Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Rubbers vervangen hoe?  (gelezen 6500 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Super Bobo

  • Gast
Rubbers vervangen hoe?
« Gepost op: mei 03, 2012, 07:47:28 pm »

Hallo,

Net terug met de VW arizona. Ging allemaal prima.
Maar er is een rubber (waar de haring aan vast moet) kapot gegaan, tevens zag ik dat de andere rubbers ook aan vervanging toe zijn.
Maar hoe vervang je de rubbers? Ik krijg ze volgens mij nooit meer hoe ze origneel zaten.
Of heeft iemand anders een slimme oplossing??
en weet iemand waar je de orinele rubbers kunt krijgen (bijvoorbeeld de rubbers waarmee je de raampjes kunt vastzetten als ze omhoog gerold zijn)

 
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Rubbers vervangen hoe?
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2012, 07:53:58 pm »

door het lusje heen steken en dan de rubber door de andere rubber steken.

Soort stropdasje maken.

Anders gaat het niet of je moet met elasctische touw werken.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Rubbers vervangen hoe?
« Reactie #2 Gepost op: mei 04, 2012, 10:33:52 am »

Inderdaad, een leeuwerikskopje maken. (dus het rubber door het oog en daarna door zichzelf steken).

Rubbers zal je regelmatig moeten vervangen, ze verteren door licht, spanning en een totaal gebrek aan onderhoud. Kosten zijn laag, een paar euro per jaar. Ik heb altijd een aantal op voorraad, dan grijp je nooit mis.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

bosi

  • Gast
Re: Rubbers vervangen hoe?
« Reactie #3 Gepost op: mei 04, 2012, 10:56:45 am »

en weet iemand waar je de orinele rubbers kunt krijgen (bijvoorbeeld de rubbers waarmee je de raampjes kunt vastzetten als ze omhoog gerold zijn)

Zijn dat van die langwerpige rubbers met een rubber oog?
Die kun je bij elke dealer kopen, die trigano en/of jamet in zijn pakket heeft, kosten maar een paar cent (dacht 20-30 cent per stuk) en als je belt willen ze het wellicht wel opsturen (kan gewoon in een enveloppe).
Gelogd

Super Bobo

  • Gast
Re: Rubbers vervangen hoe?
« Reactie #4 Gepost op: mei 04, 2012, 02:10:42 pm »

Ja klopt van die rubbers met een rubber oog.
maar ik bedenk me net dat daar hetzelfde voor geldt als de andere rubbers (nl: krijg ze nooit meer zoals ze orgineel zaten)
Dus dan ook maar op de "stropdas manier"lijkt me.

Bedankt voor de info allemaal
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Rubbers vervangen hoe?
« Reactie #5 Gepost op: mei 04, 2012, 03:37:29 pm »

De raamrubbers-met-het-oog kan je bij de Jamets over zo'n plastic rozet doen. Kost enige moeite, maar past prima.

Als knoop-o-fiel vraag ik me af hoe je hier het leeuwerikskopje kunt toepassen, maar dat is geheel off topic.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Roberto

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 20
  • Merk Vouwwagen: Jametic 2010
Re: Rubbers vervangen hoe?
« Reactie #6 Gepost op: mei 04, 2012, 03:39:37 pm »

Hallo,
wij kamperen al jaren met wat oudere jamet vouwwagens, en dat betekent dat ik elk jaar een paar rubbers met een oog moet vervangen.
Ik heb dan ook altijd wel reserve rubbers mee. De nieuwe rubbers zitten dan echt wel zoals ze origineel zaten, hoor.
Wat niet wegneemt dat je natuurlijk ook andere rubbers kan gebruiken.

Roberto
Gelogd
Roberto

Dammetje

  • Gast
Rubbers vervangen hoe?
« Reactie #7 Gepost op: mei 05, 2012, 10:37:32 am »

Het is een oud trukje van toen we nog niet in de wegwerpmaatschappij leefden, maar als je je rubbers elk jaar even licht inspuit met zuurvrije vaseline (was altijd te koop bij fietshandel) dan kun je jaren met dezelfde rubbers doen. Ik denk dat het ook lukt met silionen spray. Natuurlijk niet op je tent spuiten. Een andere optie is het aanschaffen van die elastieken. Die heb je vaak in verschillen de kleuren die staan voor de sterkte!
Gelogd

FiPe

  • Gast
Re: Rubbers vervangen hoe?
« Reactie #8 Gepost op: mei 08, 2012, 08:45:25 pm »

Had toevallig een aantal messing harpjes over gehouden aan mijn zeilboot avontuur in mijn jonge jaren.
Harpje door de lus en nieuwe elastiek en klaar.
Degene die mijn, bij Vervat ingeruilde, Jamet Arizona 2003 (executieverkoop) gekocht heeft boft.
Deze harpjes kan je bij elke watersport winkel kopen.
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re: Rubbers vervangen hoe?
« Reactie #9 Gepost op: mei 09, 2012, 03:29:21 pm »

Rubbers kun je gewoon universeel kopen bij de kampeerwinkel. VAn elke soort hebben we altijd een paar pakjes bij.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Rubbers vervangen hoe?
« Reactie #10 Gepost op: mei 09, 2012, 04:01:14 pm »

Had toevallig een aantal messing harpjes over gehouden aan mijn zeilboot avontuur in mijn jonge jaren.
Harpje door de lus en nieuwe elastiek en klaar.
Degene die mijn, bij Vervat ingeruilde, Jamet Arizona 2003 (executieverkoop) gekocht heeft boft.
Deze harpjes kan je bij elke watersport winkel kopen.

Op onze piramide tent hadden wij een soortgelijke oplossing, omdat de orginele rubbers bij de slikranden, doorlussen zijn heen gehaald (lus is dus vastgenaaid om het rubber heen), krijg je deze nooit meer zoals orgineel, 'het rubber door de lus heen trekken en dan met een leeuwerikje door zich zelf halen werkt, maar doordat het rubber in zichzelf gedraaid zit, gaat hij veel sneller kapot, juist op die plaats waar het gedraaid/gewrongen zit. Wij hebben toen een partijtje kleine RVS sleutel ringen gekocht bij de de doe het zelf en deze door de lussen heen gehaald en daarna de rubber lus door de sleutelring en dit werkt perfect en is een goedkope oplossing. Wel RVS gebruiken want anders heb je zo roestvlekken in je doek. Voor onze VW gaan we dus de zelfde sleutelringen gebruiken.
Wat ook werkt zijn van de geplastificeerde haken met een elastieken lus, zeker als je wat scheef staat en de rubbers net te kort zijn.

http://www.kampeermarkt.com/Umefa-Tentspanner-met-haak-60-290-00.html
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re: Rubbers vervangen hoe?
« Reactie #11 Gepost op: mei 09, 2012, 04:24:45 pm »

Wij halen de rubbers ook niet door elkaar heen, maar gebruiken de rubbers dubbel gevouwen. Heel stevig zo. Ze zitten dan echter niet vast aan de tent.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal