Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Louisiana opzetten  (gelezen 8445 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bosje

  • Gast
Re: Louisiana opzetten
« Reactie #15 Gepost op: april 01, 2012, 09:57:03 pm »

liever (vooral de eerste keer) extra tijd investeren in het GOED opzetten van de tent, dan er een haast klus van te maken I:, dat levert namelijk jaren kampeerplezier op :K.

Wij deden met onze arizona er de eerste keer (thuis op een grasveldje, wel met originele boekjes, en een eigenwijs karakter) ca 4,5 uur over.
Na 7 jaar zette ik hem nu in ca 3 uur strak, inclusief de inrichting. (inmiddels is ie ingeruild voor een Jametic, die mag zich dit jaar gaan bewijzen :>)
Gelogd

hermanusb

  • Gast
Re: Louisiana opzetten
« Reactie #16 Gepost op: april 02, 2012, 01:50:27 pm »

Wij gaan sowieso alle tijd nemen die we nodig hebben.

Ik heb gelukkig al wel de nodige kampeer ervaring met opzetten van tenten en dergelijke.
Alleen de louisiana is voor ons nieuw.

We zijn er al achter dat we moeten uitgaan van minimaal 2 uur plus de tijd om ervaring op te doen.
Ook 2 uur dus maakt 4 uur in totaal, alles sneller is meegenomen.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Louisiana opzetten
« Reactie #17 Gepost op: april 02, 2012, 02:12:00 pm »

Eerst thuis, alles rustig eens opzetten. Dat voorkomt veel ellende en verrassingen bij de daadwerkelijke vakantie. Ik heb op het forum ergens de bouwtekeningen geplaatst.
Gelogd

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re: Louisiana opzetten
« Reactie #18 Gepost op: april 30, 2012, 02:14:22 pm »

Zeker op voorhand een keer thuis proberen. Wij hadden een nieuwe gekocht vorig jaar (model 2011) en bij het opzetten bleek er een verkeerd bouwplan in te zitten. Door dat toeval heb ik wel dit forum ontdekt  :>
Bouwplannetjes afgedrukt en dan maar verder opgezet.
Bleek er in het pakket nog een verkeerde stok meegeleverd. Dat hebben we dus kunnen oplossen voor we ECHT op vakantie gingen.

Dus een keer zonder stress thuis uitproberen doet heel veel wonderen.

Op aanraden van enkele leden op dit forum hebben we de stokken ook gelabeld met gekleurde tape (gebruikt voor elektrische installaties). Afhankelijk van in welke fase je de stokken nodig hebt, geef je ze een andere kleur. Kan je bij het uitladen van de zakken met stokken supersnel aan het werk! zeker als het begint te regenen terwijl je aan het klappen bent, ben je blij dat het snel vooruit gaat  :P
Gelogd

mars

  • Gast
Re: Louisiana opzetten
« Reactie #19 Gepost op: april 30, 2012, 07:35:21 pm »

Tip: laat je horloge thuis! Tijd is toch niet belangrijk. Je hebt tenslotte vakantie!

Yep! Zoals op mijn kentekenplaathouder te lezen....... ik heb geen horloge, ik heb de tijd ........ :#
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Louisiana opzetten
« Reactie #20 Gepost op: april 30, 2012, 07:45:43 pm »

Geen zorg. Zat mensen om te helpen (al is het van de wal in de sloot  :H )

En ook wij hebben met ons nieuwe kampeermiddel met hemelvaart slechts 1 maal proef-ervaring, dus we kunnen de lachers (die er maar weinig zijn) samen delen. Gedeelde smart is halve smart. Welk plekje heb je... ben wel nieuwsgierig geworden. Ik kom zeker even buurten  :J
Gelogd

wendyenbob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Louisiana opzetten
« Reactie #21 Gepost op: mei 04, 2012, 06:33:32 pm »

Wij hebben 9 jaar gekampeerd met de Louisiana, de eerste keer duurde inderdaad bijna een halve dag voor alles stond, maar na een paar keer was alles in 2 uurtjes klaar. Incl inrichting en ondertentjes en 3 kleine kinderen in de gaten houden. De afmeting van de totale vouwwagen is 5 m breed en ruim 5 m lang, daar komt de dissel dan nog bij.
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Louisiana opzetten
« Reactie #22 Gepost op: mei 04, 2012, 09:09:26 pm »

Ik snap dat niet dat jullie zolang bezig zijn.

Ik heb pasgelden de vouwwagen(alpen kreuzer Allure) alleen opgezet. In 1 uur en 15 minuten.
Geheel afgespannen en ingericht. Alleen zonder luifel.

Voorheen alleen maar tenten gehad.

Zijn de nieuwe generatie vouwwagen moeilijker op te zetten of ben ik gewoon snel???
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Louisiana opzetten
« Reactie #23 Gepost op: mei 04, 2012, 09:53:48 pm »

Ik snap dat niet dat jullie zolang bezig zijn.

Ik heb pasgelden de vouwwagen(alpen kreuzer Allure) alleen opgezet. In 1 uur en 15 minuten.
Geheel afgespannen en ingericht. Alleen zonder luifel.

Voorheen alleen maar tenten gehad.

Zijn de nieuwe generatie vouwwagen moeilijker op te zetten of ben ik gewoon snel???

Misschien komt het dat jij het hier over een heel ander merk vouwwagen hebt?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Louisiana opzetten
« Reactie #24 Gepost op: mei 04, 2012, 10:42:59 pm »

Ik snap dat niet dat jullie zolang bezig zijn.

Ik heb pasgelden de vouwwagen(alpen kreuzer Allure) alleen opgezet. In 1 uur en 15 minuten.
Geheel afgespannen en ingericht. Alleen zonder luifel.

Voorheen alleen maar tenten gehad.

Zijn de nieuwe generatie vouwwagen moeilijker op te zetten of ben ik gewoon snel???

Het hangt compleet van het type vouwwagen af wat je hebt. Je hebt vouwwagens die zo gemaakt zijn dat ze snel staan en geschikt zijn om mee rond te trekken. Andere vouwwagens zijn weer meer geschikt voor een seizoensplek om te laten staan.
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Louisiana opzetten
« Reactie #25 Gepost op: mei 05, 2012, 12:56:17 am »

Ik dacht dat klappers geen echte seizoensklappers waren.
Maar dit meer voor de sleurhutten zijn,
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Re: Louisiana opzetten
« Reactie #26 Gepost op: mei 05, 2012, 09:32:40 am »

Ik dacht dat klappers geen echte seizoensklappers waren.
Maar dit meer voor de sleurhutten zijn,

De Jamet Louisiana is een AllSeason klapper ha

Sent from my X10i using Tapatalk
Gelogd

avballeg

  • Gast
Re: Louisiana opzetten
« Reactie #27 Gepost op: mei 10, 2012, 10:02:20 am »

Wij gaan zondag voor het eerst "echt" kamperen met onze nieuwe Louisiana uit 2011.
We hebben hem al proef opgezet op een grasveldje in de buurt en dat ging best goed.
Met de weersverwachtingen van komende week gaan we uiteraard ook het vaste grondzeil erin ritsen.
Maar dat hebben we nog nooit gedaan. Nu een vraag aan jullie.
Wat kun je het beste doen, eerst de hele voortent opzetten en dan het grondzeil erin, of eerst het grondzeil en dan de voortent daarop opzetten?

Bedankt alvast!
Gelogd

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re: Louisiana opzetten
« Reactie #28 Gepost op: mei 10, 2012, 02:27:05 pm »

Wij gaan zondag voor het eerst "echt" kamperen met onze nieuwe Louisiana uit 2011.
We hebben hem al proef opgezet op een grasveldje in de buurt en dat ging best goed.
Met de weersverwachtingen van komende week gaan we uiteraard ook het vaste grondzeil erin ritsen.
Maar dat hebben we nog nooit gedaan. Nu een vraag aan jullie.
Wat kun je het beste doen, eerst de hele voortent opzetten en dan het grondzeil erin, of eerst het grondzeil en dan de voortent daarop opzetten?

Bedankt alvast!

Hey hey, wij zijn vorig jaar 2 keer gaan kamperen met onze Lousiana 2011 en hebben hem in die 2 kampeertrips 3 keer opgesteld en afgebroken. De eerste keer hebben we het grondzeil achteraf ingeritst. De volgende keren hebben we het wat gelijktijdig gedaan. Je loopt immers het risico dat als je eerst je voortent helemaal opstelt en aanspant, je het grondzeil er niet meer goed aangeritst krijgt. Dus best eerst leggen (de pootjes van de voortent komen ook op het grondzeil te staan) en vastritsen aan de wagentent kant (dan kan het al niet meer gaan lopen) en dan deel per deel de voortent erop vastzetten en van zodra mogelijk het kuipgrondzeil aan de zijkanten en aan de voorkant vastritsen. Van zodra alles vastzit, kan je de plooien proberen uit de kuip te krijgen.
Vooral goed opletten op een nat kuipzeil. Ik stond er vorige zomer met blote voeten op toen het begon te regenen en ben toen uitgegleden en enorm hard gevallen. Gelukkig zonder ernstige gevolgen. Maar een gewaarschuwd mens is er twee waard  :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal