Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: jamet 4x4 inklappen met kuipzeil?  (gelezen 3843 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

  • Gast
jamet 4x4 inklappen met kuipzeil?
« Gepost op: juni 19, 2012, 04:31:46 pm »

Heeft er iemand een idee of het mogelijk is om een jamet 4x4 (of jametic) in te klappen inclusief ingeritst kuipzeil. Deze zomer doen we meerder campings aan het zou het handig zijn als we 1 keer het kuipzeil inritsen en dat dan de hele vakantie laten zitten en als we dan op een camping aankomen is het een kwestie van recht trekken en de haringen er in slaan en klaar. Of is dat iets te optimistisch?

Ik denk zelf dat het in theorie wel mogelijk is alleen of het praktisch is is natuurlijk ter plekke te bekijken. Als het flink geregend heeft is het kuipzeil aan de onderkant vies en nat en dan lijkt het met niet prettig om het mee in te klappen.

Graag jullie meningen/ervaringen/reacites  :)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: jamet 4x4 inklappen met kuipzeil?
« Reactie #1 Gepost op: juni 19, 2012, 04:41:51 pm »

Het lijkt mij lastig, in onze Odyssee denk ik dat we genoeg ruimte hebben, maar het grondzeil is eigenlijk altijd nat. Tot nu toe hebben we 3 nachten of een week gekampeerd op een vaste plek. Daarna ging de kar voor langer dan 24 uur dicht en konden we dus geen natte zooi gebruiken.

Aan de andere kant: als je inderdaad één nachtje staat en dan een dagje rijdt, is een vochtig grondzeil ook niet een heel groot probleem... Zolang het maar 'schoon' vocht is. Wij hebben er tot nu toe een eco-doek onder, dat voldoet.

Ik zal dit topic met argusogen volgen, ik ben erg benieuwd.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: jamet 4x4 inklappen met kuipzeil?
« Reactie #2 Gepost op: juni 19, 2012, 04:50:31 pm »

Wij hebben natuurlijk geen Jamet, dus kan niet vanuit die ervaring spreken. Maar het lijkt mij sowieso niet verstandig om een niet geheel schoon en droog grondzeil samen met het tentdoek in te vouwen. Eenmaal ontstane vochtplekken (weer plekken) krijg je er heel moeilijk, of niet meer uit.

Ps. daarom ben ik zo blij dat het grondzeil van onze Smitveld altijd apart van het tentdoek in de wagenbak gevouwen wordt, en ja, dan moeten we het dus ook los ritsen  ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Angel

  • Gast
Re: jamet 4x4 inklappen met kuipzeil?
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2012, 04:58:46 pm »

onze planning is 2 dagen op 1 camping dan een uurtje of 4 rijden
dan 5 dagen op een camping dan weer 3 uurtjes tijden
dan 10 dagen op een camping dan weer richting huis een uurtje of 5/6 rijden
dan 2 dagen staan en dan rechtstreeks naar huis.

Dus het kuipzeil zit niet lang ingepakt dus inderdaad als het schoon is en een beetje vochtig vind ik het niet zo erg.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: jamet 4x4 inklappen met kuipzeil?
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2012, 05:10:49 pm »

beste Angel
Wij hebben van de vakantie antiworteldoek onder het kuipgrondzeil gehad en dat beviel prima.
Het zeil blijft schoon en het vocht kan id bodem trekken. verder biedt het bescherming tegen steentjes ed.
Je zit dan wel met een stuk doek maar dat kan gemakkelijk in een vuilniszak.
Misschien een tip. Hoe je het ook doet ben erg benieuwd naar eventuele ervaringen
mvg
Gelogd

Mel-6

  • Gast
Re: jamet 4x4 inklappen met kuipzeil?
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2012, 05:12:15 pm »

Ben ook erg benieuwd of het kan,Wii hebben ook een 4x4.
als je er zo een goedkoop weggooizeiltje onder doet bij het opzetten hoeft ie ook niet heel vies te worden.
Vraag me alleen af of het past.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: jamet 4x4 inklappen met kuipzeil?
« Reactie #6 Gepost op: juni 19, 2012, 07:49:12 pm »

Wij hebben een Jametic Outdoor 2010. Wilde 1x het grondzeil mee inklappen, maar heb me tijdens het inklappen toch bedacht. Er zit altijd wel wat vuiligheid aan. Zoveel werk is het ook weer niet om het los te ritsen en op te ruimen. Bovendien gebruiken wij het kuipzeil in het buitenland zelden omdat de campings nooit mooi vlak zijn en het zeil niet mooi ligt. Trekken aan de zijkanten etc.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Bosje

  • Gast
Re: jamet 4x4 inklappen met kuipzeil?
« Reactie #7 Gepost op: juni 19, 2012, 08:31:28 pm »

Logisch geredeneerd zou het moeten kunnen, maar of het praktisch is?????

als het grondzeil mee inklapt, komt het op een rare prop te liggen aan de keuken zijde van de wagen, vraag me af of je dan je bed nog dicht geklapt krijgt?

Een los geritst grondzeil kan je veel netter opvouwen. en neemt dus ook minder ruimte in. :J

daarnaast zoals al eerder genoemd, wil ik geen vuiligheid en vocht in mijn doek brengen. :N

Lijkt mij ook niet veel tijdwinst geven, maar vooral gemartel om het goed ingeklapt te krijgen. WW WW
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: jamet 4x4 inklappen met kuipzeil?
« Reactie #8 Gepost op: juni 21, 2012, 10:06:12 am »

Ook wij hebben het mee ingeklapt met de 4x4. Het komt prima plat over de gehele breedte te liggen dus dat gaat prima. Alleen......voordat we het stukje bij beetje (anders gaat het niet) de onderkant schoon cq droog hadden gemaakt waren we een behoorlijk stukje verder....het was dus sneller om het even eraf te rusten en vochtig/ vuil los mee te nemen. Bij het uitklappen moest het zeil zij de wagenbak toch los om de achterliggende haringen vast te maken. (en bij het inklappen trouwens ook om de haringen los te maken bedenk ik me net. Maw. Ja het kan zeker maar je bent er niet sneller mee weg.......wij trekken ook veel in de vakantie maar voortaan dus gewoon met een los grondzeil in een vuilniszak voor het kleine stukje......
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal