Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS - GEKOCHT  (gelezen 8537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS - GEKOCHT
« Gepost op: juni 12, 2012, 08:33:18 am »

We willen na het seizoen een nieuwe Jamet Dakota Outdoor AS gaan aanschaffen. Nu ben ik echter niet zo'n fan van de lichte kleuren van het model. Vooral het lichte dak boven de slaapcabines en de kleur van de slaapcabines zelf zetten mij aan het denken. Ik ben nl. bang dat het door de gebroken witte kleur wel heel erg licht is in de slaapcabines. Ons zoontje wordt vaak al rond 6 uur wakker, als hij dan ziet dat het licht is wil hij eruit, terwijl hij rustig nog een uur of langer blijft liggen als het donkerder is om hem heen. Om die reden hebben we op zijn slaapkamer ook verduisteringsgordijnen opgehangen.

Dus nu is mijn vraag: is het inderdaad zo licht in de slaapcabines? En zou ik dan bijv. de slaapcabines kunnen verven met textielverf om in ieder geval de binnen-cabines donkerder te maken?

Of moet ik toch nog even wachten met de aanschaf en erop gokken dat hij volgend jaar (net als de Louisiana) met een blauw dak wordt uitgevoerd? Maar dan krijg ik hem natuurlijk wel minder gunstig dan het model van dit jaar aan het eind van het seizoen.....

Wie kan mij meer info geven over het lichtgehalte in de slaapcabines?
« Laatst bewerkt op: september 22, 2012, 09:26:34 pm door Ccindy »
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS
« Reactie #1 Gepost op: juni 12, 2012, 02:13:50 pm »

Ik heb zelf ook een erg lichte tent en ik deel je vrees een beetje. Tijdens een probeerweekend waren de jongens (2 en 4) al om 4 uur wakker. Ik heb ze verteld dat dat echt niet de bedoeling was en dat ze weer moesten gaan slapen. Dat hebben ze keurig gedaan tot 7:30. De volgende dag hoorde ik ze pas om 7:00 en zijn we er ook om 7:30 uitgegaan. Thuis hebben we ook deze tijden. Ik ga er dus een beetje van uit dat het wel went voor ze.

Thuis slapen ze meestal met rolluiken dicht, dus pikdonker. Daar zijn we nu ook alvast een beetje aan het wennen. Met wisselend succes overigens, vooral 's avonds slapen ze slechter in, maar daar heb je op de camping minder last van als ze de hele dag buiten spelen.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS
« Reactie #2 Gepost op: juni 12, 2012, 04:09:03 pm »

Op de camping worden ze toch wel meer moe dan thuis, gaan ook vaker later naar bed, waardoor ze vaak toch wel langer slapen.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS
« Reactie #3 Gepost op: juni 12, 2012, 08:07:09 pm »

Is meestal maar de eerste nacht, en die is ook als je donkere tenten hebt niet volgens het normale ritme.

Nieuwe geluiden, andere bedden met als resultaat anger of eerder wakker ::)


In een ander topic hebben een paar leden een binnentent gekleurd met textielverf. Je zou ook bij de leenbakker twee grote donkere akens halen en die gewoon over de binnentent hangen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Stori

  • Gast
Re: Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS
« Reactie #4 Gepost op: juni 12, 2012, 08:41:47 pm »

Wij hebben een CCC met wit-cr?mekleurig dak en de binnen(slaap)tent is standaard zwart. Maar eerlijk, dat zwarte maakt weinig of geen enkel verschil, het blijft vrij licht. Met 2 volwassenen hebben we daar geen last van en als het 's morgens later wordt, brandt de zon ons wel uit ons bed.  WW
Ik erger me soms aan de sterke nachtverlichting op campings. Veiligheid OK, maar kan dat niet een beetje minder of korter bij de grond.  Ik kan soms bijna een boek lezen in bed zonder verlichting.
Gelogd

Myl?ne

  • Gast
Re: Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS
« Reactie #5 Gepost op: juni 26, 2012, 01:47:16 pm »

Ik ben net nieuw op dit forum, maar ben ook de trotse bezitter van een Jamet Dakota waar we dit voorjaar voor het eerst mee zijn wezen kamperen in Nederland.

We hebben 2 kleine kinderen,..4 jaar en 1.5 jaar en ik had me op het aller ergste voorbereid maar alles is meegevallen.
De eerste ochtend waren ze allebei om 6 uur wakker dus we dachten er al aan om om de beurt vroeg op te staan.
Maar dag 2 was het 7 uur, en dag 3 was het half 9, en dat bleef de rest van de week zo.
Ik was meestal nog eerder wakker dan de kids.
Mijn zoon slaapt nog 's middags, maar ook dat gaf geen enkel probleem terwijl het idd heel licht is in de slaapcabines.
Maar ze zijn waarschijnlijk zo moe van de hele dag buiten spelen en ze gaan toch wat later naar bed dan thuis. Al viel dat bij ons nog wel mee, ongeveer een uurtje later dan thuis.
De jongste, 8 uur en de oudste half 9.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re: Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS
« Reactie #6 Gepost op: juni 26, 2012, 01:47:02 pm »

Van harte welkom hier en nog vele rustige uitslaapochtenden gewenst in jullie mooie VW.
En inmiddels zal het wel bekend zijn, we houden van vragen en verslagen. :zw
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2012, 09:31:37 am »

Inmiddels hebben we van de importeur begrepen dat de Dakota Outdoor AS volgend jaar zal worden uitgevoerd met een donker dak (cognac-kleur, net als aan de zijkanten) en met panoramadak voor als je toch wat licht wilt.

We gaan ervan uit dat we een leuk voordeel krijgen als we het model van dit jaar kopen eind september, maar er zijn natuurlijk ook weer leuke introductie-aanbiedingen voor het nieuwe model, waardoor het prijsverschil misschien zo'n 500 euro zal zijn. Dus zoek ik naar voors en tegens om de knoop door te kunnen hakken. Wat is wijsheid?
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

DannyST

  • Gast
Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2012, 10:32:49 am »

500 Euro is een best bedrag... Wij gaan er van uit dat we een vouwwagen aanschaffen om daar zeker de komende 10 jaar mee op vakantie te gaan.

500 Euro op 10 jaar... dan zou ik haast zeggen kies gewoon de mooiste kleur. Een donkere kleur op het dak betekent vast minder licht in de tent...
Gelogd

faba

  • Gast
Re: Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS
« Reactie #9 Gepost op: juli 30, 2012, 05:09:13 pm »

Hoi Ccindy,

Wij hebben een jamet arizona 2011 met donkerblauw dak dus en bleke zijkanten... Onze ervaring is dat de kinderen na één nachtje niet anders slapen dan thuis. Als het thuis ochtendmensen zijn, zal dat op vakantie ook zop zijn. Als het slaapkopjes zijn thuis, zal dat tijdens de vakantie ook doorzetten.

Wij hebben wel gemerkt dat wij de kids idd ook wat langer laten opblijven op vakantie en dat ze dus 's morgens dezelfde tijd langer slapen op de duur. Thuis normaliter respectievelijk 19u30 (voor de jongste 2,5 jaar) en 20u00 (oudste 4 jaar) naar bed, wakker en niet in bed te houden om 07u00  ::) . Op vakantie 1u en soms 2 uur later naar bed en dus toch 1 uurtje langer slapen  :>

De kleur van de tent doet er mijns insziens totaal niet toe  ::)
Gelogd

Remco Heeringa

  • Gast
Re: Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS
« Reactie #10 Gepost op: augustus 18, 2012, 03:11:43 pm »

Hoi Cindy, zoals we in ons email verkeer al bes
Roken hebben valt het best wel mee qua licht in de tent. Ik was nog vergeten te zeggen dat het 's avonds een voordeel is dat het doek wat lichter is, nameijk het is wat langer licht in de vw. Met het donkere doek zal het 's avonds ver snel donker zijn in de klapper!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS
« Reactie #11 Gepost op: augustus 19, 2012, 07:50:28 am »

Onze Jametic van 2010 is ook geheel ecru. Het grote voordeel is dat het altijd lekker licht is in de tent en wagen overdag. Bij de nacht hebben we geen negatieve ervaring, onze dochter slaapt wel door tot 10 uur. Ook al heb je een donker dak, licht wordt het toch wel. En de kinderen zullen wellicht even moeten wennen. Groter nadeel van de lichte kleur vindt ik het vuil op het dak. Ons dak ziet er verschrikkelijk uit. Donker doek wordt even smerig, maar valt minder op denk ik. Ik begrijp dan ook niet dat er in advertenties wordt gezegd dat de vw er als nieuw uit ziet. Omdat het toch mooi weer was afgelopen weekend bij thuiskomst, meteen de hele vw schoon gespoten met de waterslang. Is daar weer aardig van opgeknapt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

optearwein

  • Gast
Re: Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS
« Reactie #12 Gepost op: augustus 19, 2012, 09:15:13 pm »

De Dakota is voor 2013 uitgevoerd met een donker katoenen dak en panorama raam in dak en de prijs is 100,- duurder dan model 2012 dus dat valt mee
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS
« Reactie #13 Gepost op: augustus 20, 2012, 08:35:35 am »

@optearwein: dat heeft de importeur ons idd vorige maand laten weten. We gaan over 2 weken naar DeWit in Schijndel en kijken dan of er veel prijsverschil zit als we het "oude" model nemen of toch het 2013 model. Er zitten meer verbeteringen op het 2013 model die ons erg aanspreken. We ruilen niks in dus hopelijk krijgen we er nog een luifel bij of zo.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Vraag mbt lichte kleurstelling Jamet Dakota Outdoor AS
« Reactie #14 Gepost op: september 22, 2012, 09:26:18 pm »

Uiteindelijk zijn we er vandaag pas aan toe gekomen om naar De Wit te gaan, en WE HEBBEN EEN VOUWWAGEN GEKOCHT!!!

Het is het huidige model geworden van de Jamet Dakota, dus het 2012 model. Het nieuwe model heeft nl. geen all-season dak en verder zaten er ook niet echt dingen op die doorslaggevend waren om het nieuwe model te bestellen. Bovendien scheelde het meer dan 600 euro en dat is toch best een flink bedrag.

We moeten hem voor 1 oktober betalen i.v.m. de BTW-verhoging, maar hoeven hem pas in maart 2013 op te halen, dus dat scheelt weer bijna een half jaar stalling. Dus volgend jaar eindelijk met onze eigen vouwwagen op pad.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal