Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Opzetten Livingstone GD  (gelezen 32464 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #75 Gepost op: juli 10, 2016, 06:38:47 pm »

lekker slim :(. maar gelukkig wordt het opgelost.
Wij zijn net terug van ons eerste weekend met de aart kok. Het op en afbreken koste ons een uurtje per keer. Het gaat steeds beter. Evengoed houden we de prop over met de gedraaide deuren maar  goed ik ben ervan overtuigd dat we moeten blijven oefenen
Het enige wat we vandaag ontdekt hadden is dat als je de hele tent op je bed hebt liggen en je nog in je bagagruimte moet zijn je niet rustig je bed ophoog kan doen.. het gevolg was nml dat de gehele tent zo aan de achterkant van de wagen afgeleed en wij dus weer opnieuw konen beginnen met netjes alles neer leggen :H lekker slim weer.

Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #76 Gepost op: juli 10, 2016, 06:42:32 pm »

Haha idd! Dan eerst de hoes er op, dan gaat t wat beter :) ik heb vandaag nog niet de deuren gedraaid dus weer met de welbekende prop lopen proppen......


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #77 Gepost op: juli 10, 2016, 08:49:58 pm »

Het enige wat we vandaag ontdekt hadden is dat als je de hele tent op je bed hebt liggen en je nog in je bagagruimte moet zijn je niet rustig je bed ophoog kan doen.. het gevolg was nml dat de gehele tent zo aan de achterkant van de wagen afgeleed en wij dus weer opnieuw konen beginnen met netjes alles neer leggen :H lekker slim weer.
Als je opvouwt door de tent steeds tussen de buizen te "duwen" (vergelijkbaar met een markies) dan heb je dat probleem niet
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #78 Gepost op: juli 10, 2016, 11:14:56 pm »

maar dan kan je toch niet meer laden en lossen is mij verteld?? Ik had begrepen dat als je wilt laden en lossen dat dan de tent uit de wagen getrokken moet worden en dan pas als het frame ligt je de doeken eroverheen drapeert.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #79 Gepost op: juli 11, 2016, 06:59:57 am »

Jawel hoor, als je de zijkanten maar wel tussen de buizen laat.
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #80 Gepost op: juli 11, 2016, 07:25:17 am »

oke en vallen de stangen dan wel mooi om het bed heen?? of komen die dan hoger te liggen?
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #81 Gepost op: juli 11, 2016, 05:45:03 pm »

Of jullie dat ver genoeg vinden weet ik natuurlijk niet, voor ons is het prima. Wij hebben ook geen probleem met de bekende hoekfrot:-)
Wij vinden hem zo netjes genoeg ingeklapt.
Gelogd

Astrid1976

  • Gast
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #82 Gepost op: augustus 08, 2016, 01:38:56 pm »

Goedenmiddag,
Ik ben nieuw op dit forum. Wij hebben een Aart Kok vouwwagen Livingstone gekocht afgelopen najaar. Met Pasen zijn we hem gaan testen en met de meivakantie zijn we er mee naar zuid Frankrijk gegaan. Prima bevallen. We hebben na deze vakantie alleen een voorwand erbij gekocht, als het hard waait dan kan de wind niet onder de luifel slaan. Nu zijn we in italie en daar is de voorwand ook makkelijk voor wat extra schaduw. Nu begon het te regenen vandaag en wilden we de voorwand dichtdoen. Het ziet er niet uit, hij is niet recht te krijgen. We hebben alles losgemaakt en nogmaals alles vastgezet, maar het blijft niet mooi (zelfs erg lelijk) staan. het lijkt of je veel te veel ruimte hebt. heeft iemand een foto met een nette / strakke voorwand? Weet iemand hoe dit kan? Of hoe we dit beter moeten krijgen?
Gelogd

Jansje53

  • Gast
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #83 Gepost op: augustus 08, 2016, 02:01:57 pm »

Wij beginnen met alles dicht en dan vastzetten van midden-voorpunten van voorwanden. Daarna de buitenhoeken van de voorwanden mooi strak en daarna de windhoeken. Dat geeft naar ons idee t mooiste resultaat. Maar wij staan nu op n ongelijk terrein en dat maakt het ook wat lastig om het heel mooi strak te krijgen.
Gelogd

Astrid1976

  • Gast
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #84 Gepost op: augustus 08, 2016, 02:49:19 pm »

Bedankt, wat een snelle reactie.
zou u eens een foto kunnen plaatsen als de voorwand dicht zit?
wij hadden alleen de luifel staan met het mooie weer, toen kwam er regen en toen hebben we pas de voorwand erin geritst, maar beter is dus om op voorhand alles al op te zetten en dan de voorwanden bij mooi weer op te rollen.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #85 Gepost op: augustus 08, 2016, 04:24:53 pm »

Ik heb er ooit een foto van gemaakt, maar die heb ik niet meer. Maar het kan beslist.
Je kunt inderdaad alles opzetten en dan de voorwanden oprollen, maar ik doe dat alleen als ik slecht weer verwacht. Want alleen dan wil je de vooorwanden soms snel helemaal dicht.

In de praktijk zet ik de wagen op met twee windpunten. En daarna als het erg zonnig of wat regenachtig wordt één voorwand en als het dan slecht weer dreigt te worden zet ik de tweede voorwand bij.

Dan is het nog vroeg genoeg om te gaan frutselen om het allemaal mooi strak te krijgen.
Wat helpt is als je de voorste rand van de windpunten alvast in een loodrechte lijn dwars op de wagen zet.

En verder is het nu eenmaal een kwestie van het goed op elkaar afstemmen van de drie stokken en de plaats van de haringen van de wanden en de windpunten. Als de zaak staat, staan de twee wanden in gesloten stand naar boven toe enigszins onder een hoek t.o.v. elkaar. Misschien dat ik er deze week nog een foto van kan posten als het weer wat minder wordt. Maar dat hoop ik eigenlijk niet. :#
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2016, 05:06:49 pm door Frankie »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #86 Gepost op: augustus 08, 2016, 05:05:20 pm »

Nah, ik heb nou toch vakantie. Kan ik net zo goed ff met de tent pielen.

Eerste twee foto's zijn voorwanden geheel dicht. Als de grond iets naar voren oploopt, raak je de stof niet echt kwijt. En dan kan hij een beetje gaan lubberen. Dat merk je al als de lengte van de voorste punt van de windpunten te lang lijkt.

De laatste twee foto's is de stand die ik bij incidentele regen vaak voldoende vind. Het water kan dan goed weglopen en je hebt toch een beetje open ruimte om te zitten.


Gelogd

Johan

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 177
  • Merk Vouwwagen: Zambezi River Lodge Soft Top 2020 met boogluifel
  • De ultieme vrijheid aan je trekhaak
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #87 Gepost op: augustus 08, 2016, 06:00:36 pm »

Netjes Frankie. Zo doen wij het ook altijd.  Op show mijn klapper staat een foto van onze Zambezi met de voorwanden opgerold.  De haringen zitten op de juiste plaats in de grond en we kunnen de boel zo vastmaken indien nodig.
Gelogd
Johan ZRL 2020

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #88 Gepost op: augustus 08, 2016, 08:58:30 pm »

Zodra je de Livingstone bij aankomst opzet, staat alles uiteindelijk spik en span. Het is mooi weer en de tent is kurkdroog. Dan krijg je de eerste regenbui. Het tentdoek krimpt, de haringen worden uit de grond getrokken (echt waar) en alles staat super strak. Zodra de tent weer opgedroogd is, hangt de luifel, de windhoeken en zijkant van de tent er slap bij. Span je dan alles weer opnieuw netjes af, dan krijg je het nooit meer zoals bij aankomst. Het is een natuurlijke bijwerking van katoen, maar oogt minder mooi. Vind dat de Livingstone hier aardig last van heeft.
Gelogd

AnnevdB

  • Gast
Re: Opzetten Livingstone GD
« Reactie #89 Gepost op: augustus 08, 2016, 09:54:58 pm »

Heeft iemand ervaring met die hordeuren die je er nu ook bij kunt kopen? Lijkt me voor warme landen best wat!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal