Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jametic 4x4  (gelezen 4796 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mel-6

  • Gast
Jametic 4x4
« Gepost op: mei 20, 2012, 07:04:24 pm »

Hallo allemaal,

Wij hebben onlangs een Jametic 4 x 4 gekocht. Zijn er leden die er eenzelfde hebben?? Ben erg benieuwd hoe deze bevalt met betrekking tot een gezin met 2 kinderen van 6 en 8 jaar..
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Jametic 4x4
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2012, 07:12:32 pm »

Welkom.
Er zijn leden die er 1 hebben weet ik.
Hoor ik niet bij iig

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Jametic 4x4
« Reactie #2 Gepost op: mei 20, 2012, 08:25:36 pm »

Wij hebben 8 jaar de "gewone" Jametic gehad. Ook wij hebben 2 kinderen. Toen we er voor het eerst mee weg gingen waren die ook 8 en 6 jaar oud. Ging prima. Ruim voldoende ruimte. Een een gemak met opzetten. Binnen iets meer dan een half uur stond alles. Maar wij hadden dan ook een bepaalde opzet volgorde wat uiteindelijk de snelste manier bleek. We gingen vanaf het beging al veel rondtrekken op 3 weken ongeveer 5 รก 7 campings. De reden dat we hem nu niet meer hebben is niet het gemak en de ruimte maar de zwaarte van de keuken. Ik kon dit niet meer tillen vanwege rug/schouderklachten. Anders hadden we hem niet weggedaan. Als je vragen hebt ik beantwoord ze graag. Succes met jullie Jametic 4x4 heel veel klapplezier.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Jametic 4x4
« Reactie #3 Gepost op: mei 20, 2012, 11:08:17 pm »

Hier een jametic 4x4 eigenaar sinds vorig jaar met een dochter van 6 en een zoon van 10.
Vouwwagen bevalt prima. Wij staan het hele  voorseizoen in de buurt, onze zoon slaapt dan in het begin onderin, onze dochter slaapt in de breedte op een halve bedplank in een zelf gefabriceerd tentje links (zolang ze nog geen 1m50 is gaat dat goed) ergens op het forum dwaalt hier nog een foto van rond. Kleding nemen wij mee in grote curves 'schatkisten' die precies onder de beplant passen, (ook onderweg). Zodra het 's nachts wat beter weer is slaapt onze zoon buiten in zijn eigen tentje.
Qua ruimte is het goed te doen; kinderen zitten graag "boven" in de bak op het voorste gedeelte te spelen. Genoeg plek in tent voor tafel en stoelen.
Keuken is inderdaad niet de lichtste maar dat was die van onze trigano ook niet. We hebben nu de wielen klaarliggen.
In de zomer gaan we naar Frankrijk. Dan slaapt onze zoon sowieso in zijn eigen tentje en slaapt onze dochter onderin. Meestal gaan we in drie weken naar drie campings. Klappen en inrichten gaat vlug. In een half uurtje zit je voor je tent.
Tja ik weet niet wat je nog meer wilt weten? Vraag maar raak zou ik zeggen.
Gelogd

PeterKr

  • Gast
Re: Jametic 4x4
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2012, 11:26:23 pm »

Hallo Mel,

wij voldoen niet geheel aan je doel groep wij hebben 3 kids 15/13/5 jaar, wij hebben vorig jaar een 4x4 gekocht en deze bevalt ons zeer goed.
De jongste slaapt in zijn campingbed in de bak, de middelste starte in de onder tent maar naar 5 keer haar hoofd gestoten te hebben gingen de zussen bij elkaar in de zij tent slapen.
We denken er over om voor de oudste nu een tentje mee te nemen van de Decathlon.
De jongste gebruikt overdag de bak als zijn speelplek.

gr Peter
Gelogd

Mel-6

  • Gast
Re: Jametic 4x4
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2012, 11:02:04 am »

Bedankt voor de snelle reactie,wat ik me afvroeg als je die ondertent gebruikt hebben jullie daar zijl onder liggen?
De zijnent die Peter bedoelt is dat zo een gastencabine?,zit daar een grondzeil in?
Waar bergen jullie alle spullen op, is er bv ruimte ergens jassen op te hangen of zo?
Verder vroeg ik me af hoe jullie dat met verlichting doen?
Gr.melanie
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: Jametic 4x4
« Reactie #6 Gepost op: mei 21, 2012, 11:16:03 am »

Wij hadden altijd plastic onder de ondertent liggen. Maar de haringen lieten wij achterwegen. Ook hing de ondertent er altijd standaard onder, ook tijdens het inklappen. Als er geen kind in sliep was het opbergruimte. Jassen hingen bij ons in de linkerhoek aan een haak http://www.de-wit.nl/nl/draadkapstok-4-haken. Deze lieten we ook altijd aan de tentstok zitten. Voor de verlichting gebruikten wij deze lamp http://www.kampeermarkt.com/Crusader-Lion-230-volt.html deze klemde wij vast aan de paal bij de slaapkabine. Gastencabine hebben wij nooit gehad. De kids gingen uiteindelijk in een Quechua waar ze nu nog steeds in liggen. Wij hadden toen de kids klein waren een dakkoffer hier zaten de spullen in die we niet elke dag nodig hadden. Werkte als een soort kast. Onze kleding hadden we in stapelkistjes (die je bij de groenteboer ziet). Stonden tijdens de reis in het gangpad en als we stonden werden ze opgestapeld in de linkerhoek. Ideaal vinden wij ieder zijn eigen kistje en geen gekreukeld spul. We doen dit nog steeds. Voorraad zoals eten en speelgoed ging in de bakken. Het bed was opgemaakt en daarboven op lagen de slaapzakken van de kids. Koelkast hadden we achter in de auto staan.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Jametic 4x4
« Reactie #7 Gepost op: mei 23, 2012, 02:37:00 pm »

Wij hebben onder de ondertent en onder de voortent trouwens ook altijd een grondzeil liggen. Blijft het ondertentje ook schoner. Haringen op de hoeken doen wij wel. Onze zoon ligt niet geheel stil 's nachts en hij vond het toch fijner als de hoeken toch vast waren.

Wij hebben van zo'n universele kapstok die je met klittenband vastmaakt aan de garderobe stang daar hangen wij jassen, handdoeken e.d aan.
Onze overige kleren laten wij altijd in onze krat zitten. Verder inderdaad veel spulletjes in de bakken. De koelbox hebben wij naast de keuken op zo'n koelboxstandaard staan, daaronder kan een afgesloten kratje met levensmiddelen die niet meer in het keukentje passen.

Als we langer op een plek blijven hebben we deze kast (http://www.kampeergoed.nl/campingkast-campart-oxford-bruin-pc-3658.html?cPath=0_71_77_2373_2368&osCsid=1cfe54a5c2758c5bb12925c2f1aa8a8e) in de voortent staan. Daaraan kun je van die metalen ophangkapstokjes hangen,http://www.vrijbuiter.nl/tenten/tent-accessoires/vrijbuiter-outdoor-tentkapstok/ .Wij hebben ze aan drie kanten hangen; een jassenkant, een handoekenkant en een toillettassenkant.

Tenslotte kun je aan de schuine stokken ook nog van die spinhaken ( van die elastieken lussen met een spin eraan) vastmaken, hieraan kun je ook dingen ophangen.
En wij hebben aan de stok die aan de voorkant naast de keuken staat een kapstokje voor de theedoeken enz. http://www.vakantiewereld.com/draadkapstok-staal-4-armen-p-9722008.html

Als verlichting hebben wij een looplamp aan het plafond hangen, ook aan zo'n spinhaak die aan de dakstok zit, het snoer bovenlangs weggewerkt door dat gat in het "voorschot" en dan bovenlangs naar de zijkant. Uiteraard kun je ook een gezelliger ogend lampje op die manier ophangen ( of een minder felle gloeilamp erin)
Gelogd

FiPe

  • Gast
Re: Jametic 4x4
« Reactie #8 Gepost op: mei 23, 2012, 09:32:19 pm »

Hoi Mel,

Wij hebben een half jaar een 4x4 model 2010 gehad en deze ingeruild voor de 4x4 CP model 2011.

Ik zou graag willen weten of je de 4x4 model 2010 of 2011 heb gekocht.
Model 2010 is terug geroepen i.v.m. krimp tent, lekkend dekzeil en ophanging schokbrekers.
Model 2011 is terug geroepen i.v.m. ophanging schokbrekers.

Dit breng ik onder jouw aandacht omdat je nu nog maatregelen kan nemen om met veel plezier vakantie te vieren.

Onze ervaringen:
Met onze twee kleinkinderen is het goed kamperen geweest met de 4x4 model 2010.
De een slaapt in de ondertent en de ander slaapt in de bak.
Wij kamperen aanstaande weekend met onze kleinkinderen voor het eerst in onze 4x4 CP en verwachten dan ook geen problemen.

Ondanks de vele kinderziektes die onze 4x4 had hebben wij ongelooflijk veel genoten van deze vouwwagen.
Gelogd

PeterKr

  • Gast
Re: Jametic 4x4
« Reactie #9 Gepost op: mei 23, 2012, 09:59:59 pm »

Hallo Melanie,

Aan de gasten cabine zit het grondzeil aanvast, je rits de zijkant los en daar rits je de gastencabine aanvast.
Alleen de zijkant kan je niet weghalen deze blijft op de grond leggen.
Wij hadden er vorig jaar geen extra zeil onder het grondzeil liggen maar dat doen we niet meer dit sheeld hopenlijk heel veel poetswerk
De kleding hadden we in tassen, en deze stonden overdag op ons bed.en in de gasten cabine
Jassen en truien hadden we aan de stanghangen tussen de twee cabines in

gr Peter
Gelogd

Mel-6

  • Gast
Re: Jametic 4x4
« Reactie #10 Gepost op: mei 25, 2012, 01:59:00 pm »

hallo allemaal,

bedankt voor de vele reacties en @ FiPe: we hebben een nieuwe 4x4 jametic 2012 gekocht en mag aannemen dat de door jouw genoemde kinderziektes uit dit nieuwe model verdwenen zijn.....

we kunnen weer even verder in onze zoektocht in verband met de inventaris.... nog "goedkope" adressen ( advies? )

Melanie en Ronald
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jametic 4x4
« Reactie #11 Gepost op: mei 25, 2012, 06:50:24 pm »

hallo allemaal,

bedankt voor de vele reacties en @ FiPe: we hebben een nieuwe 4x4 jametic 2012 gekocht en mag aannemen dat de door jouw genoemde kinderziektes uit dit nieuwe model verdwenen zijn.....

we kunnen weer even verder in onze zoektocht in verband met de inventaris.... nog "goedkope" adressen ( advies? )

Melanie en Ronald
Lidl had een campingtafel voor 18 Eu en de Aldi een handig kastje voor iets van 4 tientjes. verder goed shoppen op internet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal