Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gordijntjes Louisiana (of eigenlijk de stokken)  (gelezen 3435 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jako

  • Gast
Gordijntjes Louisiana (of eigenlijk de stokken)
« Gepost op: juli 05, 2012, 11:49:05 pm »

Hoi,

Vorig jaar voor het eerst weg geweest met de Louisiana 2005. Waar ik tegenaan liep is dat nergens in de gebruiksaanwijzing is aangegeven hoe de gordijntjes moeten worden aangebracht. Voor de plekken wara je horizontaal een gordijnstangetje kunt plaatsen is dit een redelijk open deur maar aan de zijkant zit ook een plekje voor een gordijntje waar je de stang schuin moet plaatsen. Dat lukte bij ons dus niet goed en ik heb het vermoeden dat er wellicht een ander stangetje bij zou moeten zitten maar dat is er dus niet...



Iemand een idee hoe dit moet zitten en zo ja heb ik daar een ander stangetje voor nodig en waar zou ik dat kunnen krijgen? Ik hoop dat het gordijntje dan ook wat strakker komt te staan want nu hangt het er een beetje slapjes en zielig bij.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.349
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Gordijntjes Louisiana (of eigenlijk de stokken)
« Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2012, 06:42:16 am »

Nee hoor dit zijn wel de juiste stangetjes volgens mij.
Alleen wij kunnen de lus van het gordijntje ook over het zwarte dopje doen zodat de kieren wel meevallen.
Moet ook zeggen dat er bij ons ook nog een veranda stang voor zit die de boel nog wat strakker maakt.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Gordijntjes Louisiana (of eigenlijk de stokken)
« Reactie #2 Gepost op: juli 06, 2012, 07:19:18 am »

Het zijn telescoopstangetjes, dus die kan je zelf aanpassen aan de grootte.
Wij hebben zelf 3 stangen.
2 lange (zijraam en luifelraam), 1 korte (keukenraampje).
Gelogd

Jako

  • Gast
Re: Gordijntjes Louisiana (of eigenlijk de stokken)
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2012, 01:10:57 pm »

Kijk een korte heb ik dus niet. De foto is van het raampje rechts naast de deur bij het keukentje. Hier zit ook geen dopje op.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Gordijntjes Louisiana (of eigenlijk de stokken)
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2012, 08:26:36 pm »

Dit stokje lijkt mij dan de helft van het zijraam of luifelraam. Een ander stokje met maar 1 dopje gaat hier dus in of over, zodat je 1 lange hebt voor het grote raam.
Bij het keukenraampje hoort inderdaad zo'n zelfde soort stokje, echter dan een korte, niet verstelbaar met 2 zwarte dopjes.
Overigens waren dit ook de enige 3 gordijnen die we hebben weten te identificeren bij onze Louisiana, de rest hebben we daarna nooit meer
meegenomen...
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Gordijntjes Louisiana (of eigenlijk de stokken)
« Reactie #5 Gepost op: juli 06, 2012, 11:48:22 pm »

Dit stokje lijkt mij dan de helft van het zijraam of luifelraam. Een ander stokje met maar 1 dopje gaat hier dus in of over, zodat je 1 lange hebt voor het grote raam.
Bij het keukenraampje hoort inderdaad zo'n zelfde soort stokje, echter dan een korte, niet verstelbaar met 2 zwarte dopjes.
Overigens waren dit ook de enige 3 gordijnen die we hebben weten te identificeren bij onze Louisiana, de rest hebben we daarna nooit meer
meegenomen...

2x met een schuine bovenkant : hoort aan het einde van de wagentent aan de kant van de dissel.
2 lange op een lijntje : hoort voor de keuken
1 lange op lijntje (geloof ik) : hoort voor het toilet
Gelogd

Jako

  • Gast
Re: Gordijntjes Louisiana (of eigenlijk de stokken)
« Reactie #6 Gepost op: juli 11, 2012, 07:45:13 pm »

Ik denk dat er bij mij dan gewoon 1 te lang stokje bij zit. Ijzerzaag maar even meenemen en zelf een dopje fantaseren :) we gaan het allemaal meemaken zaterdag als ie weer staat!
Gelogd

MarcelG

  • Gast
Re: Gordijntjes Louisiana (of eigenlijk de stokken)
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2012, 08:33:52 pm »

Is er iemand die mij kan helpen met de afmetingen van de grodijnen van een Louisiana (1996)?
De vorige eigenaar heeft ze niet meer kunnen vinden. Ik wil ze nu zelf maken.
 
Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re: Gordijntjes Louisiana (of eigenlijk de stokken)
« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2012, 08:35:22 pm »

Is er iemand die mij kan helpen met de afmetingen van de grodijnen van een Louisiana (1996)?
De vorige eigenaar heeft ze niet meer kunnen vinden. Ik wil ze nu zelf maken.

Over een maandje heb ik de mijne wel op kunnen meten (2007).
Ik weet alleen niet hoeveel de ramen groter zijn geworden ;)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal