Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: waterpas zetten vouwwagen hoe?  (gelezen 5466 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Super Bobo

  • Gast
waterpas zetten vouwwagen hoe?
« Gepost op: mei 04, 2012, 02:13:24 pm »

Hallo,
Laatst de VW opgezet volgens de obelink instructies.
Daarin ston het volgende:
1. eerst waterpas zetten en daarna de poten uitdraaien.


Dit terwijl ik dacht dat je het waterpas zetten o.a. met de poten moest doen.
Hoe doen jullie dat??
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: waterpas zetten vouwwagen hoe?
« Reactie #1 Gepost op: mei 04, 2012, 02:35:24 pm »

Dit onderwerp is al zeer vaak en uitvoerig besproken op dit forum, heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?

Maar om ook even antwoord te geven: bij veel wagens gebruik je de poten *alleen*  voor het stabiliseren, niet voor het waterpas krijgen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: waterpas zetten vouwwagen hoe?
« Reactie #2 Gepost op: mei 04, 2012, 02:52:29 pm »

Dit onderwerp is al zeer vaak en uitvoerig besproken op dit forum
Hmm... dat antwoord is ergens de afgelopen dagen ook al eens gegeven toen ik die vraag stelde. En ik heb nu ff gezocht op het keyword "waterpas" maar van de vijf pagina's met results die dat oplevert was er slechts één die 'waterpas' in het subject had. En dat is deze thread.
Mijn vermoeden is dus dat het overal wel hap-snap ter sprake is geweest en beantwoord is geweest, maar dat het nergens een subject is geweest. Laat staan dat er ergens een overzicht is dat aangeeft bij welke vouwwagen welke manier hoort, wat naar mijn idee wel makkelijk zou zijn om naar te verwijzen. Het is niet ondenkbaar dat mensen hun wagen opkrikken met poten die daar niet voor geschikt zijn, terwijl ze menen de juiste manier te gebruiken.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: waterpas zetten vouwwagen hoe?
« Reactie #3 Gepost op: mei 04, 2012, 03:07:36 pm »

Laat ik het dan zo zeggen: ik heb al meerdere malen op dit forum antwoord gegeven op deze zelfde vraag. Misschien inderdaad verstopt in andere topics, dat kan zijn en helaas kan ik dat niet zo overzien.   ::)

Dat alleen dit topic gevonden wordt met het woord 'waterpas' in het subject doet het ergste vrezen voor de zoekfunctie, want zeer recent hadden we ook

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,9176.0.html

waar toch ook wel degelijk dat woord in voor komt.

Wanneer iemand zich geroepen voelt een dergelijk overzicht van welke methode bij welke wagen te maken is ie welkom, ik weet hoe het bij mijn (merk) wagen werkt en dat is voor mij even voldoende  ;)

edit:

en ook nog

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5462.0.html

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6621.msg70987.html#msg70987

Toch wat vaker besproken (en vindbaar) dus?


« Laatst bewerkt op: mei 04, 2012, 03:10:58 pm door NielsP »
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: waterpas zetten vouwwagen hoe?
« Reactie #4 Gepost op: mei 04, 2012, 03:08:07 pm »

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: waterpas zetten vouwwagen hoe?
« Reactie #5 Gepost op: mei 04, 2012, 03:43:33 pm »

Het hangt heel erg van de wagen en steunen af: Onder veel Holtkampers zitten vrij heftige steunen, die lijken geschikt om mee te stellen, onder Jamet en Trigano (de merken die we zelf hebben(gehad)) zitten steunen die niet geschikt zijn om mee te stellen, alleen om te fixeren.

Met de Jamet Louisiana deden we het als volgt: de wagen neerzetten, zodat hij in de breedte ong. waterpas staat. Met het neuswiel de wagen waterpas stellen, ietsje te laag. Dan de poten aan de keukenzijde uitdraaien, redelijk vast (wagen komt een heel klein beetje uit de vering). Met het neuswiel de wagen echt horizontaal zetten en daarna de voorsteunen uitdraaien. Neuswiel lekker laten staan. Dan hadden we een stabiele wagen.

Afgelopen zomer deden we het anders (waterpas vergeten en toch 1000 km van huis) en toen hadden we voor het eerst een schuddende wagen als je de wagen iets deed (erin stappen, spelende kinderen in een slaapcabine)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: waterpas zetten vouwwagen hoe?
« Reactie #6 Gepost op: mei 04, 2012, 03:55:42 pm »

Dat alleen dit topic gevonden wordt met het woord 'waterpas' in het subject doet het ergste vrezen voor de zoekfunctie, want zeer recent hadden we ook

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,9176.0.html
Toch wat vaker besproken (en vindbaar) dus?
I stand corrected.  WW In die zin, dat er inderdaad meer subjects zijn met dat keyword, waar ik dus overheen gekeken heb, waarschijnlijk omdat ik vooral op zoek was naar een onderwerp dat specifiek ingaat op dat verschil in het gebruik van de pootjes. Voor een antwoord daarop is geen subject. En wie dat voor zijn situatie zoekt, zal niet eenvoudig vinden.

Wanneer iemand zich geroepen voelt een dergelijk overzicht van welke methode bij welke wagen te maken is ie welkom, ik weet hoe het bij mijn (merk) wagen werkt en dat is voor mij even voldoende 


Ja, zo werkt het natuurlijk niet in een forum. Forums werken bij de gratie van kennis delen...

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,9176.0.html

Kleine moeite, groot plezier (?)
Thnx, maar dat gaat over hoe lang mensen erover doen. Niet over de functie c.q. het juiste gebruik van de pootjes. Toen ik die vraag daarover stelde, werd hetzelfde antwoord gegeven als nu aan Super Bobo. Feit is echter, dat het antwoord dus niet te vinden is in een eenduidige bron, uitgaande van een vouwwagenmerk of -type.

Ik heb er dus maar een topicje over gemaakt. Wie in wil brengen kan dat doen en als de mod vindt dat het overbodig is mag het uiteraard ook weer weg.  :)
« Laatst bewerkt op: mei 04, 2012, 03:57:22 pm door Frankie »
Gelogd

primera

  • Gast
Re: waterpas zetten vouwwagen hoe?
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2012, 04:50:02 pm »

Ben denk ik zo maximaal 5 minuten bezig.

Heb ervaring in Meubels stellen.
Dan is de vouwwagen een peule schilletje zal ik maar zeggen.

Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal