Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Europa Camper Suncruiser 2018  (gelezen 19603 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #30 Gepost op: april 25, 2018, 05:29:00 pm »

Gefeliciteerd met de aanschaf. Wij hebben ook gister de onze opgehaald bij de Wit.  :K :K :K :K

Die tip van de plaat over de wagenbak te leggen heb ik niet gekregen... Bedoel je dan dat je de planken over de banken heen legt alvorens de tent ingeklapt wordt?
Ik denk dat wij het gangpad gewoon volstouwen met spullen, dus dan is het niet nodig denk ik? :?

Dan heb je er geen last van :)
Gelogd

Floris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser 2018
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #31 Gepost op: april 25, 2018, 05:48:55 pm »

Gefeliciteerd met de aanschaf. Wij hebben ook gister de onze opgehaald bij de Wit.  :K :K :K :K

Die tip van de plaat over de wagenbak te leggen heb ik niet gekregen... Bedoel je dan dat je de planken over de banken heen legt alvorens de tent ingeklapt wordt?
Ik denk dat wij het gangpad gewoon volstouwen met spullen, dus dan is het niet nodig denk ik? :?

Oh gaaf, gefeliciteerd met jullie dikke vouwwagen!
De plank inderdaad over de bankjes heen zodat je altijd kunt in en uit schuiven onder de tent ingeklapt zonder dat het doek de boek verstopt.kleine optimalisatie hoor, wellicht zinloos maar wel interessant om te proberen.
Gelogd

klappervandeweek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #32 Gepost op: mei 15, 2018, 10:46:46 pm »

Oh gaaf, gefeliciteerd met jullie dikke vouwwagen!
De plank inderdaad over de bankjes heen zodat je altijd kunt in en uit schuiven onder de tent ingeklapt zonder dat het doek de boek verstopt.kleine optimalisatie hoor, wellicht zinloos maar wel interessant om te proberen.

Bedankt. En inderdaad gemerkt dat als je vergeet de spullen er in te leeggen als je inklapt, dat je dan daarna lastiger het spul erin schuift ivm overhangen van de tent.... Maargoed dat doe ik de volgende keer wel van te voren, een extra plank mee zeulen is me te veel gedoe
Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #33 Gepost op: juli 06, 2018, 08:55:48 pm »

Hoe is het allemaal gegaan bij jullie nieuwe suncruisers? Al proef gestaan? Nog tegen iets aan gelopen of juist een slimmigheidje ontdekt?

Wij hebben de onze gister opgehaald :>)
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 909
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #34 Gepost op: juli 07, 2018, 12:38:27 pm »

Wij gebruiken altijd de tafel die in de vouwwagenbak past overdwars als plank om de tent tegen te houden.
Gelogd

klappervandeweek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #35 Gepost op: juli 11, 2018, 05:48:36 pm »

Onze zomervakantie zit er inmiddels alweer op helaas. De vouwwagen ruim 2,5 week gebruikt. Eerste ervaringen zijn opzich goed. Veel complimenten over mooie grote ruime vouwwagen ook. Keukentje is fijn om op te koken en het kraantje (op elektriciteit) was toch wel vaak heel handig.

Nadeel:

*condens aan de binnenkant van de tent na het slapen. Ik wil graag helemaal droog inklappen en we moesten wel even wachten voordat het droog was op de eerste stop camping. Daar hadden we ca 22 graden. Toen we inklapten in de Ardeche en op tussenstop terug ging het sneller ivm meer in de zon staan en warmere temperaturen. Iemand hier tips voor  naast goed ventileren?
* Klein luifeltje aan de wagen zou toch wel heel handig zijn. We hebben nu het adapterstuk besteld waardoor de zonneluifel aan de wagen kan. Zoals hiervoor genoemd zou het handig zijn als de ramen in de zonneluifel vervangen worden door ritsen die je open kan maken. In de Ardeche was het wel erg warm namelijk. Kan je dat later nog laten doen?
*Als het horgaas wat je aan de zinneluifel kan ritsen niet zo duur zou zijn zou ik dat wellicht ook overwegen. Komen toch wel erg veel vliegjes en vlinders af als je onder de zonneluifel zit met een lampje aan.
* Na 2 weken hadden we beide rug- en nekklachten van het slapen in de vouwwagen, we overwegen dus een topper oid.

Dan als ander nadeel hetgeen wat ons overkwam toen we wegreden (nog over de camping). De nagels met stukje waarmee je de keuken aan de wagenbak zet knalde eruit... Dan moet je dus met een Sjorband van bijna 10 meter in de weer. Tip: neem die altijd mee. Ik vond dat mooi waardeloos. Als je eraan denkt dat er ook aan beide zijden maar 2 nagels zitten vastzitten. Waarom geen schroeven? Verder is er een lat van ons bed gespleten, is er een poot verbogen (met inklappen van de kar. Ik hield hem daar aan vast zoals in het instructiefilmpje van de wit). Verder hadden we eerde ral geconstateerd dat er een klipje aan de verkeerde kant van de tent is genaaid, waardoor je aan 1 kant van een raam deze oprollen niet vast kan zetten. (Niet supervervelend ofzo)

Alles valt wel onder de garantie en zal hersteld worden, maar toch jammer dat het zo gegaan is. Daarnaast is het ook nog eens zo dat onze vouwwagen in Frankrijk is achter gebleven en opgehaald wordt vanwege een mankement in de auto-electra. Dit heb ik 4 maanden geleden net nieuw aan laten leggen... :I


Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #36 Gepost op: juli 12, 2018, 03:34:36 pm »

Welkom thuis!!
Het eerste wat ze bij ons vertelde bij aflevering van onze Cabanon was dat we de keuken voor al niet te strak moesten dicht trekken met de klemmen.  Inmiddels 6 jaar verder en we klikken de sluiting grwoon dicht maar dus niet te strak zodat er geen spanning op straat. Wellicht een tip voor de volgende keer?

Fijn dat het onder de garantie valt!

Gelogd

klappervandeweek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #37 Gepost op: juli 14, 2018, 10:22:30 am »

Welkom thuis!!
Het eerste wat ze bij ons vertelde bij aflevering van onze Cabanon was dat we de keuken voor al niet te strak moesten dicht trekken met de klemmen.  Inmiddels 6 jaar verder en we klikken de sluiting grwoon dicht maar dus niet te strak zodat er geen spanning op straat. Wellicht een tip voor de volgende keer?

Fijn dat het onder de garantie valt!

Is ons niet verteld helaas. Maar wij hebben het sinds de koop ook nooit (bewust) strakker aangedraaid... :?
Achteraf gezien vind ik het eigenlijk best een gammel systeem. Waarom met nagels werken en niet met schroeven? Maargoed we zullen zien hoe het opgelost wordt.

In het vervolg ervoor zorgen dat er 0,0 spanning op staat dus I:
Gelogd

Floris

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser 2018
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #38 Gepost op: juli 15, 2018, 09:06:51 am »


* Klein luifeltje aan de wagen zou toch wel heel handig zijn. We hebben nu het adapterstuk besteld waardoor de zonneluifel aan de wagen kan. Zoals hiervoor genoemd zou het handig zijn als de ramen in de zonneluifel vervangen worden door ritsen die je open kan maken. In de Ardeche was het wel erg warm namelijk. Kan je dat later nog laten doen?

Waar heb je dat stuk besteld? Ik zie het nergens op de prijslijst staan of kijk ik niet goed?
Gelogd

YvM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Sunliner
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #39 Gepost op: juli 15, 2018, 08:53:03 pm »

Ik ben ook wel benieuwd naar de luifel adapter.
Hebben zelf een Sunliner en dacht dat die daarvoor ook te bestellen is. (Of ik heb het verkeerd begrepen en was het alleen voor de suncruiser)

Heeft er misschien iemand een foto van de adapter ben echt benieuwd.
Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #40 Gepost op: augustus 15, 2018, 11:24:52 am »

Of het ook voor Sunliner of enkel alleen voor Suncruiser is dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Gelogd

Ing

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 43
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Suncruiser
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #41 Gepost op: augustus 16, 2018, 02:37:41 pm »


*condens aan de binnenkant van de tent na het slapen. Ik wil graag helemaal droog inklappen en we moesten wel even wachten voordat het droog was op de eerste stop camping. Daar hadden we ca 22 graden. Toen we inklapten in de Ardeche en op tussenstop terug ging het sneller ivm meer in de zon staan en warmere temperaturen. Iemand hier tips voor  naast goed ventileren?
Heb het ook een paar x gezien bij ons, maar snap je punt met inpakken wil je dat wel droog hebben. Het is alleen op de plastic raampjes toch? Misschien kun je die wel afnemen met een doekje? Zou een kachel of ventilatortje iets uitmaken de avond van te voren?
* Klein luifeltje aan de wagen zou toch wel heel handig zijn. We hebben nu het adapterstuk besteld waardoor de zonneluifel aan de wagen kan. Zoals hiervoor genoemd zou het handig zijn als de ramen in de zonneluifel vervangen worden door ritsen die je open kan maken. In de Ardeche was het wel erg warm namelijk. Kan je dat later nog laten doen?
Luxeprobleem, dat de luifel zo lekker lang is komt er zijwaarts minder bries doorheen  :J
*Als het horgaas wat je aan de zinneluifel kan ritsen niet zo duur zou zijn zou ik dat wellicht ook overwegen. Komen toch wel erg veel vliegjes en vlinders af als je onder de zonneluifel zit met een lampje aan.
Bevalt mij super die voorwand, heb hem er met het warme weer makkelijk afgerits zo gebeurt en verwachten we regen ging die er met zelfde gemak weer op.
* Na 2 weken hadden we beide rug- en nekklachten van het slapen in de vouwwagen, we overwegen dus een topper oid.
Andere ervaring, wij slapen echt prinsheerlijk in t bed!


Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #42 Gepost op: augustus 17, 2018, 07:49:35 am »

Hier ook nu twee weken ervaring met de Suncruiser. Bevalt prima, alleen het opzetten op niet geheel vlakke plekken is nog oefenen. Ik merk pas na het afspannen dat de tent niet goed staat, bijvoorbeeld wagenbak te laag (doek bijna op de grond) of 1 kant van de voortent staat hoger dan de andere kant. Maar als de buizen gespannen staan dan zijn ze nauwelijks nog te verhogen of verlagen, dan moet je eigenlijk weer de kuip losritsen en de buizen naar buiten plaatsen, en dat is dan weer veel gedoe..
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2018, 08:41:11 am door Pivo »
Gelogd

Pivo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL (2018)
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #43 Gepost op: augustus 17, 2018, 03:12:09 pm »

Nog even ter info: de adapter waarmee de zonneluifel aan de wagenbak kan worden gemaakt bestaat alleen voor het 2018 model. De hoogte van het nieuwe model zou anders zijn.
Gelogd

AnnekeCornee

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 542
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2008
Re: Europa Camper Suncruiser 2018
« Reactie #44 Gepost op: augustus 17, 2018, 03:33:44 pm »

Adapter is ook op maat te maken door een zeil-/tentenmakerij. Bij ons is een andere, eenvoudigere oplossing toegepast. Gewoon een extra rits aan de wagentent voor de luifel.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal