Vorige week vrijdag terug gekomen van 3 weken vakantie in deelstaat Aragon in Spanje.
Heel goed weer, redelijk rustige Spaanse familie-camping en vooral lekker eten en drinken.
Kortom volop genoten van Spanje maar een heel stuk minder van onze nieuwe vouwwagen de Jamet 4x4 CP bouwjaar 2011.
Op de heenweg hebben wij de laatste 700 km. door regenbuien, stortbuien en hagelbuien gereden.
Op de camping aangekomen hebben wij, tussen de buien door, de tent uitgeklapt en alleen slaap klaar gemaakt.
De volgende dag hebben wij de tent ingericht en de eerste domper was
spatwater in
beide bagagebakken .
Kortom alle bagage was doorweekt en alle kartonverpakking kon worden weggegooid.
Ook vonden wij dat de vloer van de vouwwagen bak erg
door veert en hebben zelfs het vermoeden dat de
vloer ter hoogte van het reservewiel zelfs is
doorgezakt.
Die nacht trok een zware onweersbui over en de ochtend daarop volgend ontdekten wij dat de naad/naden gordijn dakramen te lekken.
Zodra het dak droog was heb ik de naden met "Tent dicht" impregneermiddel ingespoten en vanaf dat moment heeft het de rest van de vakantie niet meer geregend
.
Wij weten niet of met deze eenvoudige oplossing de lekkage verholpen is.
Enkele dagen voor de terugreis
brak ook nog eens een
lat in de
lattenbodem van het bed.
Conclusie Spreekt voor zich.
Aangebrachte modificaties keuken:Wij hebben deze uitvoering gekocht omdat bij gebruik de bermkeuken aan de bak gekoppeld kan blijven.
Bij aflevering ontdekten wij direct dat de gootsteen in aangekoppelde toestand niet te gebruiken is. (Volgens de importeur de grootste klacht)
Zie mijn andere topic
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=9230.new;topicseen#new over de door mij aangebrachte modificaties om de gootsteen in aangekoppelde toestand toch te kunnen gebruiken.
De vuil- en schoon watertanks passen perfect onder het aangekoppelde keukenblok maar er was een constructie foutje.
De waterslang en elektriciteitskabel lopen buitenom en zijn daardoor erg kwetsbaar. Wie weet wat kroonsteentje in Spaans is ? Heb gebroken elektriciteitskabel provisorisch met een (Spaans) kroonsteentje gerepareerd.
De door ons gebruikte Tefal pannenset is geschikt om een maaltijd voor 4 personen te koken.
Bij de "gewone" bermkeuken (3 pitten naast elkaar) konden wij de drie pannen naast elkaar op het gasstel plaatsen maar past met geen mogelijkheid op het CP gasstel.
Daarnaast is de grootste brander zodanig geplaatst dat een wok niet te gebruiken is omdat het deksel in de weg zit.
Gelukkig hebben wij een mini Cadac en voor die paar keer dat wij zelf kookten moesten wij hiervan gebruik maken.
Conclusie keukenblok CP in huidige vorm is in aangekoppelde toestand nagenoeg onbruikbaar.
Slaap cabine:Bij de 4x4 wordt de scheidingswand voortent/slaapcabine met drukknoppen aan de voorkant van de metalen bedrand op zijn plaats gehouden.
Bij de 4x4 CP word de scheidingswand voortent/slaapcabine over de metalen bedrand heen gelegd en met drukknoppen aan de achterkant op zijn plaats gehouden.
Bij in- en uitstappen glijd je dan ook over de omheen gelegde stukje scheidingswand heen met het gevolg dat de twee drukknoppen uit het metalen frame getrokken wordt.
Conclusie plaats de bevestigingsdrukknoppen weer aan de voorkant bedframe.
Niet alles is kommer en kwel.
Het, in de regen, uitklappen en slaap klaar maken was binnen 10 minuten gedaan (Waterpas stellen bak maar niet waterpas stellen bed).
Het inpakken, inklappen en helemaal reis klaar maken was iets minder dan anderhalf uur.
Wij hebben het idee dat wij meer leefruimte in de voortent hebben.
Meeste tijd hebben wij feitelijk onder de luifel doorgebracht en de variabel in te stellen zijwanden is bij heel warm weer een grote uitkomst.
Een tip voor de fabrikant:
Bij de CP uitvoering een doorzichtig raam met gordijn aan de keuken zijde (zit nu een gematteerd raam) in de voortent geeft een nog groter ruimtelijk gevoel.
Als ik een eindcijfer moest geven voor onze 4x4 CP bouwjaar 2011 dan zou ik deze een ruime onvoldoende geven.