Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Bollend zeil tijdens het rijden  (gelezen 10922 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartencbr

  • Gast
Bollend zeil tijdens het rijden
« Gepost op: juni 09, 2012, 09:20:48 pm »

Met het rijden gaat het zeil van mijn Arizona achter me iets bollen. Geeft op zich niets, maar ik mis nu net wat extra uitzicht vanuit de binnenspiegel, ik kan er dan net niet meer overheen kijken. Nu zaten we te denken om spanbanden te gebruiken, maar dat gaat niet passen. Eigenlijk zou een hele grote spin (die van elastiek) uitkomst bieden, maar zo groot bestaan volgens mij niet. Heeft iemand een tip om het bollen tegen te gaan?
Gelogd

Mel-6

  • Gast
Re: Bollend zeil tijdens het rijden
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2012, 09:26:20 pm »

Heb nog geen tip maar wij haalde vandaag onze splinternieuwe jametic op en hadden hetzelfde onderweg,wij zaten ook aan spanbanden te denken.
Dus ook wij zijn nieuwsgierig naar de tips!
Melanie.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Bollend zeil tijdens het rijden
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2012, 09:27:22 pm »

Met het rijden gaat het zeil van mijn Arizona achter me iets bollen. Geeft op zich niets, maar ik mis nu net wat extra uitzicht vanuit de binnenspiegel, ik kan er dan net niet meer overheen kijken. Nu zaten we te denken om spanbanden te gebruiken, maar dat gaat niet passen. Eigenlijk zou een hele grote spin (die van elastiek) uitkomst bieden, maar zo groot bestaan volgens mij niet. Heeft iemand een tip om het bollen tegen te gaan?

Ik heb bij de Vrijbuiter een zakje haakjes met elastiek gekocht. Die heb ik per twee verbonden met een spanband van een meter of vijf. De haakjes gaan onder het chassis, de spanband (dubbel) over de wagen heen. Werkt perfect!
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Bollend zeil tijdens het rijden
« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2012, 09:36:19 pm »

meer onder het zeil leggen  :#
Gelogd

ILOnA_013

  • Gast
Re: Bollend zeil tijdens het rijden
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2012, 09:38:41 pm »

Met het rijden gaat het zeil van mijn Arizona achter me iets bollen. Geeft op zich niets, maar ik mis nu net wat extra uitzicht vanuit de binnenspiegel, ik kan er dan net niet meer overheen kijken. Nu zaten we te denken om spanbanden te gebruiken, maar dat gaat niet passen. Eigenlijk zou een hele grote spin (die van elastiek) uitkomst bieden, maar zo groot bestaan volgens mij niet. Heeft iemand een tip om het bollen tegen te gaan?

Een grotere binnen spiegel kopen  :P :#

Zonder gekheid, kan je het elastiek niet wat strakker spannen?
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Bollend zeil tijdens het rijden
« Reactie #5 Gepost op: juni 09, 2012, 09:40:22 pm »

Elastiek strakker spannen? Dat is toch gewoon met van die elestiekjes om van die haakjes? Daar valt niets strakker te spannen.
Gelogd

ILOnA_013

  • Gast
Re: Bollend zeil tijdens het rijden
« Reactie #6 Gepost op: juni 09, 2012, 09:42:13 pm »

jawel hoor elastiek korter maken, die van ons is helemaal op en wij stoppen juist extra spullen onder het zeil om het gewapper te voorkomen

en ik heb het over 1 heel lang elastiek die bij ons in de rondte loopt, aan het eind zit er een knoop in, dus die kan je opnieuw knopen. Wij hebben niet 1 elastiekje per haakje
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: Bollend zeil tijdens het rijden
« Reactie #7 Gepost op: juni 09, 2012, 09:41:06 pm »

Soms is bij ons het zeil wat hoger, soms wat lager (afhankelijk van de lading). Je kan het elastiek ook om een extra palletje doen.  Dan wordt het zeil iets strakker naar beneden getrokken .
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Bollend zeil tijdens het rijden
« Reactie #8 Gepost op: juni 09, 2012, 09:46:17 pm »

Met het rijden gaat het zeil van mijn Arizona achter me iets bollen. Geeft op zich niets, maar ik mis nu net wat extra uitzicht vanuit de binnenspiegel, ik kan er dan net niet meer overheen kijken. Nu zaten we te denken om spanbanden te gebruiken, maar dat gaat niet passen. Eigenlijk zou een hele grote spin (die van elastiek) uitkomst bieden, maar zo groot bestaan volgens mij niet. Heeft iemand een tip om het bollen tegen te gaan?
Jawel hoor,dan zou je een aanhangernet moeten gebruiken.
http://www.trailerplus.nl/n3/1434/5924/21390/Netten_maas_45_45_met_elastiek.htm
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Angel

  • Gast
Re: Bollend zeil tijdens het rijden
« Reactie #9 Gepost op: juni 09, 2012, 09:58:28 pm »

Vorig jaar bij onze arizona ook spanbandjes gebruikt, maar dat zat tijdens het rijden ook te klapperen, wat goed te zien was aan het zeil. Dus dat doen we niet meer. Dit jaar op de heen weg veel onder het zeil gelegd en niet veel last gehad. Op de terugweg hadden we op het achterste gedeelte meer liggen dan voor aan. Met als gevolg dat het weer harder bolde. Het elastiek rondom strakker zetten heeft naar mijn idee niet veel nut. Bij ons zat het echt goed strak, maar dan nog hou je, wanneer je er niet genoeg direct onderstopt, dat er ruimte middenop overblijft.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Bollend zeil tijdens het rijden
« Reactie #10 Gepost op: juni 09, 2012, 10:34:23 pm »

Ik leg altijd als laatste de twee inflatable boven op de stoelen. Dit zorgt ervoor dat het zeil rondom mooi strak blijft
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Bollend zeil tijdens het rijden
« Reactie #11 Gepost op: juni 10, 2012, 08:09:12 am »

Het bollen komt door het vacuum van de rijwind die over de wagen gaat. Wij stoppen wat spullen onder het zeil zodat het een beetje rond en strakker staat. Daarnaast heb ik van die lange elastieken van een meter ergens op de kop getikt en aan elkaar geknoopt. Ik span er daarvan 3 over onze Jametic, schuin overdwars. Op de randen van het bed heb ik wel een stuk schuimrubber tussen elastiek en dekzeil om beschadigen te voorkomen. Dan heb ik totaal geen last meer van gewapper. Maar als je niets onder het dekzeil doet blijft het wapperen, ondanks de elastieken. Het moet gewoon een beetje strak staan. Overigens kost het elastiek wat al aan het dekzeil zit bijna niets bij de kampeerboer. Iets van 30 cent de meter geloof ik. wij hebben n.l. het dekzeil laten verhogen met 15 cm en daaraan een tweede elastiek bevestigd. Dit hebben we laten doen om waterinslag tijdens het rijden bij regen te voorkomen. Hoop dat het helpt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Stori

  • Gast
Re: Bollend zeil tijdens het rijden
« Reactie #12 Gepost op: juni 10, 2012, 09:50:58 am »

Wij hadden dit vroeger ook met de Raclet. Hierbij een gratis oplossing: ga bij een bandenboer langs en vraag een kapotte binnenband van een  tractor of vrachtwagen. Je snijdt daarvan cirkels (zo breed als je zelf wil) en schakelt die aan elkaar tot  de gewenste lengte. Bijkomend voordeel: de rubber stroeft zo op het zeil dat die heel netjes op zijn plaats blijft.
Dit soort elastieken gebruiken we ondertussen voor alle mogelijke toepassingen. Ideaal gewoon.
Gelogd

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Columbia
Re: Bollend zeil tijdens het rijden
« Reactie #13 Gepost op: juni 10, 2012, 09:54:17 am »

misschien een domme vraag maaruh waarom rijd je niet gewoon op je buitenspiegels? Wij hebben ook spullen op onze vouwwagen liggen en kunnen er negen van de tien keer toch niet overheen kijken. Met je buitenspiegels is niet echt moeilijk, de vouwwagen is in ons geval bijna net zo breed als de auto. dus...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Bollend zeil tijdens het rijden
« Reactie #14 Gepost op: juni 10, 2012, 11:21:05 am »

Of een hogere auto. Wij kunnen er wel overheen kijken, zelfs met spullen onder het zeil.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal