Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen  (gelezen 7816 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FiPe

  • Gast
Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Gepost op: juli 03, 2012, 09:55:13 pm »

Vorige week vrijdag terug gekomen van 3 weken vakantie in deelstaat Aragon in Spanje.

Heel goed weer, redelijk rustige Spaanse familie-camping en vooral lekker eten en drinken.
Kortom volop genoten van Spanje maar een heel stuk minder van onze nieuwe vouwwagen de Jamet 4x4 CP bouwjaar 2011.

Op de heenweg hebben wij de laatste 700 km. door regenbuien, stortbuien en hagelbuien gereden.
Op de camping aangekomen hebben wij, tussen de buien door, de tent uitgeklapt en alleen slaap klaar gemaakt.
De volgende dag hebben wij de tent ingericht en de eerste domper was spatwater in beide bagagebakken  :N.
Kortom alle bagage was doorweekt en alle kartonverpakking kon worden weggegooid.
Ook vonden wij dat de vloer van de vouwwagen bak erg door veert en hebben zelfs het vermoeden dat de vloer ter hoogte van het reservewiel zelfs is doorgezakt. :N
Die nacht trok een zware onweersbui over en de ochtend daarop volgend ontdekten wij dat de naad/naden gordijn dakramen te lekken.
Zodra het dak droog was heb ik de naden met "Tent dicht" impregneermiddel ingespoten en vanaf dat moment heeft het de rest van de vakantie niet meer geregend  :J.
Wij weten niet of met deze eenvoudige oplossing de lekkage verholpen is.
Enkele dagen voor de terugreis brak ook nog eens een lat in de lattenbodem van het bed.

Conclusie Spreekt voor zich.

Aangebrachte modificaties keuken:
Wij hebben deze uitvoering gekocht omdat bij gebruik de bermkeuken aan de bak gekoppeld kan blijven.
Bij aflevering ontdekten wij direct dat de gootsteen in aangekoppelde toestand niet te gebruiken is. (Volgens de importeur de grootste klacht)
Zie mijn andere topic http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=9230.new;topicseen#new over de door mij aangebrachte modificaties om de gootsteen in aangekoppelde toestand toch te kunnen gebruiken.
De vuil- en schoon watertanks passen perfect onder het aangekoppelde keukenblok maar er was een constructie foutje.
De waterslang en elektriciteitskabel lopen buitenom en zijn daardoor erg kwetsbaar. Wie weet wat kroonsteentje in Spaans is ? Heb gebroken elektriciteitskabel provisorisch met een (Spaans) kroonsteentje gerepareerd.

De door ons gebruikte Tefal pannenset is geschikt om een maaltijd voor 4 personen te koken.
Bij de "gewone" bermkeuken (3 pitten naast elkaar) konden wij de drie pannen naast elkaar op het gasstel plaatsen maar past met geen mogelijkheid op het CP gasstel.
Daarnaast is de grootste brander zodanig geplaatst dat een wok niet te gebruiken is omdat het deksel in de weg zit.
Gelukkig hebben wij een mini Cadac en voor die paar keer dat wij zelf kookten moesten wij hiervan gebruik maken.

Conclusie keukenblok CP in huidige vorm is in aangekoppelde toestand nagenoeg onbruikbaar.

Slaap cabine:
Bij de 4x4 wordt de scheidingswand voortent/slaapcabine met drukknoppen aan de voorkant van de metalen bedrand op zijn plaats gehouden.
Bij de 4x4 CP word de scheidingswand voortent/slaapcabine over de metalen bedrand heen gelegd en met drukknoppen aan de achterkant op zijn plaats gehouden.
Bij in- en uitstappen glijd je dan ook over de omheen gelegde stukje scheidingswand heen met het gevolg dat de twee drukknoppen uit het metalen frame getrokken wordt.

Conclusie plaats de bevestigingsdrukknoppen weer aan de voorkant bedframe.

Niet alles is kommer en kwel.
Het, in de regen, uitklappen en slaap klaar maken was binnen 10 minuten gedaan (Waterpas stellen bak maar niet waterpas stellen bed).
Het inpakken, inklappen en helemaal reis klaar maken was iets minder dan anderhalf uur.
Wij hebben het idee dat wij meer leefruimte in de voortent hebben.
Meeste tijd hebben wij feitelijk onder de luifel doorgebracht en de variabel in te stellen zijwanden is bij heel warm weer een grote uitkomst.

Een tip voor  de fabrikant:
Bij de CP uitvoering een doorzichtig raam met gordijn aan de keuken zijde (zit nu een gematteerd raam) in de voortent geeft een nog groter ruimtelijk gevoel.

Als ik een eindcijfer moest geven voor onze 4x4 CP bouwjaar 2011 dan zou ik deze een ruime onvoldoende geven.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.353
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Reactie #1 Gepost op: juli 03, 2012, 10:02:22 pm »

Oeiii en het leek mij een mooie wagen.
Heb zelf een 2005 en weet gelukkig niet wat een lekkende tent is.
Zouden ze tegenwoordig niet meer zo goed gemaakt worden al vroeger.:?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Reactie #2 Gepost op: juli 03, 2012, 11:12:19 pm »

Da's mooi balen zeg, je hebt toch heel wat geld uitgegeven en dan ben je er ontevreden over.
Hoe ga je hiermee verder?

Ga je zelf nog meer aanpassingen doen of ga je naar de dealer voor oplossingen.
Ik kan me voorstellen dat dit dsoort zaken aan je vreten.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Richard

  • Gast
Re: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Reactie #3 Gepost op: juli 03, 2012, 11:25:11 pm »

Een vraagje,

Had je de jamet al eens eerder opgezet? c.q gebruikt in de regen?
Het zou zo maar kunnen dat de tent zich nog moet zetten om waterdicht zijn. Dit betekent dat ie de eerste paar keren enigzins kan "LEKKEN" als het doek nat wordt.
Over de andere zaken kan ik niks zeggen dat moet de verkoper/dealer maar bekijken...
Maar wel lullig dat dit enigzins jullie vakantiegenot verpest heeft.

Succes met de afhandeling ervan...hou ons op de hoogte.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Reactie #4 Gepost op: juli 03, 2012, 11:40:17 pm »

Mijn eerste gedachte over de lekkage is gelijk aan de reactie van Mr Roadmaster, nieuwe tenten zullen lekken, zeker (nietdubbel geslagen) stiknaden zijn hiervoor erg gevoelig.
Zal na 1x nat zijn en weer drogen vaak opgelost zijn.

Verder erg vervelend, dat jullie wagen niet aan je wensen kan voldoen.
Wat betreft het gasstel, dat had ik inderdaad verwacht, toen ik de CP-keuken de eerste keer zag, toen stonden er van die lullig kleine pannetjes op.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Reactie #5 Gepost op: juli 04, 2012, 06:14:33 am »

Onze nieuwe Jametic Outdoor 2010 kende ook het een en ander aan problemen het eerste jaar. Uiteindelijk opgelost door de dealer. Het doorlekken komt door het nieuwe doek. Moet eerst een paar keer nat en droog zijn geweest, daarna geen last meer. Water in de bakken moet de dealer oplossen omdat deze niet goed zijn dichtgekit. Maar ik dacht dat dit probleem al was opgelost na de problemen in 2010. Jammer dat de keuken ook slecht functioneert. Zat ook aan zo'n keuken te denken nu de onze wordt vervangen wegens schade. Maar ben er wel klaar mee als ik dit hoor. Bovendien moet dan ook het dekzeil worden vervangen omdat de CP keuken breder/langer is dan de originele keuken.
Je zult terug moeten naar de dealer en de problemen aankaarten. Tenslotte heb je wel 2 jaar garantie.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Reactie #6 Gepost op: juli 04, 2012, 07:53:54 am »

Klinkt toch dat jij eens een hartig woordje met de dealer moet hebben. Ik hoop dat er wat oplossingen uit de bus komen. Idd dat tentdoek daar zou ik me geen zorgen over maken. Na enkele keren nat/droog zal dat wel opgelost raken.
Ik hoop dat je alsnog een fijne vakantie hebt gehad.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.649
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Reactie #7 Gepost op: juli 04, 2012, 08:18:37 am »

Jammer dat je wagen niet bevalt.

Ik denk dat over het lekken genoeg gezegd is...

@ lat in de lattenbodem: Hoe is dat gekomen: met normaal in het bed klimmen? Of kropen de kids er gezellig bij of was er iemand aan het springen? In mijn na?viteit zeg ik dat wij in onze Odyssee misschien wel hetzelfde type lattenbodem hebben en dat komt, nar bij elkaar anderhalve week slapen, voldoende solide over. Zeker aankaarten bij de dealer.

@ keuken: Een gasstel in 3-hoek-opstelling heeft altijd dat nadeel. Je kunt hiervoor speciale extra hoge pannen kopen, maar thuis vinden we de (hoge, smalle) aspergepan al een ramp: het duurt eeuwig voordat het kookt. Vanuit de dealer geredeneerd: dit had je zelf kunnen zien. Zelf thuis, en onze kookplaat is echt niet klein, kunnen we niet ongelimiteerd grote pannen naast de wok plaatsen. Voor ons overigens een reden om op veel types keuken af te knappen: het gebrek aan ruimte rond de branders.
Voor de gootsteen geldt een beetje hetzelfde (qua dat dat zichtbaar was), maar met enige handigheid kan je daar iets van maken. Als ik bijvoorbeeld kijk naar onze keuken, is er tussen keuken en de metalen bakken (waar normaal de bankjes zitten) een cm of 5 a 7 ruimte. Daar moet iets tussen te fröbelen zijn.

@ vloer: zeker mee teruggaan! Dat mag niet gebeuren. Net als lekwater in de wagen... Daar zou ik toch iets minder blij van worden om het heel netjes te zeggen.

@ drukkers: het lijkt alsof de dealer dit kan oplossen, maar wees wel duidelijk wat je wilt, anders krijg je zo de af-fabriek (en dus verkeerde) situatie terug.

Tja, al met al zijn dit toch punten waarop een goede dealer nu het verschil kan gaan maken, klachten zijn immers kansen!

(ik durf het bijna niet te vragen, maar houd je ons op de hoogte?)



Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Qwaqa

  • Gast
Re: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Reactie #8 Gepost op: juli 04, 2012, 09:02:26 am »

Zoals al een paar keer gevraagd, was er al eens regen overheen geweest? De eerste paar keer heeft het garen nodig om wat uit te zetten.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Reactie #9 Gepost op: juli 04, 2012, 09:58:19 am »

Hte probleem bij het dakraam is inmiddels bij bekend bij de Jamet dealers en de oplossing is inderdaad een beetje tent dicht spul opsmeren en dan zou het over moeten zijn. Het stofje (randje) waar de dakligger doorgaat schijnt niet het juiste soort te zijn.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Reactie #10 Gepost op: juli 04, 2012, 05:49:09 pm »

Bij onze Jametic wiebelt de vloer ook aardig. Maar dat is gewoon het materiaal. Had eigenlijk 20mm dik moeten zijn. Is nu iets van 15 mm geloof ik. verkeerde kostenbesparing bij Jamet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FiPe

  • Gast
Re: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Reactie #11 Gepost op: juli 04, 2012, 08:28:36 pm »

Lekkage tentdoek: In Spanje heeft de tent voor het eerst een regenbui moest ondergaan.

@CEO: Afgelopen pinksteren brak ook al een lat. Dat was de eerste lat in de lattenbodem bij de ingang. Nu een lat halverwege de lattenbodem.
En nee er hebben geen kinderen op het bed gespeeld of is er op bed gesprongen

@CEO: Zie mijn andere topic "Tempo 100 vignet op Jamet vouwwagen." (sectie projecten) waarin ik met foto's mijn verbouwing van de gootsteen laat zien.

@Angel: Je geeft precies de plek aan waar de lekkage optrad.

@CEO en @JELLEJAWA: Als inderdaad blijkt dat vanwege commerciële besparing een dunnere bodem is geplaatst en dit ten koste gaat van de veiligheid dan praat ik niet maar mijn advocaat met de dealer/importeur/Jamet.

De verstandhouding met de dealer is heel goed te noemen en ga ik er vanuit dat de gemelde problemen  opgelost worden.
Ik verkeer in de gelukkige omstandigheden om onze 4x4 CP in het najaar een herkansing te geven.
Gelogd

FiPe

  • Gast
Re: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Reactie #12 Gepost op: juli 21, 2012, 02:19:08 pm »

Terug van de dealer in Axel.

De lekkage in de bagagebakken is veroorzaakt door het gebruik van de verkeerde kit tijdens fabricage.
De van de fabriek uit toegepaste kit is geschikt om tussen twee oppervlaktes in te gebruiken.
Maar absoluut ongeschikt voor het vullen/dichten van 5 mm. brede naden tussen wielbak en bagagebak.
De kit blijft ongeschikt ook al wordt er tape over de dicht gekitte naad heen geplakt.
De oude kit resten zijn verwijderd en een speciale water werende kit met vul- en hechteigenschappen is toegepast en nu komt er geen spatje water meer via de wielkasten binnen.

Volgens de importeur ben ik in Nederland de enige waar inmiddels 2 latten in de lattenbodem van zijn gebroken.
Heb het advies gekregen om bedbodem plaat van 70 x 100 cm. op de lattenbodem te leggen (ingang slaapcabine).

Volgens de in importeur is de verende vloer veilig.
Wil ik een stevigere (lees zwaardere) vloer erin hebben dan veranderen de hoogte afmetingen met allerlei nare gevolgen van dien.
Het advies is dan ook om verstevigingsbalken onder de vloer aan te brengen. Dit betekend weer wel dat het reserve wiel met kooi verwijderd moet worden.

Ik ben het met de dealer eens dat de Jamet slogan "Al 25 jaar nr. 1 in Nederland" niet langer wordt waar gemaakt.

Ik ga in mijn project topic "Tempo 100 vignet op Jamet vouwwagen." binnenkort mijn oplossing voor gemakkelijk en eenvoudig gebruik van de waterpomp in combinatie met de Fiama 25 liter watertankpubliceren.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Reactie #13 Gepost op: juli 21, 2012, 06:20:34 pm »

Toch jammer dat Jamet dan die verkeerde kit blijft gebruiken. Onze 2010 had het ook al. Blijkbaar groot ingekocht en moet het eerst op. Je reservewiel hangt al aan een balkje onder de vloer. Dus al wat extra versteviging. Volgens mij hoef je het res. wiel niet te verwijderen. Slechts even er onder vandaan, paar balkjes ertussen en weer ophangen. De onze hangt overigens niet in een "kooi". Maar zit gewoon vast met een bout met een vleugelmoer met splitpen tegen losraken.
Een bedbodem plaat vindt ik ietwat overdreven. Wij hebben al 60 nachten gekampeerd en nog steeds geen plank van de lattenbodem stuk. Dus er lijkt toch iets te zijn met die latten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

uknowwho

  • Gast
Re: Jamet 4x4 CP (BJ 2011) valt in de praktijk toch tegen
« Reactie #14 Gepost op: juli 21, 2012, 11:42:16 pm »

Komt het water dan echt via de wielkast? Wij hebben een jametic @rondo, ook wij hadden na het rijden door de regen de inhoud van de bakken nat. Maar volgens mij is dit via de verlichting aan de voorzijde gekomen, als ik iig de lek sporen volg. Er zat ook iets speling tussen de lamp en de wagen, ik heb de lampen aan de binnenzijde zelf afgekit en volgens mij moet het nu opgelost zijn?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal