Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Bouwjaar Jamet Louisiana  (gelezen 10764 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BjornP

  • Gast
Bouwjaar Jamet Louisiana
« Gepost op: juni 20, 2012, 08:50:03 am »

Beste,

Om te kijken of het nog zin heeft om mijn vouwwagen te verzekeren, waarschijnlijk alleen WA zou ik graag het bouwjaar van de vouwwagen achterhalen. Heeft iemand een idee aan de hand van de foto van welk bouwjaar deze vouwwagen ongeveer is?
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2012, 09:15:14 am »

Als het goed is staat het ergens op de dissel er kan een jaartje verschil in zitten, aangezien de dissel eerst wordt gemaakt en pas daarna de vouwwagen.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #2 Gepost op: juni 20, 2012, 10:36:12 am »

Wij hebben dit jaar een 2006 Trigano oceane gekocht en na wat rond gespeurd te hebben bij de diverse verzekeraars tot de volgende conclusie gekomen: Na 5 jaar kun je VW alleen nog WA verzekeren tegen de dag waarde (let wel dit is dus niet de handels/verkoop waarde bij een dealer), verder kun je tegen geringe meer kosten je verzekeren tegen storm schade en je uitrusting mee verzekeren. Bij de ANWB ben je dan zo'n ?80,- per jaar kwijt. Dus over een paar jaar haal ik onze klapper uit de verzekering omdat dan de kosten/bate niet meer inverhouding staan. Zo wie zo, is je VW met je auto mee verzekerd als hij is aangekoppeld en staat hij in je eigen garage of oprit, dan is hij met je huisverzekering (WA) mee verzekerd, zelfs al staat hij aan de openbare weg (moet je wel voor je perceel staan).
Voor de externe stallingen moet je goed naar de voorwaarden kijken, je hebt er die verplicht stellen dat je VW is verzekerd.
Gelogd

BjornP

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #3 Gepost op: juni 20, 2012, 01:16:31 pm »

Dan zal ik eens naar de dissel moeten kijken, had wel al naar chassis nummer ed gekeken. Maar daar kon ik geen jaartal aan ontleden.
Ik denk inderdaad niet dat het nog veel zin heeft om de vouwwagen te verzekeren, enkel nog voor een stukje aanspraakelijkheid wanneer hij schade of letsel veroorzaakt als hij op de camping is, dus niet meer achter de auto. Maar tja hoe groot is die kans dat dat gebeurt??
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #4 Gepost op: juni 20, 2012, 01:51:59 pm »

Op de camping zal jouw vw toch geen schade maken aan andere zaken :?
Gelogd

fbez

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #5 Gepost op: juni 20, 2012, 01:55:26 pm »

Op de camping zal jouw vw toch geen schade maken aan andere zaken :?

Emotionele schade ?

Stel je staat  in een rijdende koektrommel op de camping en je ziet ineens een fantastische vouwwagen tegenover je staan . . .
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #6 Gepost op: juni 20, 2012, 02:04:34 pm »

Dan zal ik eens naar de dissel moeten kijken, had wel al naar chassis nummer ed gekeken. Maar daar kon ik geen jaartal aan ontleden.
Ik denk inderdaad niet dat het nog veel zin heeft om de vouwwagen te verzekeren, enkel nog voor een stukje aanspraakelijkheid wanneer hij schade of letsel veroorzaakt als hij op de camping is, dus niet meer achter de auto. Maar tja hoe groot is die kans dat dat gebeurt??
Zou kunnen dat je de vouwwagen weg laat rijden tegen de caravan van je buurman, maar volgens mij volstaat in zo'n geval je persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering.  Ik heb wel eens begrepen dat je al heel snel overververzekerd bent!

Ik heb mijn caravan(s) ook nooit verzekerd maar die waren allemaal tweedehands en twijfel nu ook nog over onze gloednieuwe Trigano. Immers, bij een reisverzekering, zoals bij de ANWB is het ook mogelijk om een cascoverzkering voor de vouwwagen extra af te sluiten. (wel Europa niet in Nederland overigens) Scheelt een hoop geld!
Gelogd
Adventure Awaits

BjornP

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #7 Gepost op: juni 20, 2012, 04:23:33 pm »

Citaat
Zou kunnen dat je de vouwwagen weg laat rijden tegen de caravan van je buurman, maar volgens mij volstaat in zo'n geval je persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering.  Ik heb wel eens begrepen dat je al heel snel overververzekerd bent!

Dat was inderdaad ook het argument van de verzekeraar, maar de kans dat dit gebeurd lijkt mij toch ook vrij klein. Kortom nog maar eens goed nadenken wat te doen.
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #8 Gepost op: juni 20, 2012, 07:38:27 pm »

kijk anders eens op acsii.

Kampeer site over campings en dergelijke.
Hierbij kan je ook een abonement nemen met verzekering.
als ik het goed heb.
Gelogd

caithy

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #9 Gepost op: juni 20, 2012, 07:47:06 pm »

Hier heb ik een offerte liggen van de Unive van 43 euro per jaar, idd alleen wa. Dat vindt ik nog wel meevallen, mocht er iets mis gaan!
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #10 Gepost op: juni 20, 2012, 08:21:25 pm »

Wij hebben dit jaar een 2006 Trigano oceane gekocht en na wat rond gespeurd te hebben bij de diverse verzekeraars tot de volgende conclusie gekomen: Na 5 jaar kun je VW alleen nog WA verzekeren tegen de dag waarde (let wel dit is dus niet de handels/verkoop waarde bij een dealer), verder kun je tegen geringe meer kosten je verzekeren tegen storm schade en je uitrusting mee verzekeren. Bij de ANWB ben je dan zo'n ?80,- per jaar kwijt. Dus over een paar jaar haal ik onze klapper uit de verzekering omdat dan de kosten/bate niet meer inverhouding staan. Zo wie zo, is je VW met je auto mee verzekerd als hij is aangekoppeld en staat hij in je eigen garage of oprit, dan is hij met je huisverzekering (WA) mee verzekerd, zelfs al staat hij aan de openbare weg (moet je wel voor je perceel staan).
Voor de externe stallingen moet je goed naar de voorwaarden kijken, je hebt er die verplicht stellen dat je VW is verzekerd.

ik heb helaas moeten ondervinden, dat de vw, of aanhanger, zowel op de oprit, voor het perceel, als ook op je eigen perceel achter een hek; niet verzekerd is via de inboedel. Wel als hij in de garage staat.
heeft me heel wat centjes gekost afgelopen week.......
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #11 Gepost op: juni 20, 2012, 08:33:40 pm »

@frankphilips: bosi gaf aan dat hij dan WA verzekerd was...

Lees ik nou dat jouw wagen gestolen is? Wat een ramp...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

walter

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #12 Gepost op: juni 21, 2012, 08:11:34 am »

op de voorkant aan de bak staat het typenummer en bouwjaar, mits het er niet af geplukt is  ;)
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #13 Gepost op: juni 21, 2012, 08:14:44 am »

Hier heb ik een offerte liggen van de Unive van 43 euro per jaar, idd alleen wa. Dat vindt ik nog wel meevallen, mocht er iets mis gaan!

ga ik heel blond doen (niemand hiermee te beledigen) maar wat heb je aan je wa voor de vouwwagen?
Gelogd

walter

  • Gast
Re: Bouwjaar Jamet Louisiana
« Reactie #14 Gepost op: juni 21, 2012, 08:22:47 am »

Beste,

Om te kijken of het nog zin heeft om mijn vouwwagen te verzekeren, waarschijnlijk alleen WA zou ik graag het bouwjaar van de vouwwagen achterhalen. Heeft iemand een idee aan de hand van de foto van welk bouwjaar deze vouwwagen ongeveer is?

marktplaats is je beste vriend, als ik daar kijk kom ik er 3 tegen tussen 1995 en 1997
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2012, 08:25:17 am door Walter »
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal