Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Opzetten Livingstone GD  (gelezen 32460 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AnnevdB

  • Gast
Opzetten Livingstone GD
« Gepost op: mei 01, 2016, 06:55:37 pm »

Hi Livingstone-klappers,

Zojuist voor de tweede keer onze livingstone opgezet. Ik heb twee vragen:
- Het lijkt soms dat de midden-bogen wat schuin staan, richting het bed zegmaar. Het plaatsen van de veiligheidspallen gaat soms ook wat lastig. Heeft iemand hier ervaring mee?
- de twee extra palen in de tent hebben onderin een puntje. Zet je die op die twee zwarte schoteltjes? Ziet er beetje raar uit...

Hoor het graag!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #1 Gepost op: mei 01, 2016, 07:41:27 pm »

Ja die steunstokken in de wagentent zijn bij mensen met een Zambezi ook al opgevallen. Het lijken stokken voor in het gras te zijn met die punten. Je zou er een ander dopje op kunnen zetten. De schoteltjes moet je sowieso gebruiken om het grondzeil te sparen.

Met de borgpennen hebben wij met onze River Lodge ook ruzie gehad in het begin tot wij er achter kwamen dat je die er makkelijker in kunt krijgen als je ze er in stopt voor je het frame omhoog schuift. Eerst uitklappen, dan borgpennen er in en daarna het frame uitschuiven.
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #2 Gepost op: mei 01, 2016, 07:47:50 pm »

Thnx! Inderdaad doen we nu de schoteltjes maar onder de steunstokken maar een beetje raar is t wel met die puntjes :)

Goede tip van de borgpennen! Gaan we woensdag als we weer gaan gelijk uitproberen! Staat middelste boog dan ook wat rechter naar je idee?

Ik had ook t idee dat het tentdoek direct links van de keuken bij de deur niet helemaal lekker zat (te strak of scheef?) dus wellicht zit de tent ook niet helemaal lekker op de bak geritst dit keer? Ook volgende keer eens proberen. Hebben nog geen buitje gehad dus wie weet scheelt dat ook nog in het tentdoek...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #3 Gepost op: mei 01, 2016, 07:52:12 pm »

Yep. Eerst de borgpen erin dan dan pas de boog opduwen. En pas aan het eind van de rit de rits sluiten waarmee de tent aan de wagen zit.

Sterker nog. Vaak is het zo dat het niet lukt je de tent aan het grondzeil te ritsen en de rits te sluiten waar de tent mee aan de wagen zit ter plaatse van de middenboog, omdat de middenboog de tent daarvoor te hoog houdt. In dat geval kun je het beste de middenboog wat inschuiven en dan de tent aan het grondzeil vastritsen en dan pas door het opduwen van de middenboog de tent opspannen.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #4 Gepost op: mei 01, 2016, 07:52:45 pm »

Je kan ook kijken hoe de tent op de wagen zit. Bij de Zambezi Riverlodge zit de tent geritst maar de onderste strook zit met een pees in een rails. Als de tent dan niet helemaal recht zit krijg je rare dingen.

Met de borgpennen er in stond de middelste boog inderdaad een stuk rechter.
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #5 Gepost op: mei 01, 2016, 07:54:55 pm »

Super bedankt allebei! :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #6 Gepost op: mei 02, 2016, 04:14:01 pm »

Een laatste vraag. Bij het inpakken als ik als laatst de deuren over het bed leg hou ik zo'n prop over in de hoeken bij de deuren. Dat heeft iedereen begreep ik, maar het is vaak net dat stuk met plastic ramen. Hoe krijg je die een beetje netjes weggestopt? Ben bang dat die ramen zo kreuken/vouwen... (En ben daarnaast het netjes vouwen van een De Waard gewend ;))


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #7 Gepost op: mei 02, 2016, 04:48:46 pm »

Oei, nu pleeg je even een aanslag op mijn geheugen. Maar volgens mij is het zo dat als je de zijflappen helemaal losgeritst hebt en die bij het inklappen naar de zijkant gevouwen hebt, je de deuren gewoon helemaal vlak over het bed kunt leggen. Ik geloof niet dat ik kreukels in het plastic hoef te maken. Maar helemaal zeker weten doe ik dat weer niet.
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #8 Gepost op: mei 02, 2016, 04:51:41 pm »

Klopt, de deuren liggen netjes plat. Maar eigenlijk bij de twee zijkanten (oksels van de deuren) hou ik dan een prop stof/raam over (vooral bij keuken kant)... Ik ga er dit weekend nog eens goed op letten bij inpakken. Foto volgt ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #9 Gepost op: mei 02, 2016, 07:43:52 pm »

Daar hebben wij ook flink mee geworsteld. Mijn vrouw heeft er nog foto's van gemaakt hoe de tent zo net mogelijk op te vouwen. Ik zal eens kijken of ik die op kan snorren.
De dames van AKA deden het behoorlijk slordig in een filmpje over de Zambezi dus dat moest netter vonden wij ;)
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #10 Gepost op: mei 02, 2016, 07:52:07 pm »

Foto's :) als jullie een keer in het oosten van het land kamperen of daar toevallig wonen willen we wel een keer helpen.










 




Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #11 Gepost op: mei 02, 2016, 07:56:09 pm »

  WW WW WW WW WW
  :** :** :**
Holy MOG!!

Captain!!
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #12 Gepost op: mei 02, 2016, 08:00:15 pm »

Mijn vrouw is nogal precies ;)
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #13 Gepost op: mei 02, 2016, 08:20:28 pm »

FAN-TAS-TISCH!!! Ik ben ook nogal van de precisie na als kind gedrild te worden om een De Waard heel netjes op te zetten ;) en idd die dames flappen maar wat rond op het AK filmpje. Ik ga het dit weekend proberen mét foto's van jullie en anders hoor je t van me :D


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #14 Gepost op: mei 02, 2016, 09:07:58 pm »

Mocht het nodig zijn wil mijn vrouw ook wel telefonisch assistentie verlenen geeft ze aan :)
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal