Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Arizona 2005 of Jametic 2012???????  (gelezen 4294 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

oscar

  • Gast
Arizona 2005 of Jametic 2012???????
« Gepost op: mei 06, 2012, 09:12:37 am »

Hallo beste lezers

Ik zou wel eens jullie mening willen weten, mijn vriendin en ik zitten in dubio.
Of we onze Arizona van 2005 gaan verkopen en een nieuwe Jametic met voortent uitbouw terug kopen.
Bij de Arizona heb je veel ruimte maar veel werk met op bouw en afbreken. :(
Bij de Jametic heb je in mijn ogen veel minder werk  :# en bij de nieuwe types heb je niet van die dubbele slikranden.

Alvast bedant voor jullie mening.
Oscar
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Arizona 2005 of Jametic 2012???????
« Reactie #1 Gepost op: mei 06, 2012, 09:19:12 am »

De vraag is : Hoe kamperen jullie?

5 weken op 1 plek, met 5 personen? Dan lijkt de Arizona mij het handigst.

Als je ook buiten de zomervakantie om een paar keer op pad wil, of erin 2 of meer keer wil verplaatsen, dan zou ik de Jametic nemen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Arizona 2005 of Jametic 2012???????
« Reactie #2 Gepost op: mei 06, 2012, 09:30:50 am »

Zag al dat jullie ook naar het klapweekend komen, dus meer dan een kampeermoment per jaar. Met een kind is de Jametic prima, wij vonden uiteindelijk met 2 (maar daarbij gaan we ook naar koudere streken) kids de Odyssee (helemaal vergelijkbaar in formaat en opzetgemakt) voortent te klein worden, en daarom is hij bij ons vervangen voor wat anders. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk!

Hij staat natuurlijk wel lekker snel, en maakt dat je evt. ook onderweg voor een overnachting gaat klappen, als je verder gaat rijden.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Arizona 2005 of Jametic 2012???????
« Reactie #3 Gepost op: mei 06, 2012, 09:42:30 am »

Wij zijn van een lousiana naar een jametic gegaan nooit spijt gehad.
Ik vind het ruim genoeg maar wij leven eigenlijk altijd onder de luifel en zitten alleen als het echt slecht is binnen.
Dan houd het niet over maar is voor ons goed te doen. 4 personen.

alleen een groot nadeel blijven die vele haringen die er nodig zijn en de wat knullige luifel.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Angel

  • Gast
Re: Arizona 2005 of Jametic 2012???????
« Reactie #4 Gepost op: mei 06, 2012, 01:44:49 pm »

Soort gelijk verhaal als Alex. Alleen zijn wij vorig jaar nieuw in de vouwwagen gestapt toen via MP een arizona gekocht met 2 kids dachten we lekker veel ruimte om binnen te spelen. We zijn er mee naar Zuid-Frankrijk gegaan en hadden een grote campingplaats gelukkig (150m2). Maar  wanneer je een plek hebt van bijvoorbeeld 100m2 wat vrij normaal is heb je niet meer zoveel buiten ruimte over (arizona met luifel een meter of 10 lang en 5 meter breed pus een auto erbij) en wanneer naar de zon gaat zit je toch liever buiten dan binnen. Wij hebben voor dit jaren een nieuwe 4X4 gekocht (uiteindelijk ook met een gastencabine, waarbij de breedte ook wel 6 meter is en zonder luifel ook al een lengte van 6,5 meter maar daar kun je dan nog wat meespelen qua ruimte). Grote voordeel is dat is sneller staat.

Kortom de het vouwwagen gebeuren is ons bevallen. De Arizona is goed te doen als je een tussenstop maakt op een camping voor 1 nacht zet je alleen de wagenbak neer en ben je in een 15 a 20 minuten klaar. De 4X4 staat voor een tussenstop ook ongeveer in de snelheid als je er geen grondzeil in doet en niet te veel haringen en geen gastencabine. Totale opzettijd voor het geheel bij de arizona moet je minimaal een uur voor tellen en voor de 4X4 een half uur denk ik.

Het is een heel verhaal weet niet of je er wat aan hebt, omdat wij nu eigenlijk qua oppervlakte nog net zoveel plek kwijt zijn als we alles op zetten als met de arizona. De 4x4 staat alleen veel sneller en ons voordeel is ook dat er een inritsbaar grondzeil inzit en dat was bij onze oude arizona niet.
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re: Arizona 2005 of Jametic 2012???????
« Reactie #5 Gepost op: mei 06, 2012, 01:54:42 pm »

Jametic 2012! Dat is wat ik heel graag zou willen, onze Arizona van 2005 inruilen voor een nieuwe Jametic. Vooral als je naar warmere streken gaat heb je zo'n grote voortent helemaal niet nodig. Wij hebben de laatste 3 jaar onze voortent thuisgelaten, alleen met luifel gekampeerd, ging heel goed. Dus zodra het kan, gaan wij voor de Jametic.
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re: Arizona 2005 of Jametic 2012???????
« Reactie #6 Gepost op: mei 06, 2012, 03:33:15 pm »

Wij hebben eerst gekampeerd met een trigano oceane, qua opzetten vergelijkbaar met de arizona. Duurt verschrikkelijk lang dat opzetten, maar wel een grote voortent. Deze hebben wij echter niet nodig. Vandaar gekozen voor een jametic, staat snel en groot genoeg voor ons gezin met één kind. Met slecht weer kunnen we in de bak zitten en onze zoon kan in de voortent spelen. HIj slaapt in een ondertent, maar kan evt. ook tussen de bankjes liggen. De luifel van de jametic is wel minimaal. Wij hebben bij atomatent een grotere luifel laten maken.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Arizona 2005 of Jametic 2012???????
« Reactie #7 Gepost op: mei 06, 2012, 03:37:33 pm »

Ik zou voor de Jametic gaan. Ik weet niet met hoeveel personen bent, maar wij hebben een jaar of 8 in een jametic rondgetrokken. Daarvoor hadden we een Louisanna. We vonden de ruimte te groot, langer tijd nodig om op te bouwen, allemaal losse stokken en tentdoek wat ruimte en gewicht inneemt.
Gelogd

FiPe

  • Gast
Re: Arizona 2005 of Jametic 2012???????
« Reactie #8 Gepost op: mei 06, 2012, 03:52:39 pm »

Wij hebben vorig jaar april onze Arizona 2003 bij Vervat ingeruild voor de Jamet 4x4 2010.
Hoofdreden om van de Arizona naar de Jametic over te stappen was het inritsbare grondzeil.
Je hoeft maar één keer het regenwater door je tent hebben stromen (en rennende veldmuizen daarachter aan) en de belangrijkste stap om te vervangen is gezet.
De echte druppel was in 2010 met vakantie in Italië om bij 30C de Arizona opzetten en bij 35C weer af te breken.

Onze ervaring leert dat met onze vier (klein)kinderen, bij slecht weer, voldoende leefruimte in de tent aanwezig is.
Maar samen met schoonzoon en dochter is het, bij slecht weer, te krap.

Absolute voordeel van de Jametic boven de Arizona is dat midden in de nacht niet meer over elkaar heen gekropen hoeft te worden voor een bezoekje aan het chemisch toilet.
Gelogd

oscar

  • Gast
Re: Arizona 2005 of Jametic 2012???????
« Reactie #9 Gepost op: mei 06, 2012, 04:26:42 pm »

Hallo allemaal

Bedankt voor jullie positieve reacties.
De dingen die jullie aanhalen zat ik zelf ook aan  te denken, en dus geeft het mij een goed gevoel dat jullie ervaringen ook zo zijn.
We gaan dit jaar voor het eerst naar Frankrijk hopelijk het mooie weer op zoeken, en als dit bevalt willen we vaker richting het zuiden.
En we willen vaker als het weer mee werkt een weekend weg.

Ik denk gouw een koper zoeken voor onze Arizona  :#
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Arizona 2005 of Jametic 2012???????
« Reactie #10 Gepost op: mei 13, 2012, 09:27:13 pm »

Ik denk gouw een koper zoeken voor onze Arizona  :#
zou ik zeker doen, ook wij zijn over gestapt van Arizona naar Jametic, voor de al eerder genoemde voordelen,  WW WW
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal