd flink te hebben geregent maar onze lieve buurvrouw had de ramen van de slaapgedeeltes dicht geritst (gewoon van buitenaf de flappen afgerold en dicht geritst) en het volle wasrekje onder de luifel gezet. :)

Kijk, ik ben er niet zo van als mensen aan mijn spullen zitten maar op deze manier heb ik er totaal geen problemen mee!
Dit is gewoon een voorbeeldje van dat mensen elkaars spulletjes een beetje in de gaten houden.

Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #27 Gepost op: februari 12, 2012, 10:30:36 am »

Afgelopen juni storm op de camping. Luifel van caravan op voorseizoensplaats klapperde opeens. Samen met buurman afgekoppeld en omlaag vastgezet. Bleek er een stang gebroken te zijn:O. Toen het droog was direct beheerders ingeseind.

Maar het kan wel erger.
Schoonvader met caravan van Spanje terug, extra nachtje in Frankrijk. Volgende ochtend ziet hij buurman die vraagt wat hij kwijt is. Sv wist van niets. Wat bleek? Dieven hadden alle caravans gevuld met (slaap)gas en camping gestript.
In de wagens, over de bedden geklommen, spullen onder de kleding gepakt enz. Bij sv hadden ze het dashboard gedemonteerd alles eruit gehaald en weer terug gemonteerd, je zag niet dat er iets weg was totdat je de contactsleutel omdraaide. Bij hem was niets uit de cara gestolen omdat hij een dubbele wand had.

Ze dachten een veilige camping te hebben, bleek dat ze de hekken niet dicht deden omdat ze toch wel binnen kwamen, was nl. niet de eerste keer :-[

Sent from my X10 using Tapatalk
Gelogd

herowebe

  • Global modderklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.566
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
  • Carpe Diem
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #28 Gepost op: februari 12, 2012, 11:11:08 am »



Maar het kan wel erger.
Schoonvader met caravan van Spanje terug, extra nachtje in Frankrijk. Volgende ochtend ziet hij buurman die vraagt wat hij kwijt is. Sv wist van niets. Wat bleek? Dieven hadden alle caravans gevuld met (slaap)gas en camping gestript.
In de wagens, over de bedden geklommen, spullen onder de kleding gepakt enz. Bij sv hadden ze het dashboard gedemonteerd alles eruit gehaald en weer terug gemonteerd, je zag niet dat er iets weg was totdat je de contactsleutel omdraaide. Bij hem was niets uit de cara gestolen omdat hij een dubbele wand had.

[/quote]

Wat een horror verhaal. Eentje waarvan je hoopt dat het jouw nooit gebeurt!!!
Maar ik weet niet meer wanneer, toen waren er heel veel van dit soort bendes actief die op deze manier werkten!!
Ook Route du Soleil werd toen onveilig gemaakt. Neppolitie of er werd je gewezen op een zg lekke band, eenmaal op de parkeerplaats werd je dan overvallen.
Volgens mij is het nu toch wel veiliger, maar je moet zelf wel donders goed opletten!!
Gelogd

michieldh

  • Gast
Re: Slotje op bankjes (Louisiana)
« Reactie #29 Gepost op: februari 12, 2012, 11:24:23 am »

weer even terug on topic: is dit een idee?

Dit is gemakkelijk in de deksel van de bankjes te monteren, even aan de binnenkant van de bank met een dremel in de wand een klein gleufje frezen waar het lipje van het slotje in vergrendeld en klaar is kees.
Het is maar een idee hoor misschien dat je iets heel anders bedoeld.
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2012, 11:29:15 am door michieldh »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal